Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen bude u americké vlády lobbovat za podporu turbodieselů

Michal Fokt
Diskuze (85)
Volkswagen má o své turbodieselové strategii v USA jasno - chce protlačit daňové úlevy pro naftu a přesvědčit agenturu EPA, že používá nesprávnou metodiku.

V Americe stále víc automobilek zkouší štěstí s turbodieselovými motory. K německým průkopníkům této techniky se v poslední době přidala třeba Mazda, ale i domácí značky General Motors a Chrysler, ovšem i přes všechny dosavadní snahy Američané reagují na lákadlo nízké spotřeby nafťáků velmi vlažně, proto se Volkswagen rozhodl trošku přitlačit na pilu.

Tvrdí, že by americká vláda měla čisté diesely podporovat a zasadit se o "zelenější" cestování, namísto aby byla nafta oproti benzinu znevýhodňována - daň na galon nafty je o 6 centů vyšší, než na benzin a 15 států unie navíc ještě na diesely uvaluje dodatečné zdanění.

Volkswagen of America přirovnává nejnovější diesely k elektromobilům a hybridům, které mohou používat speciální jízdní pruhy i při obsazení pouze řidičem a totéž by si prý zasloužily i TDI. A snahy dieselů o ovládnutí světa by měla korunovat VW navrhovaná změna metodiky měření spotřeby. Stávající kombinovaný cyklus, stanovený agenturou pro ochranu životního prostředí EPA, počítá se 45% podílem jízdy po dálnici a 55% ve městě, což je špatné.

Pravda se podle Volkswagenu skrývá v obráceném poměru obou módů. Nemusíte být Stephen Hawking, aby vám byly jasné důvody - v dálničním provozu vypadá spotřeba a emise turbodieselů mnohem optimističtěji, než při jízdě po městě.

EPA (ale i další kompetentní instituce) je ale zatím neoblomná. Diesely si podle ní žádné výhody nezaslouží, protože agentura "nevěří, že diesely představují cestu, jak dosáhnout nulových nebo téměř nulových emisí" a "jejich nákup nečelí žádným významným překážkám z pohledu jejich přijetí zákazníky." Řečeno jinými slovy nekultivovaný projev a zápach se dá akceptovat snáz, než hybridní nebo čistě elektrická technika, stále ještě čelící obavám kupujících z přítomnosti akumulátorů.

To ale platí nyní, kdoví, co bude třeba za 10 let. Volkswagen rozhodně nehodlá boj za TDI vzdát a naopak bude v jejich prosazování stále důslednější.

Co myslíte - podlehnou nakonec Američané vábničce turbodieselů nebo jejich města zůstanou ušetřena všudypřítomného kyselého zápachu?

Michal Fokt
Diskuze (85)
27. 8. 2013 09:12
Re: lobing v podani VW
To já mám propána-butána...
Avatar - Barrichello
26. 8. 2013 10:29
Re: zelena / cerna
Zelená je tráva, benzín to je věc, WL je ***** a šoupe nohama >:D
25. 8. 2013 16:42
Re: ZHRZENA FEMINISTKA
SCR je slepa ulicka naftakov, to ma zmysel snad v kamionoch.
Nikdy by som si nekupil tak zle navrhnuty maly motor do osobaku, aby musel pouzivat mocovinu na pekne tabulkove emisie.
25. 8. 2013 08:35
VW prestava vyrabet benzinovy motory?
...nebo proc tak hrozne protlacujou diesly v usa?....At prodavaj benziny vzdyt je maj v produkci taky ne?..a sem tam diesel
24. 8. 2013 22:15
Vládu z arogance podporu turbodieselů.
Americké vlády podporu turbodieselů panuje nad člověkem k jeho škodě!