Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf VIII dostane desetistupňový automat a Bi-TDI

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Volkswagen to s pětiletou obnovou svých masových modelů myslí vážně. V pořadí osmý Golf přijde na řadu už během tří let a v evolučním kabátku uvidíme mnoho technických změn.

Nejdříve čekají drobné změny generaci sedmou, a to již příští rok. Osmička znamená co se tvarů týče opravdu spíše evoluci, ale tu neuvidíme u Golfu poprvé. Daleko důležitější je přehled možných technických inovací nástupce, se kterými přišel britský Auto Express.

Ani Wolfsburg totiž nemine móda mnohastupňových samočinných převodovek. V plánu je tedy DSG s rovnou desítkou rychlostních stupňů místo stávajících šesti a sedmi. Dočkají se jí pouze vrcholné sportovní specifikace se zážehovými i vznětovými motory, tedy GTI, GTD a R.

Můžeme dále očekávat nový informační systém s dotykovou obrazovkou, head-up displej, automatické parkování s rozpoznáváním chodců, více výkonu a další, alespoň papírové snižování spotřeby. Naftové motory s dvojicí turbodmychadel už Volkswagen má kupříkladu v novém Passatu. Golf VIII je dostane také. Ty dvoulitrové, které jsou v současnosti schopné vyvinout až 200 kW, výše zmíněná „dvouspojka“ pak přenese dopředu až 500 N.m.

Dovedete si představit, co tohle udělá s hatchbackem nižší střední třídy? Promění jej v raketu se sprintem z nuly na sto pod 6 s. Pak těžko dosáhne pětilitrové spotřeby, ale uváděna být v oficiálně může. Nebo je pravděpodobnější slabší varianta? Dříve se hovořilo o maximálních 169 kW na nějaká přesná čísla je pochopitelně hodně brzy.

Motorová paleta by měla dále čítat kupříkladu z Pola známý benzinový tříválec 1,0 l/66 kW, dále jednotky 1.2, 1.4, 1.8 a 2.0 TSI, malý diesel 1.4 TDI s 55, 66 a 78 kW, větší šestnáctistovku a dvoulitr i s jediným turbem. Možná se do série dostane i setrvačník, který bude pohánět zadní kola, uchovávat energii a přidá dalších 30 kW. Start-stop vypne motor i při jízdě z kopce. Hovořilo se už rovněž o elektrických turbodmychadlech a hlavně evoluční platformě MQB se snížením hmotnosti až na hranici 1100 kg.

Redukce nároků na palivo a s ním ruku v ruce jdoucích emisí CO2 se odrazí také v nabídce verzí s alternativním druhem pohonu. Akční rádius čistě elektrické se zvýší o čtvrtinu, místo 130-190 km tedy na jedno nabití ujede nějakých 160-240 km. Plug-in hybrid GTE určitě v nabídce zůstane, přibude ale ještě mild-hybrid s elektromotorem pouze podporujícím malou spalovací jednotku.

Diktát z Bruselu je zkrátka neúprosný a nevyhne se mu nikdo, kdo chce na západ od zemí Společenství nezávislých států něco nového na čtyřech kolech prodat.

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
24. 11. 2014 11:52
GOLF VIII
Myslím, že to bude jen velký facelift, něco jako z G5 na G6 .Třeba vyřeší tu klimatizaci, kdy voda z ní tekla do kabiny, mlžila se okna a množila plíseň. Hold ethalon.
Avatar - fOE
24. 11. 2014 08:37
Re: A kdy zas nekdo postavi proste normalni auto...
>:D
Avatar - Ja Prvni 123
23. 11. 2014 22:15
Re: A kdy zas nekdo postavi proste normalni auto...
Ale jo, Pulsar dobry. Da se koupit i bez elektronickych kurvitek... ale vis, jak to mam - mluvim hlavne o Evrope.
Punto je o kousek moc maly, takze zbyva jen Citroen C-Elysse. A to je malo, no.
23. 11. 2014 21:39
Re: LEN ABY NEDOSTAL BATERKY ...
proč jako myslíš že je benzín lepší??
1) motor dělá kravál
2) furt se do toho musí blejt a ten servis...
3) řazení je sice ušetřeno automatickou převodovkou ale ne každý ji má, a pak je to otrava. Počítals kolikrat musíš šlapat na SPOJKU / BRZDU / PLYN když jedeš přez celou republiku? Hele zhruba je to poměr 100:1 a to nepočítám namoženou ruku na šautrpáce :-) V Modelu S [odkaz] držíš jen plyn a brzdu používáš vyjímečně, hlavně na stopce křižovatky nebo když to potřebuješ zašlápnout. Psal jsem už do Tesly o vychytávku aby přimontovali i plyn na levou nohu, ta pravá je strašně přetížená a levá se jen fláká >:D
4) no a ten smrad [odkaz] co čucháš přez ventilaci z předtebou jedoucího což by nebylo kdyby jeli na silnici jen elektromobily. Je fakt že pokud člověk nejede hluboko v noci když je provoz minimální tak i s elektromobilem smrady čucháš, poměr popelnic je v ČR 5mega ku 350ks >:D >:D >:D >:D směšný v tom kocourkově
Avatar - Emel
23. 11. 2014 21:14
Re: A kdy zas nekdo postavi proste normalni auto...
Při téhle definici mě napadl Pulsar... ale nabídka je tak pestrá, že by si měl vybrat každý. Pokud je Pulsar příliš bezpečný, tak třeba Logan.