Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Phaeton facelift: Premiéra na Auto China v Pekingu

Diskuze (87)
Ambiciózní projekt luxusního sedanu VW Phaeton zahajuje další etapu svého života. Na pekingském autosalonu se představí jeho facelift, technika projde jen drobnými vylepšeními.

Volkswagen Phaeton je jedním ze symbolů éry, kdy německý koncern vedl Ferdinand Piëch. S ambicí konkurovat zavedeným limuzínám od Mercedesu a BMW vznikl největší a nejdražší Volkswagen všech dob. Poprvé se představil jako Concept D na frankfurtském autosalonu v roce 1999. Studie měla karoserii liftback, zatímco pro sériové provedení se VW uchýlil ke klasickým proporcím. Naopak základní tvar Conceptu D se přenesl do loňské studie Bugatti 16C Galibier. Phaeton také přinesl unikátní desetiválcový turbodiesel a jeho podvozková platforma se stala konstrukčním základem pro Bentley Continental.

Sériová verze se začala prodávat v květnu 2002, Phaeton tak završuje už osmý rok na trhu. Elegantní a střízlivě navržený design nyní prošel úpravami, které vznikaly pod vedením Waltera de Silvy. Designéři provedli citlivé zásahy, které kombinují původní vzhled s novým firemním designem. Nová širší maska chladiče zdůrazňuje horizontální členění přídě, na ni navazují pásy diod pro denní svícení, umístěné do hlavních světlometů. Nový je i sportovněji tvarovaný přední nárazník.

Standardem budou bi-xenonová světla. Systémy pokročilé bezpečnostní výbavy jsou skryty – radar adaptivního tempomatu se nachází za logem VW s plastickým designem, kamery pro příplatkový dynamický asistent světel a čtení dopravních značek se nachází ve zpětném zrcátku. Novinkou jsou i úzké přední diodové mlhovky, které nahrazují konvenční kruhové čočky. Diody tvoří také boční směrovky integrované do vnějších zrcátek.

Také záď prošla restylingem, i když zdaleka ne tak výrazným. Designéři se zaměřili na koncová světla, jejichž grafika se posunula o dekádu vpřed. Místo konvenčně navržených světel VW použije plně diodové jednotky. Bodové diody v nich tvoří charakteristický tvar, který je reinterpretací nočního designu, poprvé použitého u Golfu R. Změnil se i tvar spodní části nárazníku.

Uvnitř se nachází nové rádio RCD 810 nebo navigační systém RNS 810. Má osmipalcovou dotykovou obrazovku, 30GB harddisk a připojení k internetu. Inspiraci grafiky si Volkswagen bere ve světě výpočetní techniky – navigace umožňuje satelitní nebo hybridní zobrazení mapy, jako na Google Maps. Aktuální informace o bodech zájmu si navíc systém z mapové služby Googlu stahuje on-line. Údaje z navigace jsou propojeny se systémem čtení dopravních značek. Phaeton umí rozpoznat rychlostní omezení i dodatkovou tabulku, která jej vymezuje jen na určité povětrnostní podmínky nebo části dne.

Paleta nabízených motorizací zůstává nezměněna. Základem je Phaeton V6 s motorem 3,6 FSI (206 kW), následuje Phaeton V8 s 4,2 FSI (246 kW) a Phaeton W12 s 6,0 W12 (331 kW). Turbodiesel je v nabídce jediný, šestiválcový 3,0 TDI o výkonu 176 kW.

Diskuze (87)
27. 4. 2010 22:09
Re: Pre koho?
A pro koho je Hyundai Equus
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - white label
27. 4. 2010 20:37
Re: Vielleicht dieses Mal
Tak když to máš všechno (za těch 14 let tak načteno), proč např. argumentuješ maximálkou o které předem "tutově víš", že je pouze elektronicky omezena..., což nemá se schopnostmi motoru nic společného??? Vyřadit omezovač je navíc ještě mnohem snadnější zásah, než cpát přímé sání do luxusního auta...
:*) 8-s >:-[]
[odkaz]

P.S. Jo, a zapomněl si napsat (v diskusi pod Audi RS5), který sériový "americký" atmosferický V8, dává víc než evropských 450 PS z objemu 4,2 litry? ;-)
Avatar - Barrichello
27. 4. 2010 08:38
Re: Vielleicht dieses Mal
Jistě že vím o omezovači....
Nedělej ze sebe chytrýho, to trkne i naprostýho s prominutím vo*a když se podívá do katalogu že je všude 250 maximálka, tak proč asi....

Jenže právě SRT8 to má posunutý na 265, víš...

Já porovnával POUZE motory o stejném obsahu.
Já chápu, že se ti to nehodí do krámu no...
že ameriky neztrácí, což byl vždy argument jejich odpůrců - špatný litrový výkon a velká spotřeba, bohužel pro ně musí už tento argument dnes vynechat.

Načteno toho mam za 14 let skutečně dost...
Takže děkuju za rady.
Avatar - white label
26. 4. 2010 22:43
Re: Vielleicht dieses Mal
Ty toho o autech asi víš hodně málo. Jak už jsem psal, naprosto ti unikají souvislosti a chybí podstatné základní znalosti. Vrchol nevědomosti je, že ani netušíš, že nejen luxusní prémiové sedany mají sériově omezovače max. rychlosti, nastaveny obvykle na 250 km/h. To sis opravdu vážně myslel, že tyhle auta s šestilitrovým dvanáctiválcem nedokážou jet rychleji neř 250km/h...? :*) >:-[]
To co jsi schopen k sobě "postatvit" je čirý amaterismus, viz např. ta Panamera se zákl. motorizací "porovnávaná" dokonce s Mustangem... 8-s >:D
U luxusního auta podle tebe "zbývá" vnitřek za který můžeš ušetřit 2 mega... >:-[] :yes:
Takže zatím raději více čti a méně piš...
;-)
Avatar - Barrichello
26. 4. 2010 09:34
Re: Vielleicht dieses Mal
A pokud ti jde o americké koráby obecně, tak o Cadillacu CTS-V - z nuly na stovku 3,9 s či STS-V 4,9 s jsi nikdy neslyšel, že??

A to sem netahám sportovní káry jako Corvette, Viper, Saleen Mustang a Cobra Mustang, upravená Camara nebo dkonce legendární Saleen S7 či Panozy.

Když zůstaneme u sedanů či kupé..
Další docela zajímá kárka je aktuální Ford Taurus SHO s motorem 3,5 V6 EcoBoost s přímým vstřikem + 2 malými turby - výkon 370 HP...

Nebo nový chryslerácký Pentastar 3,6 V6 290 Hp - a to zatím bez přímoho vstřiku a turba, které brzdy tento mtoor obohatí...

Prostě američani motory neumí no, škoda že pohledy na parametry nových motorů mluví poněkud jinak.

Další celkem nezamjíavá věc je, že motor 1,6 pro první "nové" Mini vyvíjel Rover Group a později BMW společně s Chryslerem - slavný motor Tritec, jde si to dohledat.
Vedle Mini se dával do Neonu a PT Cruiseru pro exportní trhy.

nebo nezajímavý 4válec R4 2,4 turbo o výkonu 285 Hp pro model Dodge Caliber SRT4...