Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GTI Clubsport: Stylová oslava čtyřicátých narozenin „gétéíčka“

Ondřej Chamilla
Diskuze (7)
Výroční model Clubsport přijíždí s výkonem až 290 koní, výraznějším designem a schopností sprintovat z klidu na sto kilometrů v hodině za méně než šest sekund.

Nejnovější varianta Volkswagenu Golf GTI označená jako Clubsport, pokračuje v sérii speciálních výročních verzí „gétéíčka“. Tentokrát slavíme čtyřicet let tohoto ostrého hatchbacku, přičemž o speciálním modelu se ví již od tuningového srazu u jezera Wörthersee, kde byl představen koncept.

Sériová verze přebírá všechny hlavní prvky konceptu, motor je tedy posílen na 195 kW (265 koní), krátkodobě však může díky funkci overboost dávat po dobu až deseti sekund 213 kW, tedy 290 koní. To je na vůz s pohonem předních kol zajímavá hodnota, nicméně je třeba říci, že takový Seat Leon Cupra má nově výkon zcela totožný, a to dlouhodobě. Oproti doposud nejsilnějšímu GTI je to však i tak posun o 35, respektive 60 koní. Funkce overboost se pak aktivuje zcela jednoduše sešlápnutím plynu do podlahy.

S manuální převodovkou GTI Clubsport zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině za šest sekund a jede až 250 km/h, se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG je vůz ve zrychlení o 0,1 s rychlejší, ale maximálně jede „jen“ 249 km/h. Udávaná průměrná spotřeba u manuálu pak činí 6,9 l/100 km, u automatu o 0,2 l méně. Samozřejmě mezi předními koly nechybí samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu VAQ.

Důležitý však nebyl pouze výkon, ale rovněž vzhled vozu. Clubsport tak dostal výrazný přední nárazník s žábry na bocích, černé doplňky jako zrcátka či křídlo, zatmavené zadní svítilny, přepracované koncovky výfuku integrované v difuzoru nebo za příplatek i devatenáctipalcová kola „Bresica“. Nový design však mají také standardní osmnáctky. Vůz na fotografiích je v barvě „Onyx White“, k dispozici jsou ale i jiné odstíny. Podle Volkswagenu byl vzhled vozu pečlivě vyladěn v aerodynamickém tunelu, což zlepšilo přítlak vozu.

Uvnitř pak najdete úžasná skořepinová sedadla, alcantarový volant s červeným proužkem navrchu, řadicí páku v tradičním designu golfového míčku a několik dalších nových detailů. Očekává se, že výroční edice nebude nikterak levná, získáte ale jeden z nejspeciálnějších Golfů všech dob.

Ondřej Chamilla
Diskuze (7)
Avatar - Barry Lyndon
10. 9. 2015 13:22
toho, kdo vymyslel ty příšerné falešné násosky s mlhovkami v
to i málokterý tuzer spáchá takovou zrůdnost. A tady koukám, že jsou ty násosky ještě více hypertrofované, ale snad v nich alespoň nejsou mlhovky...
10. 9. 2015 08:14
spíše zklamání, tedy pokud je to skutečně Edition 40...
Doufám ale, že tohle "Edition 40" není, ta přijde až v ten správný čas - tedy příští rok!
A už ve faceliftované podobě s LED světlomety, novou palubní deskou apod....
Výroční edice mají už slušnou tradici a i z marketingových důvodů by byla chyba je ukončit. Clubsport tak snad bude jen další výbavový stupeň v nově tvořené řadě GTI...
V takovém případě by bylo všechno v pořádku >:-[]
10. 9. 2015 07:25
Objednávka
Kdy se to bude moct dát objednat? Líbí se mi volant a sedačky, ale ve starým eRku stály 90k, tady asi nebudou levnější. A to ještě nepočítám, že se do nich s průměrnou postavou asi nevejdu...
Avatar - Bully_
9. 9. 2015 19:22
Re: krásné...
Prave ty masivni falesne pruduchy vizualne odlisi tenhle Golf od jinych Golfu. Usnadnuje to praci tunerum :-)
Avatar - SCHROJF
9. 9. 2015 18:50
Re: krásné...
Pekny styridsiatnik! :-)