Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen L1: Návrat litrového auta

Ondřej Láník
Diskuze (33)
Desetilitrová nádrž vystačí na více než 600 km. Kombinovaná spotřeba činí jen 1,38 l/100 km. Jak toho dosáhnout? Ve dvoumístné přísně aerodynamické karoserii použijte dvouválec TDI s elektromotorem a převodovkou DSG.

Před více než 7 lety absolvoval Ferdinand Piech cestu z Wolfsburgu na výroční tiskovou konferenci do Hamburgu prototypem auta, které potřebovalo méně než 1 l paliva na 100 km jízdy. Doba podobným nákladným experimentům tehdy nepřála tak, jako dnes, a tak spolu s koncem výroby třílitrových VW Lupo a Audi A2 skočily i sny o sériovém litrovém autě.

Téměř třílitrová auta se dnes už zase ve Volkswagenu vyrábí (Polo Bluemotion se spotřebou 3,3 l/100 km), jsou navíc prostornější a zřejmě budou také dostupnější než kdysi. Správný čas pro oživení myšlenky, která před lety získala Volkswagenu hodně mediální pozornosti. Podle informací, které zveřejnila německá média po exkluzivní víkendové prezentaci, se nový Volkswagen L1 nedostane na úroveň původního prototypu, ale stejně jako v případě Pola Bluemotion je nový experimentální automobil podstatně větší a komfortnější, ale hlavně mnohem blíže sériové výrobě, než tomu bylo u prototypu z roku 2002. Běžní zákazníci se podobným Volkswagenem údajně nesvezou dříve než v roce 2013.

Dvoumístná karoserie Volkswagenu L1 je vyrobená z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, měří na délku 3,813 m, na šířku však jen 1,2 m a na výšku 1,142 m. Dva cestující sedí za sebou, mohou si s sebou vzít jen 50 l zavazadel a nastupují jako do letadla po otevření velkých vzhůru do strany výklopných dveří. Přísně aerodynamické tvarování karoserie vyústilo v koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,195. Pohotovostní hmotnost vozidla činí jen 380 kg.

Dvouválcový turbodiesel 0,8 l vznikl z nového čtyřválce 1,6 TDI. Je kombinován se sedmistupňovou převodovkou DSG. Automobil je na rozdíl od původního konceptu vybaven hybridním hnacím ústrojím. Mezi motorem a převodovkou našel své místo elektromodul, který má funkci startéru, generátoru a elektromotoru. Elektrická jednotka zvládá na krátké vzdálenosti úlohu výhradního zdroje hnací síly, energii přitom čerpá z lithiových akumulátorů, umístěných v přídi. Elektromotor má maximální výkon 10 kW, spalovací motor pak 20 kW a nejvyšší točivý moment 100 Nm.

Kombinovaná spotřeba tohoto prototypu má údajně činit jen 1,38 l/100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 14,3 s a nejvyšší rychlost činí 160 km/h. Desetilitrová nádrž má teoreticky vystačit na vzdálenost 670 km. Automobil obouvá pneumatiky s rozměrem 95/60 R16 vpředu a 115/70 R16 vzadu.

Ondřej Láník
Diskuze (33)
15. 9. 2009 11:57
Piechova pomsta
Po odchodu stareho Piecha byl novym vedenim vyvoj tohoto nesmyslu okamzite zastaven. Po te, co se zakulisnimi intrikami Piech zase vratil do cela, tak si vyvoj nesmyslu opet prosadil. Proste u VW zase maji Pech.
Avatar - Ada je zase tady
15. 9. 2009 08:48
Re: Koncept
Ano, budoucnost patri TDI :yes:
14. 9. 2009 20:55
Re: Nejrychlejsi sedan sveta predstaven...taky VW ;-)
Hele, máš dvouválec v poměrně těžkém autě. Aby to auto jelo, bude se ten motor muset trochu honit. Díky dvěma válcům bude problém s průběhem Mk. A právě ten bude produkovat související vibrace. Samozřejmě že "odhlučnění a tlumení" bude, ale motor bude vykazovat svůj charakteristický zvuj i vibrace, které stejně nikdy neutlumíš. Někdo ho bude milovat pro to jaký je, já říkám, že to bude taková naleštěná bída.
Avatar - Ronault.
14. 9. 2009 20:41
Re: Nejrychlejsi sedan sveta predstaven...taky VW ;-)
Já ti na tvou klikovku říkám říkám odhlučňovací materiály, uložení motoru, samonosná koroserie, vyvažovací hřídele...
Co z toho má motorka, která má motor součástí rámu a vibrace jsou omezeny snad jen molitanem pod zadkem? Jak to chceš proboha srovnávat?
Myslíš si, že Fiat nic z toho, co jsem nahoře napsal, nepoužije pro zlepšení kultivovanosti chodu a nechá ho pevně připojit mezi přední sedadla? 8-s Jo, dvouválec, stejně jako HTP pod kapotou bude, ale to ještě neznamená, že ty v iteriéru budeš trpět hlukem a vibracemi, protože josalito tak trpí na motorce.
14. 9. 2009 20:33
Re: Nejrychlejsi sedan sveta predstaven...taky VW ;-)
Argumenty? Znáš fyzikální podstatu pístového spalovacího motoru?
Znáš konstrukci klikovky na dvouválci? Tam těch argumentů je poměrně dost. Takže nejdřív to zkus u sebe a pak tu vyrukuj s něčím, že potřebuješ argumenty.