Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Víte, kde všude v Evropě se vyrábějí auta? Česko je překvapivě v popředí

Ondřej Šámal
Diskuze (17)

Nejvíce továren produkujících automobily najdeme v Německu. Česko proti svému západnímu sousedovi sice výrazně zaostává, přesto i tak patří na špici.

Automobilový průmysl je jedním z klíčových pro ekonomiku celé Evropy. O to překvapivější je tažení evropských politiků, které tenhle segment, jenž přímo a nepřímo zaměstnává miliony lidí, svými regulacemi a nařízeními dusí a činí stále méně konkurenceschopným. Navzdory silnému politickému tlaku a stále rostoucím výrobním nákladům (drahá elektřina i vysoké náklady na pracovní sílu) zatím výrobci své fabriky ve velkém nezavírají, byť situace rozhodně není růžová.

Největší počet továren najdeme v Německu, na druhém místě se umístila Velká Británie, jež ještě v druhé polovině minulého století měla velmi silný vlastní automobilový průmysl. Domácí značky ovšem kvůli krachům nahradily firmy ze zahraničí, čistě britských značek tudíž aktuálně působí jen několik.

Česko je se čtyřmi závody (Škoda v Mladé Boleslavi a v Kvasinách, Hyundai v Nošovicích a Toyota v Kolíně) na děleném 6. až 8. místě spolu se Slovenskem (Kia v Žilině, Land Rover v Nitře, Peugeot s Citroënem v Trnavě a koncern Volkswagen v Bratislavě) a Tureckem (Hyundai-Kia, Renault, Stellantis a Toyota). Až za námi jsou některé větší či ekonomicky silnější státy (například Nizozemsko, Belgie, Rumunsko či Rakousko).

Počet továren v jednotlivých zemích
Pořadí Stát Počet
1. Německo 24
2. Spojené království 19
3. France 12
4. Itálie 9
5. Španělsko 8
6.-8. Česko 4
6.-8. Slovensko 4
6.-8. Turecko 4
9.-10. Belgie 3
9.-10. Maďarsko 3
11.-14. Nizozemsko 2
11.-14. Portugalsko 2
11.-14. Rumunsko 2
11.-14. Švédsko 2
15.-20. Rakousko 1
15.-20. Chorvatsko 1
15.-20. Finsko 1
15.-20. Polsko 1
15.-20. Srbsko 1
15.-20. Slovinsko 1

Z koncernů jsou na tom nejlépe nadnárodní celky Stellantis (mj. Peugeot, Opel, Fiat, Jeep) a skupina Volkswagen s dvaceti výrobními závody. Následují Renault (včetně Dacie) s osmi fabrikami a BMW (dohromady s Mini a Rolls-Roycem) s šesti. Dohromady přitom v Evropské unii vznikne okolo 16 milionů aut ročně, která končí nejen zde, ale míří do celého světa.

Video se připravuje ...

Ondřej Šámal
Diskuze (17)

Doporučujeme

21. 3. 2024 07:01
Turecko
V Turecku jsou urcite vic nez 4 :)
20. 3. 2024 10:22
Re: Na SR uz coskoro bude 5
Je to presne tak ako píšeš. Nechápem tie nadšené ksichty po každom ohlásenom "veľkom investorovi". Namiesto budovania a podpory vlastného priemyslu štát podporuje cudzinu, za pár žobráckych podradných pracovných miest tečú naše dane a výsledky práce do cudzích vreciek, a to je smutné.
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2024 09:58
Re: Na SR uz coskoro bude 5
Juzne od Kosic vyrastlo uz niekolko priemyselnych zon... kde su velke "zelene luky" ... chvalabohu aj za tu rychlostnu cestu do madarska co spustili .... je jasne ze vsetko brzdila nie celkom dobudovana infrastruktura... mozes chciet... mozes mat pekne miesto... aj ludi naokolo ale bez kvalitnej infrastruktury dnes uz nepostavis ani budku s obcerstvenim ... nie to este megafabriku
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2024 09:51
Re: Počet tovární
Rata sa tu pocet tovarni... nie pocet znaciek... inak kolko by malo potom nemecko "pocet tovarni" s tvojou logikou vies?
Avatar - pradeda777
20. 3. 2024 09:33
Re: Zločinní neobolševičtí politici ve vedení EU...
Kamaráde, ti EU politici jsou jen výsledem dlouhodobě plánované a uskutečňované podvratné činnosti levice via školství. Současní EU politici ( a nejen politici, ale i vedoucí pracovníci v průmyslu) vzešli se studentů indoktrinovaných učiteli a profesory s levicovým zaměřením. Ekologie byl a je jeden z nejúčinnějších nástrojů, které při této činnosti používají. Tento proces byl evidentní již od 60 let minulého století a nadále pokračuje.... :-(