Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Brouk s Wankelem od Mazdy: Tenhle by snad chtěl i Darth Vader

Jan Mička
Diskuze (7)
Lidová historická auta mají mimo jiné jednu skvělou vlastnost: v zástavbě motorů se až na výrazné rozměrové rozdíly meze nekladou. Co říkáte na Volkswagen Beetle ze „šedesátek“ s rotačním motorem od Mazdy?

Volkswagen Beetle - jedni jej milují, druzí nenávidí, a třetím je třeba úplně ukradený. Typ 1, jak zněl původní název, vzniknul v roce 1938 a měl být jasnou ukázkou toho, že si nový vůz může dovolit v podstatě každý. Během let se stal z Brouku kultovní a často vyhledávaný model oblíbený pro svou jednoduchost a historický odkaz. Když se ke všemu dostane do šikovných rukou, může vzniknout podobná kreace, jakou vidíte na fotografiích.

K podobné stavbě musíte mít vyhrazeno spoustu času, přiměřenou finanční rezervu a především svatou trpělivost. Tento kousek vzniknul v roce 1967 a až do začátku osmdesátých let zůstal v sériové podobě. Poté dostal nárazníky podle evropské specifikace, jednodílná boční okna (původně měl vyklápěcí trojúhelníková okénka), úpravy v interiéru a především lak podobný bublinám žvýkaček, které nelepí. Takto vůz vydržel asi do roku 2005, přičemž čas od času dostal trochu laminátu na prorezlá místa.

Je jasné, že v „růžovém" stavu se nejednalo o auto, do kterého byste posadili svoje potomky, proto začala velká renovace. Majitel vůz odstrojil a během toho postupně sepisoval, co všechno bude potřeba pořídit před finální montáží. Následoval „rozvod“, čili odpojení karoserie od podvozku, a původní plochá patnáctistovkä, přestože prý ještě běžela dobře, zůstala vniveč.

Nejvíce práce bylo pravděpodobně s podvozkem, protože ten byl za téměř čtyřicet let provozu v docela špatném stavu. Majitel si dal záležet a po jeho zásahu byste si jednotlivé díly klidně spletli s původními. Brzdy jsou úplně nové a stejně tak odpružení, největší novinkou je ale použití rotačního motoru Mazda 13B. Jde o Wankel z roku 1987 (poháněl Mazdu RX-7) doplněný o dvojitý karburátor Weber a vzduchový filtr K&N. V původním voze byl agregátu naměřen výkon 134 koní, tedy poměrně dost, pokud vezmeme v úvahu, že Beetle v podstatě „nic“ neváží.

Majitel je „hračička“ a na konečném vzezření vozu si dal pořádně záležet. Barva interiéru odpovídá exteriéru, zadní pneumatiky jako by snad pomýšlely na závody dragsterů, a zespod jenom tak ležérně vykukuje chromovaná koncovka výfuku. Osobně bychom asi volili veselejší barvu karoserie, protože takto Beetle vypadá, jako by patřil Darthu Vaderovi (fiktivní postava ze Star Wars). Za celou stavbou nicméně stojí spousta dobře udělané práce, tedy alespoň podle toho, co dokážeme odvodit z nepříliš kvalitních fotografií.

Jan Mička
Diskuze (7)
Re: Redaktoři nebo sdíleči kravin?
:yes: :yes: :yes:
Avatar - KubikCv
4. 12. 2015 22:39
Re: Redaktoři nebo sdíleči kravin?
článků jako je tenhle bych dokázal sesmolit několik a ne na základě toho,co se pohybuje na netu,ale na reálných kontaktech s lidmi,kteří podobné přestavby mají.....
4. 12. 2015 21:02
Re: Redaktoři nebo sdíleči kravin?
Ty sis na Mičku zased,co? ;-)
Re: Redaktoři nebo sdíleči kravin?
Presne tak, sdileci kravin. Nejdrív Skoda 120 L s osmiválcem, potom VW Käfer s motorem Wankel. Podobne znicených aut existuje hromada. Zrejme to je cást nové linie ACZ smerem k jeste vetsímu bulváru.

Pritom se v automobilovém svete deje tolik zajímavých vecí.

A jeste k Mickovi: on nenapsal ze není redaktorem. Napsal ze se necítí novinárem, jenom rád jezdí autem. Jeho problém je ze pracuje jako neco cím se necítí být. >:D >:D >:D
Avatar - KubikCv
4. 12. 2015 13:07
Redaktoři nebo sdíleči kravin?
Už po několikátý článek vycucaný z netu...copy+paste...pár fotek..dojemný překlad do ČJ a konečná >:D Ale fakt,jak už tu zmínil jeden zaměstnanec auto.cz...není prý redaktorem... V těchto souvislostech je tedy auto.cz průměrný blog s nadprůměrnou reklamou