Volkswagen Amarok se představí nejprve na Dakaru 2010
Nový pickup Volkswagenu se představuje postupně, právě tak, jak to učebnice moderního marketingu předepisují. Ještě než se dozvíme úplné specifikace, detaily nové konstrukce, ceny a přesné termíny uvedení na trh, vyšle automobilka 35 vozů na trať dakarské rallye.
20 z nich pojede jako doprovodné vozy a dalších 15 bude sloužit pro přepravu hostů a novinářů. Čtyři z Amaroků ve flotile organizátora soutěže (A.S.O.) dostanou dodatečnou off-roadovou výbavu a zároveň organizátor využije i čtyři vozy Multivan Panamericana.
Rally Dakar 2010, která se koná od 1. do 17. ledna 2010, uvidí kromě Amaroků také čtyři tovární posádky Volkswagen Motosport ve speciálech Race Touareg 2. Každý z vozů bude muset během pouti od startu do cíle ujet okolo 9 000 kilometrů po území Argentiny a Chile.
Sériová podoba bude mít premiéru na Dakaru. Krátce na to začne prodej na jihoamerických trzích. Do Evropy přijde Amarok během příštího léta.
S novinkou hodlá Volkswagen vstoupit do nového segmentu, který v současné době ovládají zejména japonští výrobci. Volkswagen Užitkové vozy vůz poprvé ukázal na loňském autosalonu užitkových vozů IAA v Hannoveru, coby první ochutnávku čtvrté modelové řady (viz fotogalerie). Nový Amarok se bude vyrábět v Argentině v továrně Pacheco u Buenos Aires.
Jméno Amarok pochází z jazyku Inuitů, kteří žijí v severní Kanadě a Grónsku, a znamená vlk. Inuité považují vlka za krále divočiny, a to díky jeho atletickému tělu, robustnosti, vytrvalosti a nadřazenosti.
Amarok však také v románských jazycích, kterými se mluví na hlavních očekávaných odbytištích vozu v Brazílii a Argentině, znamená "ten, který miluje kameny". Na obou zmíněných trzích existuje dlouhodobě velká poptávka po pickupech, zejména kvůli jejich všestrannosti jak pro rekreační využití, tak pro podnikání.
Amarok je prvním evropským pickupem svého druhu, který se postaví zejména asijské konkurenci v jednotunové třídě. Šestý model značky Volkswagen Užitkové vozy, který následuje po modelech Caddy, Transporter (a Multivan), Crafter, Saveiro a T2 (poslední dva jmenovaní jsou v prodeji pouze na jihoamerických trzích), je důležitou součástí strategického plánu Volkswagenu.
Automobil bude uveden na trh jako pickup s dvojkabinou a s pohonem všech kol, verze s jednoduchou kabinou bude k dispozici později. Pro pohon vozu bude použita nová generace vznětových agregátů TDI common rail. Volkswagen slibuje nejnižší spotřebu paliva v segmentu pickupů.