Volkswagen Golf R se začal prodávat v Německu za 36.400 Euro (asi 950 tisíc Kč)
Nástupcem Volkswagenu Golf R32 je Golf R postavený na základě šesté generace kompaktního hatchbacku. Místo šestiválce s úzkým úhlem sevření válců má ale čtyřválcový 2,0 TSI. Jeho specifický výkon těsně překonává 100 kW/l, absolutní hodnota je 199 kW, tedy o 15 kW více než měl R32. 350 Nm (dosahovaných mezi 2500 a 5000 min-1) je přenášeno na všechna čtyři kola pomocí systému Haldex. Pro akceleraci z 0 na 100 km/h potřebuje Golf R 5,7 s (s převodovkou DSG 5,5 s), při 250 km/h zasahuje omezovač rychlosti.
Motor s kódovým označením EA113 je odvozen od pohonné jednotky z předchozí generace Golfu GTI (nové GTI má motor označovaný EA888). Aby výkon vzrostl ze 147 na 199 kW, prošel motor komplexními úpravami. Zesílen byl jeho blok, písty, ojnice a zcela nová je hlava z lehké slitiny. Posílení se dočkal také vstřikovací systém, aby mohl spolupracovat s turbodmychadlem, které má zvýšený plnící tlak na 1,2 bar. Tomu dále sekunduje nový účinnější mezichladič stlačeného vzduchu.
Tužší podvozek je snížený o 25 mm. Úprav se dočkal také stabilizační systém, který má speciální nastavení pro okruhy, a elektro-mechanický posilovač řízení nastavený pro ostřejší zpětnou vazbu. Brzdy se mohou pochlubit 345mm kotouči vpředu a 310mm vzadu.
Od Golfu GTI se nový Golf R odlišuje nárazníky. Ten přední má zvětšené nasávací otvory, v zadním se zase nachází difuzor s výfukovým potrubím vyvedeným středem. V předním nárazníku se navíc nacházejí diodová světla pro denní svícení. Z čelního pohledu má Golf R navíc dále xenonová světla, novou černou masku chladiče s logem R a černě lakované kryty zpětných zrcátek.
Vzadu se nacházejí diodová koncová světla s kouřovými krycími skly z programu Volkswagen Individual. Golf R dostane standardně obutí 225/40 na 18palcových ráfcích s pětipaprskovým designem, za příplatek budou 19palcová kola s pneumatikami 235/35. Uvnitř vozu jsou nová sportovní sedadla s šedým čalouněním Alcantarou doplněným černou látkou. Obložení interiéru dostalo také sportovní design, stejně jako pozměněný přístrojový štít.
Základní cena pro německý trh je 36.400 Euro, tedy těsně pod 950 tisíc Kč – předchozí Golf R32 stál v České republice 928 tisíc Kč. Příplatek za převodovku DSG je 1.875 Euro, tedy asi 50 tisíc Kč. Pro srovnání, Scirocco R (2,0 TFSI/195 kW, 0-100 km/h za 6,0 s) se začíná prodávat od 33.475 Euro, tedy 870 tisíc Kč.