Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen I.D. Buzz Cargo spojil klasický styl s barvami rekordmana z Pikes Peak

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 28. 11. 2018
17
Zobrazit náhledy (17)
Volkswagen I.D. Buzz Cargo Volkswagen I.D. Buzz Cargo Volkswagen I.D. Buzz Cargo Volkswagen I.D. Buzz Cargo Volkswagen I.D. Buzz Cargo Volkswagen I.D. Buzz Cargo Volkswagen I.D. Buzz Cargo Volkswagen I.D. Buzz Cargo Volkswagen I.D. Buzz Cargo Volkswagen I.D. Buzz Cargo Volkswagen I.D. Buzz Cargo Volkswagen I.D. Buzz Cargo
Volkswagen I.D. Buzz Cargo se v souvislosti s autosalonem v Los Angeles proměnil v doprovodný vůz týmu rekordního elektromobilu Volkswagen I.D. R Pikes Peak.

Volkswagen I.D. Buzz Cargo představuje koncept čistě elektřinou poháněného lehkého užitkového vozu, jehož premiéra se odehrála na stánku Volkswagen Užitkové vozy v rámci 67. ročníku mezinárodního veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru letos ve druhé polovině září.

Pro autosalon v Los Angeles, jehož brány budou pro veřejnost otevřeny od 30. listopadu do 9. prosince letošního roku, se koncept I.D. Buzz Cargo proměnil v doprovodný vůz pro závodní elektromobil Volkswagen I.D. R Pikes Peak, který letos v červnu ve slavném závodě do vrchu stanovil absolutní rekord, když celou trať projel v čase 7:57.148 s.

Volkswagen I.D. Buzz Cargo, který se má proměnit v sériový model, je evolucí konceptu I.D. Buzz, jehož premiéra se odehrála v lednu loňského roku v Detroitu. Svým designem tato dvojice odkazuje na první generaci modelu Transporter a atraktivitu exempláře pro Los Angeles ještě zvyšuje použití barev továrního závodního týmu.

VW I.D. Buzz Cargo se od svého předchůdce liší vedle čistě užitkového zaměření, které naznačuje absence bočních oken od B sloupku směrem dozadu i prodloužením o 106 mm v oblasti zadního převisu karoserie. Výsledkem je u vozu s rozvorem náprav 3300 mm celková délka 5048 mm, kterou doplňuje šířka 1976 mm a výška 1963 mm.

Základem I.D. Buzz Cargo je samozřejmě platforma MEB pro vozy s elektrickým pohonem. Koncept je podle oficiálních materiálů vybaven elektromotorem o výkonu 150 kW, roztáčejícím kola zadní nápravy a umožňujícím dosáhnout nejvyšší rychlosti 160 km/h. Platforma umožňuje i výrobu vozidel s pohonem všech kol.

Potřebnou energii elektromotoru poskytují lithium-iontové akumulátory s kapacitou 48 kWh, ale instalovány mohou být i baterie s kapacitou 111 kWh. Dojezd se pak v závislosti na zvolené kapacitě akumulátorů a jízdních podmínkách může pohybovat od 330 km do 550 km podle WLTP. K prodloužení dojezdu o 15 km mohou posloužit solární panely na střeše vozidla.

Při použití 150kW rychlonabíječky mohou být akumulátory s kapacitou 48 kW nabity na 80 % za 15 minut a s kapacitou 111 kWh za 30 minut. Při použití 11kW nabíječky zabere dobíjení na plnou kapacitu celou noc.

Podobně jako exteriér i interiér letošního konceptu navazuje na loňský I.D. Buzz i když vlastně jen v oblasti palubní desky. Ta je zde rovněž pojata minimalisticky a již první pohled odhalí, že I.D. Buzz Cargo má nabídnout autonomní systém řízení. Volkswagen Užitkové vozy uvádí, že má dosahovat čtvrté úrovně, představující vysokou automatizaci.

Nákladový prostor konceptu s užitečnou hmotností 800 kg je osazen elektrifikovaným regálovým systémem s ovládáním prostřednictvím tabletu. Toto řešení má přispět k zjednodušení výdeje zásilek zákazníkům.

Volkswagen I.D. Buzz Cargo nemá zůstat pouhým výstavním konceptem, ale má se proměnit v sériově vyráběný užitkový model. Podle neoficiálních informací se jej má dočkat již v roce 2021, zatímco sesterské osobní provedení má dorazit o rok později.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku