
Volkswagen Golf GTI Cabriolet ve čtyřech nových videích
V loňském roce se na trh po devítileté absenci vrátil Golf s plátěnou střechou a letos měla na autosalonu v Ženevě premiéru jeho nejsportovnější verze s tradičním označením GTI. Na loňském srazu příznivců zkratky GTI v rakouském městě Reifnitz na břehu jezera Wörthersee se tento model představil nejprve jako studie Golf GTI Cabriolet Concept.
Sériový Golf GTI Cabriolet sdílí techniku s ostrým hatchbackem a stejně jako on je poháněn přeplňovaným čtyřválcem 2,0 TSI s výkonem 155 kW (211 k) při 5300 až 6200 min-1 a točivým momentem 280 Nm dostupným od 1700 do 5200 min-1. Přední kola jsou standardně roztáčena prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, kterou může nahradit dvouspojkové DSG se stejným počtem rychlostí.
Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne kabriolet za 7,3 s s manuální i DSG převodovkou, zatímco hatchback na stejnou disciplínu potřebuje 6,9 s. Maximální rychlost s manuální převodovkou je 237 km/h a s DSG je GTI Cabriolet o 2 km/h pomalejší.
Karoserie Golfu GTI Cabriolet nese přední masku, nárazníky a nástavce prahů z hatchbacku. S ním sdílí i zadní difuzor a výfukový systém s dvojicí chromovaných koncovek. Zatmavené koncové svítilny tvořené LED jsou standardem i pro méně výkonné verze kabrioletu.
Stejně jako ostatní golfy s plátěnou střechou i verze GTI umí tu svou sklopit za 9 sekund a natáhnout ji zpět za 11 sekund. Otevírat i zavírat ji lze i za jízdy, a to až do rychlosti 30 km/h.