Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Group chce do roku 2018 prodávat 10 milionů aut ročně

redakce AUTO.CZ
Diskuze (50)
VW má v plánu dosáhnout do roku 2018 ročního odbytu 10 mil. vozů.Společnost to stanovila v prezentaci svých cílů v rámci "Strategie 2018". Ta předpokládá, že VW do cílového roku sesadí Toyotu z pozice největšího světového prodejce vozů a zlepší ziskovost.

"Volkswagen Group usiluje o to, aby do roku 2018 dosáhla globální ekonomické i ekologické vůdčí pozice v automobilovém průmyslu," sdělila skupina, která kromě vozů pro masový trh disponuje značkami luxusních sportovních vozů Lamborghini a Bugatti, k nimž od roku 2011 přibude i Porsche. Střednědobým cílem Volkswagenu na příštích několik let je zvýšit odbyt na osm milionů vozů. Loni celá skupina prodala rekordních 6,29 milionu vozů a na světovém automobilovém trhu měla podíl 11,4 procenta.

Volkswagen vyhlásil plán stát se největší automobilkou světa už dříve, nyní mu však mohou významně pomoci potíže dosavadní světové jedničky, japonské Toyoty.

Střednědobým cílem Volkswagenu je i zlepšení ziskovosti. Provozní marže automobilových aktivit firmy by měla činit nejméně pět procent a hrubá zisková marže celé skupiny má přesahovat osm procent. V prvních devíti měsících loňského roku činila provozní marže automobilových aktivit Volkswagenu jen 1,6 procenta.

Ziskové cíle Volkswagenu jsou však méně ambiciózní než cíle domácích konkurentů Daimler a BMW na úrovni deseti respektive osmi procent, všiml si analytik DZ Bank Michael Punzet. Jeden z pařížských analytiků dokonce zpochybnil smysluplnost tak dlouhodobých plánů. "Chápu, že automobilky musí hledět hodně dopředu, protože investují do technologií, které se vyvíjejí několik let, opravdu však nevidím smysl mít plán do roku 2018," řekl nejmenovaný analytik agentuře Reuters.

Volkswagen i Škoda Auto loni přes krizi světových trhů zvýšily celosvětový prodej svých automobilů na rekordní maxima. Odbyt celého Volkswagenu stoupl o 1,1 procenta a prodej vozů Škoda vzrostl o 1,4 procenta na 684.200 vozů.

Prodej vozů Toyota loni klesl o 13 procent na 7,81 milionu vozů. Největší světová automobilka si minulý měsíc stanovila plán zvýšit letos prodej o šest procent na 8,27 milionu vozů, bezprecedentní stahování jejích vozů však tento cíl zpochybňuje.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (50)
4. 2. 2010 21:01
Re: VCERA 2015, DNES 2018, ZITRA...
Ano, jistě, to je snad jasné každému. Ale kdybych tu měl vypisovat všechny drobnosti, tak stvořím nečitelný eleborát. >:D
4. 2. 2010 14:21
melete blbosti vsichni
wv se tady v CANADA neprodava,protoze je to popelnice,koho se tady zeptate ten vam rekne,ze ta sracka byla porad rozbita,spatna kvalita,problemy z elektrikou,se to vyrabi nekde v mexiku.za stejny prachy si tady clovek koupi toyotu a to je obrovskej rozdil.toyota je tady cislo jedna.mustang je skvely auto,vim ze americky auta sou sracky,mustang je ale o.k vykon,co tady melete porad o vykonu auta,zkuste se projet treba z autem ktery ma vykon 300 koni nejakej ctyrval,a pak se projedte v nejakym V8 5.7 l to je rozdil,obsah nicim nenahradis.taky zalezi na toc. momentu vic nez na vykonu.vw byl vzdy synonymem pro spatnou kvalitu tady.proc by tady jako byly horsi auta nez v evrope???lidi tady maji mnohem vic penez.tady jezdi hodne bmw,mb,ale luxusni auto je tady brany LEXUS!!sem c CANADA,nevim jak v usa.sam sem vlastnil vw,horsi auto nez tohle uz je snad jen saturn!!
Avatar - Ronault.
4. 2. 2010 13:26
Re: VCERA 2015, DNES 2018, ZITRA...
Ještě bych dodal k tomu stylu poválečné evropy, že je ten vývoj tak 10x rychlejší
4. 2. 2010 09:55
Re: VCERA 2015, DNES 2018, ZITRA...
Jestli si myslíš, že Čína nebo Indie se spokojí s Nanem, tak se pleteš. Indie chvíli možná, ale Čína již znatelně pokoukává po větších a lepších vozech. V Číně vzniklo několik automobilek, vyrábějící normální velké vozy. Indii to čeká taky. Zatím se motorizuje stylem, jaký provázel poválečnou Evropu.

O zisku bych zde ve spojení s US trhem raději pomlčel. Každý ví, za jaké ceny se prodávají auta na US trhu. Mnohdy i o více než polovinu levněji než u nás v Evropě. Pěkně to jde vidět na ceně Mustangu, který v USA v základu přijde na necelých 400 tisíc Kč. Obdobně MB Ečko, v USA startuje za necelých 900 tis Kč, u nás na lidových 1,45 mil Kč. Ano, možná tu jde o objemy prodejů, já ale zisk na jednotce neznám, nicméně silně pochybuji, že by na prodejích v USA zas tak vydělávali.

Toyota nemá v Číně větší šanci, protože je japonská a jak zajisté víš, Čína a Japonsko se z historického hlediska mají rádi asi jako Němci a Francouzi.
4. 2. 2010 09:34
Re: Adolf mel taky velky voci
Mustang rozhodně není synonymem spolehlivosti. I na americké poměry se jedná o dosti kazivé auto. Nedávno jsem se ptal kamaráda žijícího v USA, proč si nekoupíš mustanga, suše mi sdělil, že je příliš kazivý.