Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Amarok posiluje: Nově s turbodieselem 2,0 TDI/103 kW

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Pickup Volkswagen Amarok je poměrně úspěšný i u nás. Na německém trhu se aktuálně nabízí s výkonnějším dvoulitrovým turbodieselem.

Loni v listopadu se v Hannoveru vyráběný pracant začal nabízet s motory 2,0 TDI/90 kW (122 k) a 2,0 BiTDI/132 kW (180 k). Slabší turbodiesel, který představoval základní motorizaci, však v nabídce nevydržel dlouho. Střídá jej výkonnější čtyřválec totožného objemu, ale s výkonem 103 kW (140 k). Důležitější je u vozidla této kategorie točivý moment, který vrcholí hodnotou 340 Nm v rozmezí 1600-2250 min-1. Výhradně šestistupňová přímo řazená převodovka jej přenáší buď pouze na zadní nápravu, nebo případně všechna čtyři kola.

Terénní pickup umí sprintovat z 0 na 100 km/h za 12,6 s. Jeho akcelerace se tak zlepšila oproti předchozímu modelu o 0,6 s, pružné zrychlení z osmdesátikilometrové rychlosti na stodvacítku při zařazené pětce pak o půlsekundu. Maximální rychlost se zvýšila ze 162 na 168 km/h. Amarok spálí na stokilometrovou vzdálenost 6,8 l nafty, pokud ovšem zákazník zvolí příplatkový úsporný balíček BlueMotion Technology. Spotřeba se ve srovnání s předchůdcem nezměnila.

Základní model se pochopitelně nabízí jak ve dvoudveřovém, tak i ve čtyřdveřovém provedení s delší budkou a naopak kratší ložnou plochou. Výbava byla rozšířena o další standardní i příplatkové prvky. Od stupně Trendline lze pořídit mlhovky s natáčecí funkcí, seznam „extras“ byl dále rozšířen o navigaci RNS 510, automatický parkovací asistent se zadní kamerou, či programovatelné nezávislé topení s dálkovým ovládáním.

Německé ceny začínají na částce 24.317 eur (624.200 Kč) za základní variantu s jednoduchou kabinou. Mimochodem, v České republice se stal Amarok nejoblíbenějším terénním pickupem za rok 2012, našel celkem 317 nových zákazníků.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
11. 5. 2013 19:16
Re: ....
Kombinace FullTime 4x4 a redukční převodovky u Amaroku nikdy nebude. Buď je možnost FullTime 4x4 s mezinápravovým Torsenem, v takovém případě není redukce, ale to řeší 8AT krátkou jedničkou a dvojkou a nebo je možnost PartTime 4x4 s přiřaditelným předkem, v tomto případě je redukční převodovka. Zadní špéra je za velmi příjemných 18tis.

Jediný Pick Up s FullTime 4x4 a redukcí ( a také mezinápravovou a zadní špérou) je Mišák L200, ale především na jeho interieru je věk znát, připravuje se nová generace, tak snad zachová systém pohonu.

Po vyzkoušení je mi v této kategorii nejsympatičtější nový Ranger ( jak z venku tak uvnitř a i motorově), ale tam zas chybí možnost si zadní uzávěrku koupit ( dá se řešit produkty třetích stran, ale u nového auta bych raději tovární) a po něm právě Amarok, tam mi zas chybí pořádný motor. Přece jen ohledně trvanlivosti spíš věřím pětiválci 3,2 od Fordu a nebo čtyřválci 3.0 od Toyoty, kor když auto bude často naložené a nebo tahat.
Avatar - happy_driver
5. 2. 2013 00:26
....
Amarok mal (a este ma) sancu priniest v segmente pickupov tu najlepsiu moznost co sa tyka sposobu pohonu z hladiska prevadzky nielen na ceste ale aj mimo nej. T.j. staly pohon 4x4, uzatvaratelny stredny diferencial, redukcnu prevodovku a optimalne aj uzavierku zadneho diferencialu. To by bol na absolutnej spicke z hladiska systemu 4x4. Skoda....mozno to este pride.
Avatar - Atlis
3. 2. 2013 20:51
Re: Jak posiluje?
8-s mas pravdu.
Avatar - guze
3. 2. 2013 19:04
Re: Jak posiluje?
Základní motor posílil z 90kW na 103kW.
Avatar - Atlis
3. 2. 2013 17:43
Jak posiluje?
Co je to zase za somarinu! Dostal do ponuky slabsi motor, ako moze preboha posilovat, ked nic vykonnejsie ako 180k v ponuke nie je... :no: