Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf R se začal prodávat v Německu za 36.400 Euro (asi 950 tisíc Kč)

Diskuze (77)
Volkswagen Golf R, nejrychlejší Golf všech dob, jde u našich západních sousedů do prodeje. Jeho cena je stanovena na 36.400 Euro. Na českém trhu se objeví po Novém roce.

Nástupcem Volkswagenu Golf R32 je Golf R postavený na základě šesté generace kompaktního hatchbacku. Místo šestiválce s úzkým úhlem sevření válců má ale čtyřválcový 2,0 TSI. Jeho specifický výkon těsně překonává 100 kW/l, absolutní hodnota je 199 kW, tedy o 15 kW více než měl R32. 350 Nm (dosahovaných mezi 2500 a 5000 min-1) je přenášeno na všechna čtyři kola pomocí systému Haldex. Pro akceleraci z 0 na 100 km/h potřebuje Golf R 5,7 s (s převodovkou DSG 5,5 s), při 250 km/h zasahuje omezovač rychlosti.

Motor s kódovým označením EA113 je odvozen od pohonné jednotky z předchozí generace Golfu GTI (nové GTI má motor označovaný EA888). Aby výkon vzrostl ze 147 na 199 kW, prošel motor komplexními úpravami. Zesílen byl jeho blok, písty, ojnice a zcela nová je hlava z lehké slitiny. Posílení se dočkal také vstřikovací systém, aby mohl spolupracovat s turbodmychadlem, které má zvýšený plnící tlak na 1,2 bar. Tomu dále sekunduje nový účinnější mezichladič stlačeného vzduchu.

Tužší podvozek je snížený o 25 mm. Úprav se dočkal také stabilizační systém, který má speciální nastavení pro okruhy, a elektro-mechanický posilovač řízení nastavený pro ostřejší zpětnou vazbu. Brzdy se mohou pochlubit 345mm kotouči vpředu a 310mm vzadu.

Od Golfu GTI se nový Golf R odlišuje nárazníky. Ten přední má zvětšené nasávací otvory, v zadním se zase nachází difuzor s výfukovým potrubím vyvedeným středem. V předním nárazníku se navíc nacházejí diodová světla pro denní svícení. Z čelního pohledu má Golf R navíc dále xenonová světla, novou černou masku chladiče s logem R a černě lakované kryty zpětných zrcátek.

Vzadu se nacházejí diodová koncová světla s kouřovými krycími skly z programu Volkswagen Individual. Golf R dostane standardně obutí 225/40 na 18palcových ráfcích s pětipaprskovým designem, za příplatek budou 19palcová kola s pneumatikami 235/35. Uvnitř vozu jsou nová sportovní sedadla s šedým čalouněním Alcantarou doplněným černou látkou. Obložení interiéru dostalo také sportovní design, stejně jako pozměněný přístrojový štít.

Základní cena pro německý trh je 36.400 Euro, tedy těsně pod 950 tisíc Kč – předchozí Golf R32 stál v České republice 928 tisíc Kč. Příplatek za převodovku DSG je 1.875 Euro, tedy asi 50 tisíc Kč. Pro srovnání, Scirocco R (2,0 TFSI/195 kW, 0-100 km/h za 6,0 s) se začíná prodávat od 33.475 Euro, tedy 870 tisíc Kč.

Diskuze (77)
Avatar - white label
20. 10. 2009 20:27
Re: Zajímavé
Jasně, rozumím...
A "nestačila" by ti třeba taková "obyčejná"
C ZR1 (647PS/819Nm)...
;-) >:-[] >:D
20. 10. 2009 16:55
Re: Zajímavé
no "hlavně" na okruhy podle mě není reálné, vzhledem k tomu že tady máme dva a poměrně obsazené. Ale když chceš boxovat, si taky nenecháš rovnou rozbít hubu v ringu ale trénuješ - to samý, pokud chceš jezdit sportovně, asi bys neměl rovnou do provozu - měl bys právě na ten okruh, a tam dovnou poznáš, jak se to které auto rovnou diskvalifikuje. Dál víš, kolik km ujedeš kde jakým stylem, a podle toho si vybereš auto.
Sportovní jízda pokud nemá být zaměňěna za rasovačku znamená sportovní stopu, práci na brzdách, práci při průjezdu zatáčkou a na výjezdu, naopak jet rychle po rovince umí každý blb po hodině autoškoly. No a pokud tak chci jet, tak potřebuju auto s dobrejma brzdama, přesným řízením, komunikativním motorem a s trakcí. Já myslím že sportovní není až tak vágní.
20. 10. 2009 16:50
Re: R vs zbytek
Proti těmto dvěma bude R více o kompromisech, resp. určitě příjemější společník pro každý den. Přeci jen STI i EVO jsou trochu "jiné" stroje.
Konkurenci ale spatřuji ve WRX265 a Lanceru Ralliart, který je ceníkově z těchto tří také nejlevnější a nabízí velmi zajímavou techniku. Naopak mi (i jako příznivci značky) připadá WRX265 trochu "nekonkurenceschopné" (v případě přítomnosti 6ti kvaltu a Si Drivu z STI bych to viděl jinak).
20. 10. 2009 16:38
Re: Zajímavé
nene, nic nepřihodíš, naopak dost ještě vyhodíš (jak říkají němci Radio und Klimaanlage raus, Überrollkäfig rein) :-!
...s WTCC nejsem mimo mísu - to promiň - 1) tam jezdí 3er, a nejezdí tam Scirocco že? takže to nesrovnávám, 2) to bylo myšleno kvůli srovnání předokolek a zadokolek, se stejnýma výkonama a Seaty a Chevrolety takticky řeší postavení na startu vs. BMW, tak jako v F1 řeší špinavou a čistou část tratě, protože ví, že prostě zatímco budou hrabat, zadokolka bude mít trakci
20. 10. 2009 16:27
Re: Zajímavé
hmm, a podmínky pro to aby X6ka orůlovala silnice právě nastaly :-)