Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen chce nabízet prémii za staré diesely po celém Německu

ČTK
Diskuze (8)
Automobilka Volkswagen zvažuje, že bude nově nabízet prémii za výměnu starých dieselových vozů za novější po celém Německu. Informaci deníku Bild dnes agentuře DPA potvrdil mluvčí koncernu s tím, že rozhodnutí by mělo padnout začátkem příštího týdne.

Program se dosud vztahoval pouze na 15 nejvíce znečištěných německých měst.

Záměrem opatření je čistší vzduch ve městech a odvrácení hrozby dalších zákazů vjezdu do center měst pro dieselové vozy. "Doufám, že i ostatní výrobci automobilů se postarají o tak dobré zprávy pro zákazníky," uvedl německý ministr dopravy Andreas Scheuer.

Takový vývoj je ale podle analytika automobilového trhu Ferdinanda Dudenhöffera nerealistický. "Výrobci se orientují na zisk a dělají to, co považují za správné, ne to, co si přeje ministr dopravy," řekl Dudenhöffer agentuře DPA.

Volkswagen ke kroku prý motivuje skandál z roku 2015 a problémy s přechodem na novou metodiku měření emisí a spotřeby automobilů WLTP, které se negativně podepsaly na jeho hospodářských výsledcích.

Že nabídne prémie při nákupu nového či staršího vozu s čistším motorem, pokud zákazník bude souhlasit se sešrotováním svého auta se starým dieselovým motorem překonané evropské emisní normy Euro 1 až 4, oznámil Volkswagen již v říjnu. Akce se ale zatím dotkla jen obyvatel 15 nejhůře znečištěných měst v Německu. Podle dnešních informací Bildu by výše prémie měla činit až 9000 eur (zhruba 230.000 Kč).

Když nabízel Volkswagen šrotovné od srpna 2017 do června 2018, podařilo se mu stáhnout z německých silnic 210.000 starších naftových vozů.

ČTK
Diskuze (8)

Doporučujeme

21. 1. 2019 13:06
Dizl
Dizl prave od audi 2.5 tdi,1.9tdi,je to nejlepsi co bylo vyrobeno a melo to zustat do dnesnich dnu.nebyrabet novou technologii,zanechat stroje co vydrzi statisice a vyvojem plynule prejit na ekologicky prijatelnejsi provoz,,tim myalim pouze v omezenem mnozstvi zkusebni provoz a laboratorie
Ne co se deje okolo

Tou otresnou nadvyrobou hnusnych premodernizovanych šunek co nevydrži bez poruchy ani dva roky delaji automobilky a jejich zakaznici nejvetsi ekologicke peklo..euro 3 bylo uz v poradku,,stacila vsak tretina aut o kamionech ani nemluvě.vse melo byt pres koleje uz davno vyřešene..prave nova auta jsou nejvetsi zlo
20. 1. 2019 15:27
Re: Špatná nabídka
No to je bohužel právě to relativní. Ono i z těch moderních naft jde i ten přefiltrovaný sajrajt pěkný. Horší je, že u toho starého nafťáka to co vypustil spláchnul déšť. U toho moderního sice nevypustí tolik, ale to co vypustí, tak nespláchne ani déšť a škodlivé je to stejně.

Tady jsou horší věci, než naftové motory a to polétavý prach a vysoušení vzduchu a speciálně o to druhé se starají klimatizace v autech, ale hlavně domech a kancelářských budovách. Více prachu způsobují i brzdové destičky a pneumatiky.

No a v dalším případě je hlavně důležité, aby auta měla spalování v pořádku, pokud to spaluje blbě, tak je úplně jedno, které auto je ekologičtější. Pokud natankuješ špatnou naftu, tak z moderního nafťáku jdou horší věci, než z toho starého.

Takže ten samotný motor hraje jen jednu část celého emisního problému.
Avatar - xxc
20. 1. 2019 14:00
Re: Špatná nabídka
Lenze ake emisie vypusta. Tie nove su cistejsie.
20. 1. 2019 13:42
Re: Špatná nabídka
No ale to ta 1,9 TDI 96 kw jezdí taky....
Avatar - Fickroc
20. 1. 2019 03:52
Bzik
Právě v Kolumbii utrácím ušetřený peníze za naftu, a vůbec mi nepřipadá, že se tady někdo zabývá emisema. Nepřipadlo mi to ani loni v Ekvádoru, či předtím v Kostarice, nebo Guatemale, Panamě, či Jamaice. Esli to vaše křižácký tažení není jen nějakej soukromej humbuk pár jebnutejch ekodebilů. Jezdim teda na baterky, ale jen pro můj ekonomickej profit, kdy přebytky likviduju v Jižní a Střední Americe....