Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Multivan Alltrack: Oplastovaný luxusní cestovatel

Aleš Dragoun
Diskuze (2)

Variantu Alltrack známe zatím z kombi Passat. Volkswagen ji však s největší pravděpodobností chystá i pro Multivan. Ženevská studie působí v roli předskokana.

Volkswagen vyrábí svůj užitkový Transporter T5 s průběžnými modernizacemi už jedenáct let. Ještě nějakou dobu vydrží a portfolio se možná rozroste i o oplastovanou verzi Alltrack v luxusnější řadě Multivan. V Ženevě představuje největší evropská automobilka její studii. O produkci tedy oficiálně nepadlo ani slovo, ale proč by se jinak u VW zabývali už letitým modelem? Určitě hodlají sondovat zájem klientely. „Dodávkové MPV“ lze přímo v sérii přetvořit do podoby luxusního obýváku na kolečkách za patřičný obnos. V případě bílého Alltracku tomu rozhodně není jinak. Začněme ale nejdříve venku.

Auto v bílé perleti dostalo stříbrošedé oplastování nárazníků, lemů blatníků a bočních prahů. Zezadu zasahuje dokonce až do víka zavazadlového (či nákladového) prostoru. Navazují na něj pro změnu matně stříbrné kryty podvozku. Boční okna jsou diskrétně zatmavená. Vstup na zadní sedadla zajišťují jediné boční posuvné dveře vpravo. Po kolejnicích posuvná samostatná sedadla pokrývá šedomodrá kůže Poltrona Frau, coby materiál na podlahu bylo použito tmavé dřevo. Součástí výbavy je i mobilní kuchyňka, která se dá umístit doleva, jak ukazuje jedna z oficiálních fotek, ale také kolmo za přední sedačky. Chutnou krmi je možné připravit na vestavěném plynovém vařiči, nechybí ani nezbytná nádrž na vodu. Vpředu pak najdeme informační systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou a ten správný požitek z hudby zprostředkuje Dynaudio Surround Sound se středovým reproduktorem. Dřevěný dekor nechybí ani zde, konkrétně na palubní desce.

Alltrack pochopitelně nepřišel o pohon všech kol 4Motion. Jeho základem je vícelamelová spojka Haldex na zadní nápravě. Tahle opravdu luxusní „dodávka“ není žádným drsným off-roadem, ale díky nájezdovým úhlům 21, respektive 15 stupňů se na nějaké té polňačce neztratí. Na fotkách vypadá, že jí trochu narostla světlá výška, protože ráfky jsou devatenáctipalcové a přece jen mezi pneumatikami a blatníky mezera je. Čísla však zůstávají v tajnosti. Pod kapotou trůní výhradně dvoulitrový turbodiesel naladěný v tomto případě na 132 kW.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
4. 3. 2014 21:23
Re: Hm hm...
co bys nechtěl, dyk se to vyrábí teprv 11 let ;-)
Avatar - Ji/Ri
4. 3. 2014 17:21
Hm hm...
zatímco jiné automobilky nám představují nové modely, nové motory, tak u vw to je krásná nová paleta plastů... :yes: