Volkswagen láká na tajemný prototyp. Chce s ním dobýt Pikes Peak!
Volkswagen sice na konci loňské sezony ukončil svoji účast v rallye šampionátu WRC, na závody však zatím zcela nezanevřel. Stále se angažuje v rallyecrossu (Polo GTI Supercar, Beetle GRC) nebo v okruhových šampionátech (Golf GTI TCR). Nyní se navíc hodlá vrátit na legendární závod na vrch Pikes Peak.
Německá značka se tohoto slavného závodu v americkém Coloradu chce opět zúčastnit v příštím roce, a to pomocí nového speciálu, jehož podobu začala odhalovat. Ze závodního prototypu vyvíjeného oddělením Volkswagen Motorsport a oddělením technického vývoje značky ve Wolfsburgu ale zatím není moc vidět, snad jen to, že půjde o hodně ostré vozidlo.
Vedle prvních snímků a videa připomínající dřívější účast Volkswagenu na Pikes Peak automobilka potvrdila, že speciál bude mít elektrický pohon, jak některá média spekulovala. „Tento projekt je kromě toho důležitým milníkem v našem novém směřování v oblasti motoristického sportu. Náš tým je touto velkou výzvou doslova elektrizován,“ říká k tomu Frank Welsch, člen představenstva Volkswagenu odpovědný za vývoj. Pro Volkswagen by to měla být skvělá reklama – vždyť v následujících letech se ve světě elektromobilů chce hodně angažovat, a to prostřednictvím rodiny I.D.
Ať už Volkswagen nasadí v Pikes Peaku jakýkoliv speciál, nepochybně bude usilovat o vítězství v závodě nebo alespoň vylepšení dosavadních výsledků. Německá značka závodila na Pikes Peaku už v osmdesátých letech, s unikátními Golfy vyzbrojenými dvěma spalovacími motory (tzv. Golf BiMotor). Zvláštní koncepce ale na výhru nestačila.
Aktuální rekord na Pikes Peaku od roku 2013 drží Peugeot 208 T16 Pikes Peak, s nímž slavný závodník Sébastien Loeb projel asi 20 kilometrů dlouhou trať za 8 minut a 13,878 sekundy. Mezi elektřinou poháněnými speciály vede E0 PP100 Rhyse Millena, s časem 8 minut a 57,118 sekundy.