Volkswagen Golf VIII dostane desetistupňový automat a Bi-TDI
Nejdříve čekají drobné změny generaci sedmou, a to již příští rok. Osmička znamená co se tvarů týče opravdu spíše evoluci, ale tu neuvidíme u Golfu poprvé. Daleko důležitější je přehled možných technických inovací nástupce, se kterými přišel britský Auto Express.
Ani Wolfsburg totiž nemine móda mnohastupňových samočinných převodovek. V plánu je tedy DSG s rovnou desítkou rychlostních stupňů místo stávajících šesti a sedmi. Dočkají se jí pouze vrcholné sportovní specifikace se zážehovými i vznětovými motory, tedy GTI, GTD a R.
Můžeme dále očekávat nový informační systém s dotykovou obrazovkou, head-up displej, automatické parkování s rozpoznáváním chodců, více výkonu a další, alespoň papírové snižování spotřeby. Naftové motory s dvojicí turbodmychadel už Volkswagen má kupříkladu v novém Passatu. Golf VIII je dostane také. Ty dvoulitrové, které jsou v současnosti schopné vyvinout až 200 kW, výše zmíněná „dvouspojka“ pak přenese dopředu až 500 N.m.
Dovedete si představit, co tohle udělá s hatchbackem nižší střední třídy? Promění jej v raketu se sprintem z nuly na sto pod 6 s. Pak těžko dosáhne pětilitrové spotřeby, ale uváděna být v oficiálně může. Nebo je pravděpodobnější slabší varianta? Dříve se hovořilo o maximálních 169 kW na nějaká přesná čísla je pochopitelně hodně brzy.
Motorová paleta by měla dále čítat kupříkladu z Pola známý benzinový tříválec 1,0 l/66 kW, dále jednotky 1.2, 1.4, 1.8 a 2.0 TSI, malý diesel 1.4 TDI s 55, 66 a 78 kW, větší šestnáctistovku a dvoulitr i s jediným turbem. Možná se do série dostane i setrvačník, který bude pohánět zadní kola, uchovávat energii a přidá dalších 30 kW. Start-stop vypne motor i při jízdě z kopce. Hovořilo se už rovněž o elektrických turbodmychadlech a hlavně evoluční platformě MQB se snížením hmotnosti až na hranici 1100 kg.
Redukce nároků na palivo a s ním ruku v ruce jdoucích emisí CO2 se odrazí také v nabídce verzí s alternativním druhem pohonu. Akční rádius čistě elektrické se zvýší o čtvrtinu, místo 130-190 km tedy na jedno nabití ujede nějakých 160-240 km. Plug-in hybrid GTE určitě v nabídce zůstane, přibude ale ještě mild-hybrid s elektromotorem pouze podporujícím malou spalovací jednotku.
Diktát z Bruselu je zkrátka neúprosný a nevyhne se mu nikdo, kdo chce na západ od zemí Společenství nezávislých států něco nového na čtyřech kolech prodat.