Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
VinFast VF6
VinFast VF6
VinFast VF6
VinFast VF6
28 Fotogalerie

Vietnamský VinFast VF6 jako konkurent Škody Elroq. Cenou rozhodně!

Ondřej Šámal

Kompaktní elektrické SUV se na některých trzích postaví například nové Škodě Elroq či Kie EV3. Cenově totiž vychází podobně.

Ambiciózní automobilka VinFast z Vietnamu před několika lety zazářila jako kometa. Psalo se o ní prakticky všude, dokonce má v plánu otevření továrny ve Spojených státech. Jenže po počátečních optimistických výhledech přichází vystřízlivění. Zmíněná fabrika v USA má odklad, protože VinFast má na tamním trhu zatím mizivé prodeje.

Pomoci s odbytem by ovšem mohlo nové elektrické SUV VF6, které míří do zatím relativně málo obsazené kategorie kompaktních modelů. Ta se však v poledních měsících začíná zahušťovat. Chvíli po sobě se totiž představily hned dvě sebevědomé novinky v podobě Kie EV3 a Škody Elroq.

Video placeholder
Premiéra Škody Elroq • Marek Bednář/Auto.cz

A právě tyto dva zmíněné vozy budou jedněmi z hlavních konkurentů VinFastu VF6. Lokálně bezemisní SUV je na nizozemském trhu nabízeno ve dvou verzích, které se navzájem liší výkonem a točivým momentem. Základní varianta Eco se 130 kilowatty a 250 Nm začíná na 34.990 eurech, což je v přepočtu asi 884 tisíc korun. Provedení s přídomkem Plus má o dvacet kilowattů více, paradoxně má ovšem nižší točivý moment (pouze 210 newtonmetrů). Za tenhle model dáte 38.990 eur, tedy 985.000 Kč. V obou případech si elektrická jednotka bere energii z trakčního akumulátoru typu LFP (lithium-železo-fosfát) s kapacitou 59,6 kWh s maximálním dojezdem 410, respektive 379 kilometrů.

Za domácí Škodu Elroq 50 s výkonem 125 kilowattů a baterií s 52 využitelnými kilowatthodinami v Česku stojí minimálně 799 tisíc, korejský konkurent Kia EV3 se 150 kW a 58,3 kWh začíná na 899.980 Kč.

Navzdory svému exotickému původu se VinFast VF65 může pochlubit kvalitním interiérem a bohatou standardní výbavou, která zahrnuje třeba centrální displej o úhlopříčce 12,9“ (kaplička před řidičem zcela chybí), diodová světla, sedmnácti- (verze Eco) a devatenáctipalcová kola (Plus), autonomní technologie druhého stupně, panoramatické parkování, head-up displej nebo panoramatickou střechu.

Otázkou zůstává, zda se v Evropě najde dostatek odvážlivců, kteří po docela neznámé značce sáhnou. Ostatně v sousedním Německu bylo za prvních letošních deset měsíců registrováno pouze 98 vozů značky VinFast, 94 z nich připadalo na model elektrické SUV VF8. Ostatně ani čínským elektromobilům se na starém kontinentu neprodává tolik, kolik se očekávalo.