Volkswagen Cross Coupe GTE: Nové německé SUV na dosah
Volkswagen před časem dospěl k názoru, že k výraznějšímu úspěchu na americkém trhu potřebuje mimo jiné i pořádné SUV, majestátnější a a prostornější, než spíše prémiově laděný Touareg. A tak začala s přípravami. Na toto auto nás nejprve připravila studie CrossBlue, kterou později doplnila jeho crossoverovější varianta CrossBlue Coupe. A nyní se v Detroitu představuje už třetí studie na toto téma - Volkswagen Cross Coupe GTE.
Koncept se pomalu zbavuje těch stylistických prvků, které působí pro sériovou výrobu nereálně a postupně se nám tak krystalizuje jeho pravděpodobná podoba. Zejména co se zádě týče, ta už vypadá opravdu "sériově", přední partii zřejmě ještě čeká určitě zcivilizování, byť lze očekávat, že základní rysy už budou zachovány.
Totéž lze víceméně říci též o interiéru s robustní, moderně působící palubní deskou, plynule přecházející do dveřích výplní. Její infotainmentový systém doplněný o wi-fi se ovládá 10,1" dotykovou obrazovkou, popřípadě gesty. Asi nejzásadnější otázkou tedy zůstává, zda jaký vlastně bude osud modelu CrossBlue Coupe a od něj odvozeného Cross Coupe GTE. Jisté totiž je, že Volkswagen potřebuje sedmimístné velké SUV, tedy auto, představené jako prapůvodní CrossBlue a tato crossover verze s pětimístným interiérem může, ale také nemusí nabídku doplnit.
Vzhledem k tomu, že se objevuje auto tohoto ražení už podruhé, nahrává to spekulacím, že chystané SUV vznikne, jak se dnes stává dobrým zvykem, ve dvou karosářských verzích. Obě budou vyjíždět koncem příštího roku z továrny Chattanooga v Tennessee.
Volkswagen studii Cross Coupe GTE prezentuje jako plug-in hybrid (Gran Turismo Electric), tvořený vidlicovým šestiválcem 3,6 l s výkonem 206 kW a točákem 350 N.m, doplněným o dva elektromotory se 40 a 85 kW, respektive 220 a 270 newtonmetry a šestistupňové DSG. Vůz má být díky 14,1 kWh Li-ion akumulátorům a zadnímu 85kW motoru schopný ujet na elektřinu až 32 km a současně dost dynamický na to, aby zvládl zrychlit z klidu na 96 km/h za 6 sekund a rozjel se na rychlost 210 km/h. Jako každý správný hybrid umí pracovat v různých režimech - E-Mode, GTE, Hybrid, Off-road and Battery Hold/Battery Charge. Poháněna jsou všechna čtyři prozatím 22" kola, obutá do pneumatik 285/40.