Volkswagen Group chce do roku 2018 prodávat 10 milionů aut ročně
"Volkswagen Group usiluje o to, aby do roku 2018 dosáhla globální ekonomické i ekologické vůdčí pozice v automobilovém průmyslu," sdělila skupina, která kromě vozů pro masový trh disponuje značkami luxusních sportovních vozů Lamborghini a Bugatti, k nimž od roku 2011 přibude i Porsche. Střednědobým cílem Volkswagenu na příštích několik let je zvýšit odbyt na osm milionů vozů. Loni celá skupina prodala rekordních 6,29 milionu vozů a na světovém automobilovém trhu měla podíl 11,4 procenta.
Volkswagen vyhlásil plán stát se největší automobilkou světa už dříve, nyní mu však mohou významně pomoci potíže dosavadní světové jedničky, japonské Toyoty.
Střednědobým cílem Volkswagenu je i zlepšení ziskovosti. Provozní marže automobilových aktivit firmy by měla činit nejméně pět procent a hrubá zisková marže celé skupiny má přesahovat osm procent. V prvních devíti měsících loňského roku činila provozní marže automobilových aktivit Volkswagenu jen 1,6 procenta.
Ziskové cíle Volkswagenu jsou však méně ambiciózní než cíle domácích konkurentů Daimler a BMW na úrovni deseti respektive osmi procent, všiml si analytik DZ Bank Michael Punzet. Jeden z pařížských analytiků dokonce zpochybnil smysluplnost tak dlouhodobých plánů. "Chápu, že automobilky musí hledět hodně dopředu, protože investují do technologií, které se vyvíjejí několik let, opravdu však nevidím smysl mít plán do roku 2018," řekl nejmenovaný analytik agentuře Reuters.
Volkswagen i Škoda Auto loni přes krizi světových trhů zvýšily celosvětový prodej svých automobilů na rekordní maxima. Odbyt celého Volkswagenu stoupl o 1,1 procenta a prodej vozů Škoda vzrostl o 1,4 procenta na 684.200 vozů.
Prodej vozů Toyota loni klesl o 13 procent na 7,81 milionu vozů. Největší světová automobilka si minulý měsíc stanovila plán zvýšit letos prodej o šest procent na 8,27 milionu vozů, bezprecedentní stahování jejích vozů však tento cíl zpochybňuje.