Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat v zámoří definitivně skončil, nahradí ho ID.4

Ondřej Mára
Diskuze (87)

Od roku 1974 prodala automobilka v zámoří přes 1,8 milionu kusů modelu Passat.

O plánovaném konci sedanu Volkswagen Passat na americkém trhu víme již nějakou chvíli, teprve včera však automobilka zveřejnila informaci, že poslední kus opustil výrobní linku závodu Chattanooga v Tennesse již koncem minulého roku.

Poslední vyrobený kus, který je vidět na fotkách, byl nespecifikován ve verzi Passat Limited Edition a zdobila ho elegantní šedá barva Platinum Grey. Éra Passatu v USA tak definitivně skončila s modelovým rokem 2022.

Automobilka přitom model Passat prodávala na americkém trhu již od roku 1974 a celkem prodala přes 1,8 milionu kusů. Je však nutno dodat, že do těchto čísel se započítávají i modely Dasher a Quantum, tedy první dvě generace Passatu v USA. Na ikonické jméno pak automobilka přešla až v roce 1990.

Prvních šest generací VW Passat dostupných na americkém trhu přitom automobilka dovážela z Evropy, sedmá generace už se však vyráběla přímo v USA a byla upravená pro potřeby amerického trhu. Vůz byl například větší než minulé generace, zejména na zadních sedačkách, a sliboval „německé inženýrství a styl za konkurenceschopné ceny.“

Tzv. americký Passat, vyráběný od roku 2012, přitom neskončil jen v USA. Vyvážen byl také do Kanady, Jižní Koreji nebo na Střední Východ. Prodeje v USA se však s postupem let propadaly – zatímco v roce automobilka prodala 117.023 kusů, v minulém roce už to bylo jen 24.396 kusů.

Budoucnost ale automobilka evidentně vidí v trochu jiné koncepci aut, což ostatně ukazují i přípravy závodu Chattanooga na výrobu elektrického crossoveru VW ID.4. Zahájení výroby vozu v USA by mělo proběhnout ještě letos a konečně by mělo značce pomoci držet krok s poptávkou.

Ondřej Mára
Diskuze (87)

Doporučujeme

Avatar - Emel
28. 1. 2022 13:02
Re: Pro velky uspech
Je o kousek delší, to může být výhoda... no ale tak jako tak, 0,28 není dneska vynikající aerodynamika, maximálně průměrná.
Avatar - Emel
28. 1. 2022 10:22
Re: Pro velky uspech
Myslím konec cesty se sportovně střiženou atmosférou... jo, primárně v Evropě, ale i jinde.
Desítku jsem chvíli zvažoval, tou 1.5 se byl projet... ale ke spoustě plusů našel stejnou spoustu mínusů. Nakonec dával větší smysl ten litr - v první řadě ho Honda brutálně tlačila... a ani jsem neslyšel o problémech, u té 1.5 jo... prostě přesně jako to obyč auto pro masy... takže už ne pro mě :-)
Avatar - Ozzman
28. 1. 2022 10:04
Re: Pro velky uspech
Můj názor na EV byl reakci na tvou Teslu, nemusíš pořád cpát ven názor, Ženeva rád diesel za každou cenu...
28. 1. 2022 08:37
Re: Pro velky uspech
Zvlastni, vetsina lidi na CR-V nazor prehodnotila a pripada jim naprosto normalni...

Je videt, jak je vkus individualni.
28. 1. 2022 08:31
Re: Pro velky uspech
Heled, Honda ma treba v USA velmi konzervativni image.
A preloz si nazev Civic. ;-)
Prioritne je to prakticke spolehlive cenove prijatelne auto - takovy lidovy vuz. :-)
To, ze mel vzdy neco navic (v nektere generaci, treba VII prostor, ve vetsine generaci podvozek, v IX kufr a magic seats) byl spis bonus.
Podvozek X. generace je to nejlepsi, co jsem v tehle tride ridil (o IX. generaci se to bohuzel rict nedalo..).
Ta "slepa ulicka" - mluvis predpokladam o Evrope. ;-)
A v Evrope mozna bude moct Honda se svym hybridem po zavedeni EU7 slusne bodovat. Podle me je to nejvyspelejsi hybrid vubec.

PS Civic je velmi uspesny lidovy vuz, ktereho se prodalo posledni rok skoro 2x tolik co Golfu.
https://www.focus2move.com/…ng-compact-cars/
Toyota Corolla with 1,155k sales, holding 11.3%
Honda Civic with 608k units sold (6% share)
Volkswagen Golf with 351k sales (3.4% share)