Volkswagen E-Lavida: Elektrická vlna Čínu nemine
V Pekingu evropská automobilová jednička oznámila, že Čína je pro VW Group celosvětově nejdůležitějším trhem a podle toho k němu bude v následujících letech přistupovat. Jedním z cílů skupiny je být celosvětovým lídrem v oblasti E-Mobility v roce 2018. K naplnění tohoto záměru mají významně přispět elektrické a hybridní modely určené pro čínský trh a vyráběné přímo v Číně.
Volkswagen potvrdil, že produkci elektromobilů v Číně zahájí v období 2013/2014.
V Pekingu se představila elektrifikovaná verze sedanu VW Lavida, která byla údajně vyvinuta i vyrobena v Číně. Výrobce bohužel neuvolnil žádné informace o tom, co tento prototyp dokáže a jakou techniku ukrývá. To je ale bohužel společné většině novinek prezentovaným na Auto China 2010.
Model Lavida s běžným spalovacím motorem letos podle výrobce koupí 200 tisíc Číňanů. Loňských asi 146 tisíc prodaných kusů přineslo Lavidě desáté místo v žebříčku nejprodávanějších modelů na čínském trhu. Volkswagen má přitom v TOP10 ještě Jettu (224 tisíc ks) a starší Santanu (205 tisíc ks).
Další krokem v elektrickém PR bude představení konceptu E-Golf na světové výstavě Expo Shanghai letos v létě a uvedení hybridního SUV Touareg na čínský trh krátce po evropské premiéře na začátku roku 2011. V roce 2013 se má v Číně začít prodávat elektrická verze miniautomobilu odvozeného z New Small Family, jejíž studii E-Up! představila automobilka loni ve Frankfurtu. Konečně, v letech 2013/2014 má být zahájena výroba a prodej čínských elektromobilů VW.
Dceřiná značka Audi v Pekingu ukázala studii Q5 Hybrid, která by se jako full-hybrid měla začít prodávat celosvětově už na konci letošního roku.