Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 20. 1. 2019
3
105
Golf VIII už vlastně nemá co skrývat. Po tovární skice i sérii špionážních snímků a videí jsou tu další fotky bez maskování. Populární kompakt se odhaluje v takřka celé své kráse.

Golf s pořadovým číslem 8 se ukazuje v decentní černé, která, pravda, zakrývá detaily. Špionážní snímky zveřejnil na svém instagramovém účtu uživatel johannes.vag. Je z nich patrné, že projde zase jen evolucí, tak to přece zákazníci chtějí. Kapotě motoru zůstanou výrazné prolisy, ale změní se hlavní světla. Na předprodukčním voze bez kamufláže jsou nižší a vespod mají výraznou vlnu, která je lemována diodami. Maska chladiče vypadá zase širší a vyšší než dosud. Hlavní boční prolis nevede pod klikami dveří, ale protíná je.

Spodní hrana bočních oken také stoupá vzhůru strměji a je opatřena chromovanými lištami. Prosklená plocha je ale i tak velká, Volkswagen rozhodně nehodlá následovat kupříkladu Mazdu... Zadní okno se určitě zmenšilo, výrazný spoiler na dveřích zůstává. Úpravou prošla i koncová světa, která mají pravidelnější tvar. Na typickém širokém zadním sloupku není třeba nic měnit... O pouhou výraznou modernizaci stávajícího modelu však rozhodně nejde! Přesto Golf VIII nevypadá na první pohled tak agresivně jako na skice. Stejně jako u většiny konkurentů se už nepočítá s třídveřovým provedením, i když právě rok starý náčrt jej ukazoval.

Čísla samozřejmě stále neznáme. Modifikovaná platforma MQB Evo dostane delší rozvor, což by mělo minimálně zvětšit prostor v kabině, auto v průměru dále zhubne, asi o 70 kg. Očekávejme čerstvý vítr v interiéru, zlepšení kvality plastů i konektivity a verze se všemi bezpečnostními asistenty už budou jezdit (skoro) samy. Tlačítka se už na rozdíl od dotykové obrazovky nenosí, přístroje budou digitální. Paletu přeplňovaných zážehových tříválců 1.0 a 1.5 TSI doplní plug-in hybridní GTE, Některé verze (pravděpodobně s motory 1.5 TSI, tomu zůstane odpojování poloviny válců, a 2.0 TDI) dostanou 48V elektroinstalaci a promění se v mikrohybridy. Elektromobil vystřídá Neo, první sériový člen rodiny I.D. Turbodiesel 1.6 TDI nahradí objemově slabší patnáctistovka, oproti původním spekulacím přece jen přijde.

Už v lednu 2018 Volkswagen oznámil, že novou generaci Golfu začne vyrábět ve Wolfsburgu v červnu 2019. Benzinový dvoulitr TSI v GTI, které se objeví o něco později, má mít základní výkon kolem 300 koní (221 kW), takže R dostane ještě větší porci, zhruba 258 kW. Také tyto dvě nejsilnější specifikace se spolehnou na výkonnější elektrickou síť.

Golf i po takřka pětačtyřiceti letech od zahájení produkce Neo zůstává nejprodávanějším autem Evropy, mnozí zákazníci si ani jinou volbu v kompaktní třídě nepřipouštějí. A rivalové se jej snaží porazit. Budou to mít ale zase o něco těžší...

Foto: johannes.vag

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
No
white label
| 22. 1. 2019
Tak zlé to snad není...
Avatar - palix
No
palix
| 22. 1. 2019
Na rozpoznávanie Golfov je potrebný znalec ;)
Avatar - white label
No
white label
| 22. 1. 2019
Tak pokud se ti plete jen 6.g. se 7.g, tak to ještě s tebou není tak strašné. Opticky je totiž 6. g. podobná víc na 7. g., i když technicky je v podstatě shodná s 5.g., např. včetně prosklení (kompletně).
Avatar - praděda7
Golf GTi Mark V
praděda7
| 22. 1. 2019
Mě zaujal krásnou maskou chladiče, která se ale až příliš podobala Audi, tak příští model už dostal stopku.
Avatar - palix
No
palix
| 22. 1. 2019
Samozrejme sa hanbím za to, že Golfy nerozoznávam. Možno preto, že iné autá sú viac odlišné, alebo Golf stojí tak trochu mimo môjho záujmu. Napríklad Octavie, Fabie... rozoznávam veľmi dobre a tiež ich neplánujem kupovať.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku