Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion
Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion
Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion
Volkswagen Multivan T6.1 4Motion
23 Fotogalerie

Volkswagen Multivan konečně se čtyřkolkou. Na trh přichází eHybrid 4Motion

Marek Bednář

Pro koncern Volkswagen nový typ pohonu všech kol, kdy zadními poloosami otáčí pouze elektromotor, přichází na český trh v útrobách multivanu eHybrid 4Motion. Pořídíte ho už za méně než půldruhého milionu.

Nový Volkswagen Multivan, stojící na platformě MQB a nabízející i plug-in hybridní pohon, byl dosud k mání pouze coby předokolka. Čerstvě však české zastoupení značky oznámilo ceny a spustilo konfigurátor verze eHybrid 4Motion – plug-in hybridního provedení s pohonem 4×4.

Třebaže platforma MQB zvládá klasický hřídelový pohon všech kol, v případě multivanu eHybrid 4Motion kardanová hřídel chybí. O pohon zadní nápravy se stará elektromotor o výkonu 136 koní (100 kW). Spolu s řadovým čtyřválcem 1,5 TSI evo2, který má turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, o výkonu 177 koní (130 kW) a předním elektromotorem o 116 koních (85 kW), který je součástí šestistupňové samočinné převodovky DQ400e evo, nabízí ústrojí kombinovaný výkon 245 koní (180 kW) a 350 Nm.

Normovaná spotřeba paliva je 0,8–1,1 l/100 km, což znamená, že vůz dosáhne na „elektromobilní“ registrační značky. K tomu je nutno připočíst spotřebu elektřiny, která činí 21,9 kWh/100 km. Vůz si veze 19,7 kWh energie v lithium-iontové trakční baterii, kterou je možné nabíjet i stejnosměrným proudem o výkonu až 50 kW.

Video placeholder
Martin Vaculík a Volkswagen Multivan T7 Long 2.0 TDI • auto.cz

To však není u koncernu Volkswagen velká novinka – důležitější je pohon všech kol, který takto pouhým elektromotorem na zadní nápravě u VW řešen dosud nebyl. Čtyřkolka spolupracuje se stabilizačním systémem, který řídí přísun točivého momentu na jednotlivá kola.

Jak to tedy funguje? Vůz se vždy rozjíždí na elektřinu, neklesne-li teplota pod -28 °C, a do 65 km/h pohání všechna kola. Elektropohon zadních kol je k dispozici i při vybité trakční baterii; v takovém případě samozřejmě vůz nenabídne svůj plný kombinovaný výkon, ale elektřinu pro pohon zadních kol vyrábí přední elektromotor. Ten v tu chvíli funguje coby generátor, kterým otáčí spalovací motor. Kromě toho, vybití baterie skutečně úplně do nuly řídící elektronika samozřejmě nedovolí.

Stálý pohon všech kol aktivuje také režim převodovky S, který tak kromě dynamičtější jízdy po asfaltu slouží pro zlepšení trakce v náročných podmínkách, např. na sněhu či nezpevněném povrchu. A konečně, na elektřinu zvládne multivan eHybrid 4Motion jízdu rychlostí až 130 km/h, ujede až 95 km a celková maximálka je 200 km/h.

 Konečně – ceny. Multivan eHybrid 4Motion, který je možno si už nyní objednat v předprodeji, startuje na akční ceně 1.415.579 korunách s DPH za krátkou verzi, resp. 1.451.879 za dlouhou. Standardní cena je 1.703.169, resp. 1.745.840 korun.

Ve standardní výbavě jsou základní LEDková světla, manuální klimatizace, bezklíčový přístup, displej v místě přístrojového štítu, rádio s 8 reproduktory, boční a hlavové airbagy, středový airbag vpředu či dva porty USB. Dlouhá verze má navíc tempomat a samozřejmostí u obou jsou povinné asistenty a hlídače, tedy mimo mnoha jiného „eurohlásítko“ ISA, samočinné nouzové brzdění, sledování únavy řidiče či hlídání jízdních pruhů.

Verze Life přidává tempomat i krátkému provedení, oběma dále servodovírání bočních posuvných dveří, kožený volant či 4 porty USB do prostoru pro cestující. Startuje na 1.536.579, resp. 1.572.879 korunách. Vrchol s názvem Style přidává LED Matrix světlomety IQ.Light, automatickou klimatizaci, elektrické boční posuvné dveře či vyhřívání zadních sedadel. Stojí od 1.718.079, resp. 1.754.379 korun.