Volkswagen Amarok měl na kahánku, zachránil ho Ford
Německá automobilka připustila, že bez spolupráce s Fordem by druhá generace Amaroku nevznikla.
Společnosti Volkswagen a Ford, které uzavřely dohodu o spolupráci již začátkem minulého roku, začaly v uplynulých týdnech prozrazovat bližší detaily o chystaných projektech. Již od začátku však bylo jasné, že jedním z nich by měl být i nový Amarok.
Výroba jeho první generace končí v tomto roce a příchod druhé se očekává v roce 2022. Jeho výroba se však přesune ze závodu v Hanoveru, který by se měl stát nově domovem pro elektromobily, do závodu Ford Silverton v Jihoafrické republice. Zde se totiž kromě jiného vyrábí i Ford Ranger, s jehož novou generací bude Amarok sdílet technický základ.
Až v nedávno zveřejněné tiskové zprávě Volkswagen Užitkové vozy se ovšem objevila informace, z níž jasně vyplývá, že bez spolupráce s Fordem by nová generace Amaroku nevznikla.
„Jsou to především naši zákazníci, kteří budou z této spolupráce těžit, protože bez spolupráce bychom nový Amarok nevyvíjeli,“ uvedl ve zprávě Thomas Sedran, předseda představenstva Volkswagen Užitkové vozy. Amarok tak mohl po 10 letech na trhu jednoduše zmizet, což by byla škoda.
A zatímco Volkswagen dostane od Fordu základ pro nový Amarok, poslední generace modelu Caddy by se měla stát základem pro nový Ford Transit Connect. Jeho výroba je naplánována na rok 2021 a probíhat by měla v polském závodě Poznaň.
V rámci spolupráce by se měl Ford dále ujmout vývoje tunových užitkových vozidel pro obě značky, zatímco Volkswagen se podělí o svou elektrickou platformu MEB, na které by měly od roku 2023 vznikat i elektromobily Ford.
Kromě vývoje nových modelů se navíc obě značky chystají společně investovat do vývoje nových technologií, jako jsou systémy autonomního řízení společnosti Argo AI.