Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen opět sází na CNG. Přiváží nový Golf TGI a Polo TGI

David Bureš David Bureš 3. 2. 2019
64
6
Zobrazit náhledy (64)
Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo
Golf na CNG se nově dočkal patnáctistovky již dříve uvedené ve Škodě Octavia, zatímco Polo vsadilo na jednotku představenou v Seatu Arona.

Koncern Volkswagen byl v první polovině tohoto desetiletí velkým propagátorem stlačeného zemního plynu, když významně rozšiřoval nabídku modelů na CNG. V posledních letech zájem skupiny o toto alternativní palivo poněkud uvadl, nyní ale na něj opět vkládá důraz. Naposledy mateřský Volkswagen představil nové Polo na CNG a Golf s upraveným pohonem na toto palivo.

V případě Volkswagenu Polo TGI najdeme v útrobách přeplňovaný litrový tříválec 1.0 TGI, který byl už dříve uveden v Seatu Arona a Seatu Ibiza a v blízké době se ho dočká i Škoda Scala. Naladěn je na 66 kW.

V rámci úprav pro pohon na CNG se tříválec 1.0 TGI dočkal pístů pokrytých chrom-niklem, které mají segmenty upravené pro pohon na plyn. Došlo také k zesílení ventilů, zatímco uzavírací rampy sacích a výfukových ventilů jsou zploštěny pro vyšší odolnost proti opotřebení. Turbodmychadlo je zase lehčí, aby turbína reagovala rychleji pro plynulejší zátah.

Naopak Volkswagen Golf TGI se nově dočkal techniky dříve představené ve Škodě Octavia G-Tec. To znamená nahrazení čtrnáctistovky novým přeplňovaným čtyřválcem 1.5 TGI o výkonu 96 kW. Ten pracuje v Millerově cyklu a využívá vysoký kompresní poměr 12,5:1 nebo turbodmychadlo s variabilní geometrií turbíny.

Oba vozy spojuje fakt, že mají nově tři tlakové nádrže na CNG, když ta nová třetí je vyrobena ze speciálně potažené vysokopevnostní oceli. Ta v Golfu má objem 23 litrů, zatímco v Polu 16,5 litru. Výsledkem je tak celkový objem nádrží 115 litrů v Golfu, respektive 91,5 litrů v Polu.

Golfu nádrže umožní ujet až 422 litrů na CNG podle metodiky WLTP, zatímco „plynový“ dojezd Pola činí 368 kilometrů podle metodiky WLTP. Pro jistotu tu jsou v obou případech ještě malé palivové nádrže na benzin, pro případ nouze.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Správná cesta
| 4. 2. 2019
S tým by sa dalo súhlasiť keby neboli ceny CNG verzii mimo reality. Arona CNG je za príplatok 2900 EUR. Odhadujem podobný príplatok aj pri Pole. Ak vezmeš ako protipól hybrid, tak pri Yarise priplatíš 2700 EUR a v cene už máš aj automat, ktorý sa pri Arone CNG vôbec neponúka. Pri tom ak beriem malé a nie úplne lacné auto, tak je predpoklad, že je to druhé auto a automat na jazdu po meste dáva zmysel. Úspornejšie to asi tiež moc nebude. Yaris hybrid jazdi mesto+okresky okolo 4,5(vlastná skúsenosť, bez veľkého obmedzovania sa). Dojazd mám dvojnásobný, tankovanie rýchlejšie a na každej pumpe. Odpadá mi starosť s kontrolou tlakových nádob a ich výmena. Stará batéria v hybride nanajvýš prestane mať kapacitu, stará nádrž môže byť hrdzavá a nebezpečná.
Takže u mne to vychádza tak, že ak alternatívne palivo kvôli úspore, tak Daciu s LPG, kde sa pripláca len asi 700. Inak to mimo špecifických zákazníkov nemá zmysel.
Správná cesta
| 4. 2. 2019
Tak neviem v akej EU žiješ, ale ta v ktorej žijem ja ma s plynom rovnaký problém ako s ropou. Bez dovozu z Ruska by sme cez zimu pomrzli a kvôli odstávke jadra a jeho náhrady plynom musíme stavať ďalší plynovod(Nord Stream 2).
To s tým Li nejdem spochybňovať, ale môžeme si za to sami. V EU si myslia, že môžeme fungovať úplne ekologicky. Lenže niektoré veci proste bez ťažkého priemyslu a špinavej chémie nespravíš. A svet nás nebude naveky živiť len preto, že boli doby keď Európa niečo znamenala. Je to obchod a týmto tempom už nie je ďaleko doba, keď nebudeme mať čo ponúknuť.
Správná cesta
| 4. 2. 2019
Dlouhodobě říkám to samé, akorát to v Bruselu nechápou nebo nechtějí chápat. Zemního plynu ma sama EU mraky, něco těží i na jižní Moravě. Navíc by se odstranila zavislost na nestabilních režimech z blízkého východu (ropa) i na rudoších z Číny, kteří drží prý až 90% světových zásob Lithia.
dojazd
| 3. 2. 2019
On i ten celkový objem nádrže 112 litrů u golfa se mi nějak nezdá...nehledá na to, že CNG se běžně počítá na kila a ne na litry... Evidentně je neděle a editor nepracuje..
Správná cesta
| 3. 2. 2019
Plynový pohon - to je ta správná alternativní cesta. Rozhodně ne elektromobilita! 8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku