Volkswagen Phaeton facelift: Premiéra na Auto China v Pekingu
Volkswagen Phaeton je jedním ze symbolů éry, kdy německý koncern vedl Ferdinand Piëch. S ambicí konkurovat zavedeným limuzínám od Mercedesu a BMW vznikl největší a nejdražší Volkswagen všech dob. Poprvé se představil jako Concept D na frankfurtském autosalonu v roce 1999. Studie měla karoserii liftback, zatímco pro sériové provedení se VW uchýlil ke klasickým proporcím. Naopak základní tvar Conceptu D se přenesl do loňské studie Bugatti 16C Galibier. Phaeton také přinesl unikátní desetiválcový turbodiesel a jeho podvozková platforma se stala konstrukčním základem pro Bentley Continental.
Sériová verze se začala prodávat v květnu 2002, Phaeton tak završuje už osmý rok na trhu. Elegantní a střízlivě navržený design nyní prošel úpravami, které vznikaly pod vedením Waltera de Silvy. Designéři provedli citlivé zásahy, které kombinují původní vzhled s novým firemním designem. Nová širší maska chladiče zdůrazňuje horizontální členění přídě, na ni navazují pásy diod pro denní svícení, umístěné do hlavních světlometů. Nový je i sportovněji tvarovaný přední nárazník.
Standardem budou bi-xenonová světla. Systémy pokročilé bezpečnostní výbavy jsou skryty – radar adaptivního tempomatu se nachází za logem VW s plastickým designem, kamery pro příplatkový dynamický asistent světel a čtení dopravních značek se nachází ve zpětném zrcátku. Novinkou jsou i úzké přední diodové mlhovky, které nahrazují konvenční kruhové čočky. Diody tvoří také boční směrovky integrované do vnějších zrcátek.
Také záď prošla restylingem, i když zdaleka ne tak výrazným. Designéři se zaměřili na koncová světla, jejichž grafika se posunula o dekádu vpřed. Místo konvenčně navržených světel VW použije plně diodové jednotky. Bodové diody v nich tvoří charakteristický tvar, který je reinterpretací nočního designu, poprvé použitého u Golfu R. Změnil se i tvar spodní části nárazníku.
Uvnitř se nachází nové rádio RCD 810 nebo navigační systém RNS 810. Má osmipalcovou dotykovou obrazovku, 30GB harddisk a připojení k internetu. Inspiraci grafiky si Volkswagen bere ve světě výpočetní techniky – navigace umožňuje satelitní nebo hybridní zobrazení mapy, jako na Google Maps. Aktuální informace o bodech zájmu si navíc systém z mapové služby Googlu stahuje on-line. Údaje z navigace jsou propojeny se systémem čtení dopravních značek. Phaeton umí rozpoznat rychlostní omezení i dodatkovou tabulku, která jej vymezuje jen na určité povětrnostní podmínky nebo části dne.
Paleta nabízených motorizací zůstává nezměněna. Základem je Phaeton V6 s motorem 3,6 FSI (206 kW), následuje Phaeton V8 s 4,2 FSI (246 kW) a Phaeton W12 s 6,0 W12 (331 kW). Turbodiesel je v nabídce jediný, šestiválcový 3,0 TDI o výkonu 176 kW.