Volkswagen Pickup: Nejprve jako ROBUSTní studie
Nový model má vrátit značku Volkswagen mezi výrobce pick-upů a nepřímo navázat na modely Caddy (odvozený z Golfu I) a Taro (Toyota Hilux). Neznamená to však automaticky, že by měl obsadit asi největší trh s těmito vozy - USA. Zacíleno je zejména na země Jižní Ameriky, Austrálii, jižní Afriku a dočká se také Evropa. Prozatím má studie jednoduché jméno Pickup, ale již delší dobu se mluví o sériovém modelu Robust.
Design využívá styl známý z nejnovějších modelů značky. Z hladkých, přísně funkčních ploch vystupují jen zvýrazněné lemy blatníků. Masku ohraničují obdélníkové sdružené světlomety s tmavým pozadím, u studie vsadili designéři i na kartu výrazného nočního designu, když zadním svítilnám na rozích dali charakteristický svítící motiv.
Novinka má podle očekávání nezávislé zavěšení kol vpředu a tuhou nápravu vzadu. Pohon všech kol je kompilací tradičních komponent s rozdělovací spojkou Haldex. 5,18 m dlouhý a 1,9 m široký automobil bude poháněn řadou turbodieselů se vstřikováním common-rail. Ložná plocha v zádi je 1,55 m dlouhá a dost široká na to, aby pojmula europaletu umístěnou napříč.
V interiéru je podle očekávání věcný design prostý nadbytečností. Mezi tubusy je na přístrojovém štítu sklonoměr, uprostřed na přístrojové desce zase kompas. Moderní řešení má středová konzole s dotykovým displejem a modulem, které má jen 4 velká tlačítka a jeden otočný ovladač. Záchranářský outfit studie doplňují neoprenové snímatelné potahy sedadel, baterie majáků a vyhledávací reflektor na střeše. Další záchranářská výbava je umístěna po stranách nákladového prostoru a ve výklopném víku.