Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Cross Coupe GTE: Nové německé SUV na dosah

Michal Fokt
Diskuze (26)
Zahájení výroby nového SUV značky Volkswagen se blíží a nejnovější koncept, jenž má jeho příchod předznamenávat, působí u docela "sériově".

Volkswagen před časem dospěl k názoru, že k výraznějšímu úspěchu na americkém trhu potřebuje mimo jiné i pořádné SUV, majestátnější a a prostornější, než spíše prémiově laděný Touareg. A tak začala s přípravami. Na toto auto nás nejprve připravila studie CrossBlue, kterou později doplnila jeho crossoverovější varianta CrossBlue Coupe. A nyní se v Detroitu představuje už třetí studie na toto téma - Volkswagen Cross Coupe GTE.

Koncept se pomalu zbavuje těch stylistických prvků, které působí pro sériovou výrobu nereálně a postupně se nám tak krystalizuje jeho pravděpodobná podoba. Zejména co se zádě týče, ta už vypadá opravdu "sériově", přední partii zřejmě ještě čeká určitě zcivilizování, byť lze očekávat, že základní rysy už budou zachovány.

Totéž lze víceméně říci též o interiéru s robustní, moderně působící palubní deskou, plynule přecházející do dveřích výplní. Její infotainmentový systém doplněný o wi-fi se ovládá 10,1" dotykovou obrazovkou, popřípadě gesty. Asi nejzásadnější otázkou tedy zůstává, zda jaký vlastně bude osud modelu CrossBlue Coupe a od něj odvozeného Cross Coupe GTE. Jisté totiž je, že Volkswagen potřebuje sedmimístné velké SUV, tedy auto, představené jako prapůvodní CrossBlue a tato crossover verze s pětimístným interiérem může, ale také nemusí nabídku doplnit.

Vzhledem k tomu, že se objevuje auto tohoto ražení už podruhé, nahrává to spekulacím, že chystané SUV vznikne, jak se dnes stává dobrým zvykem, ve dvou karosářských verzích. Obě budou vyjíždět koncem příštího roku z továrny Chattanooga v Tennessee.

Volkswagen studii Cross Coupe GTE prezentuje jako plug-in hybrid (Gran Turismo Electric), tvořený vidlicovým šestiválcem 3,6 l s výkonem 206 kW a točákem 350 N.m, doplněným o dva elektromotory se 40 a 85 kW, respektive 220 a 270 newtonmetry a šestistupňové DSG. Vůz má být díky 14,1 kWh Li-ion akumulátorům a zadnímu 85kW motoru schopný ujet na elektřinu až 32 km a současně dost dynamický na to, aby zvládl zrychlit z klidu na 96 km/h za 6 sekund a rozjel se na rychlost 210 km/h. Jako každý správný hybrid umí pracovat v různých režimech - E-Mode, GTE, Hybrid, Off-road and Battery Hold/Battery Charge. Poháněna jsou všechna čtyři prozatím 22" kola, obutá do pneumatik 285/40.

Michal Fokt
Diskuze (26)
13. 1. 2015 07:53
Re: VW zvládá
V tom samem - slozite linky a tavary na pridi M3/4 napriklad, nehezky predek BMW1, drivejsi korejska zad na BMW3 E9xx... Jestli napriklad na takove E39 nebylo v podstate nic vzhledove rusiveho, tak na dnesnich modelech vzdy najdes neco, co tam v podstate "nepatri" a tyto prvky jsou tvarovane vyrazne proasijsky. Nemam to BMW za zle, chapu to a v podstet to ani nekritizuju, ale neni to muj salek caje, to jedine, co na designu BMW vyzdvihuju do nebes jsou zakladni tvary, linie a proporce - a ani to ne u vsech modelu, napr. nova X5 je proste krabice absolutne bez napadu, je proto, aby vycurali stejne velke kolecko, jako uz pred nimi vycuralo Audi s Q7...
Avatar - VL4D
12. 1. 2015 21:57
Re: Prosím vás.....
Teoreticky by to mohlo nastat tehdy, kdy SUV budou tvořit absolutní většinu toho, co jezdí na cestách.

Vždyť hlavním argumentem je bezpečnost, že?

Nemluvím o off-roadech ani velkých SUV. Zvýšené hatchbacky velikosti běžného kompaktu mi však nepřijdou bezpečnější, než ostatní auta běžné velikosti.

Edit: Mnozí mají za to, že SUV je něco prestižního, takže to taky souvisí s první větou.

12. 1. 2015 20:24
Re: 3,6 fsi vs 3,0 tsi
Je to jen koncept a navíc hybrid.
Avatar - fOE
12. 1. 2015 16:08
Re: VW zvládá
V cem je to kontroverzni u MB si domyslim (ikdyz si osobne myslim opak), ale v cem je to kontroverzni u BMW?
12. 1. 2015 16:01
Re: VW zvládá
Je to tak.
VW nemusi ctit nejaky konkretni tvar karoserie ani rozmerove pomery, jako se o to snazi Audi, kde kazde auto vypada ala A6: A4 je mensi A6, A8 je vetsi A6.
Myslim, ze Audi se singleframe a typickymi tvary svetel a liniemi zbytecne omezuje a tezko z toho vybrusli tak, jak to uz udelali BMW a MB (byt je to u nich dost kontroverzni).