Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo GTI: Pět dveří+automatická klimatizace v akční nabídce za 16.500,- Kč

Ondřej Láník Ondřej Láník 9. 6. 2010 • 01:01
48
70
Zobrazit náhledy (48)
Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo
Kdo trvá na pětidveřovém GTI, tomu od pondělka stačí u Volkswagenu 508.200,-Kč.

Volkswagen má nejlevnější model z trojice rychlých hatchbacků Fabia RS, Ibiza Cupra, Polo GTI, která využívá motor 1,4 TSI a sedmistupňovou převodovku DSG. Má to jeden háček, první cena 491.700,-Kč platí pro třídveřový model.

Za pět dveří se podle ceníkových cen má připlácet 30.000,-Kč, ale v poslední době se stalo zvykem, že v rámci akčních nabídek byly tyto příplatky zvýhodněny. V první verzi ceníku Pola GTI z minulého týdne ještě nebyla tato možnost zahrnuta, nyní však již je. Za 16.500,-Kč navíc k ceně třídveřového Pola GTI dostanete pětidveřovou verzi s elektrickým ovládáním všech oken a navíc, místo klimatizace Climatic, sofistikovanější Climatronic s elektronickou regulací.

Zřejmě kvůli případným reexportům na větší trhy, kde může být cena vyšší než v ČR, je prodej takto zvýhodněného GTI omezen na 2 vozy během jednoho kalendářního roku na jednu fyzickou nebo právnickou osobu. Notoričtí bourači by se tedy měli mít na pozoru.

Ke standardu Pola GTI patří 4 airbagy, klimatizace s poloautomatickou regulací, ESP, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS spolu se systémem XDS. Tlak v pneumatikách hlídá TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Polo jezdí na širokých nízkoprofilových pneumatikách 215/40 R17 87V, které jsou na litých kolech Denver s pěti otvory rozměru 7J x 17. Větší Golf GTI má stejná. Za nimi se ukrývají červeně lakované brzdové třmeny. Sportovní podvozek je proti běžným verzím snížený o 15 mm.

Rádio "RCD 210" s CD-MP3 přehrávačem se 4 reproduktory vpředu patří ke standardu, podobně jako černě čalouněné sloupky karoserie a střecha.

V seznamu příplatkové výbavy najdeme například přední bi-xenony (+17.400,- Kč), které vidí do zatáčky, světelné diody pro denní svícení (standard s bi-xenony), nebo navigaci RNS 310 s barevnou dotykovou obrazovkou, která se prodává za rozumných 12.000,-Kč.

VW Polo GTI - srovnání s modely Škoda a SEAT
ModelVW Polo GTIŠkoda Fabia RSSEAT Ibiza CupraSEAT Ibiza FR
Převodovka7DSG7DSG7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]1390139013901390
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]132/6200132/6200132/6200110/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/2000-4500250/2000-4500250/4500220/4500
Max. rychlost [km/h]229224225211
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,97,67,27,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,46,46,3
Cena [Kč]491.700,-499.900,-555.900,-495.900,-

V nové generaci má ostré Polo pod kapotou zážehový čtyřválcový motor 1,4 TSI s přímým vstřikováním paliva a šestnácti ventily. Kompresorem i turbodmychadlem přeplňovaná pohonná jednotka je naladěna také na 132 kW (180 k) při 6200 min-1 a splňuje emisní normu Euro 5. Sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG je standardem, točivý moment o hodnotě 250 Nm mezi 2000 a 4500 min-1 přenáší pochopitelně na přední kola. Otáčky, při kterých jsou dosahována uvedená maxima, jsou příslibem silného záběru motoru při klidné jízdě i schopnosti vytáčet se.

Maximální rychlost necelé 1,2 tuny (přesně 1.194 kg) těžkého vozu činí 229 km/h, přičemž nabroušené Polo zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 s. A to všechno při kombinované spotřebě 5,9 l/100 km. Podle továrních údajů je to o čtvrtinu méně než u předchozího Pola GTI na bázi čtvrté generace, které mělo sice nachlup stejný výkon, ale z větší turbodmychadlem přeplňované osmnáctistovky.

Doporučujeme
Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)
Za volantem: Škoda Fabia RS
Škoda Fabia RS: První jízdní dojmy

Související články

Témata
Avatar - white label
16. 6. 2010 13:48
Re: Fabia RS killer?
Zrychlení je shodné, ale řekni mi nějaký zásadnější důvod (kromě ceny a spotřeby) proč dát přednost POLU GTI, před Golfem GTI? ;-)
16. 6. 2010 08:38
Re: Fabia RS killer?
A to si jeste srovnej zrychleni PGTI x GGTI >:D :yes:
Avatar - white label
11. 6. 2010 02:15
Re: Fabia RS killer?
Nebreč tady..., kolikrát jsem ti říkal ať bereš třídveř. na origo 18",
a že ještě k tomu ušetříš... >:-[]
Xenony jsou u G6GTI aktivně adaptivní, tady pouze s pasivním přisvěcováním do zatáček, takže i proto zřejmě rozdíl v ceně příplatku...
Avatar - Thomasino
10. 6. 2010 23:09
Re: Fabia RS killer?
Je to bor.del, je bor.del, je to bor.del!! >:D >:D
Já zaplatil u Golfa GTI za 5 dvěří a automatickou klimu 30 tisíc!! :-( :-O Bééé, bééé... Navíc u běžného Golfu to byl jen 5 tisíc..
Taky příplatek za Xenony je u GTI poloviční proti Golfu GTI 8-s :-O To jako že je Polo GTI POLOviční auto proti Golfu GTI?? >:D >:D

edit: nechápu, kdo by si při skoro stejné ceně vybral Fabii RS a ne Polo GTI. Jedině snad pokud má dotyčný problém se závistivými sousedy a chce vypadat, že má obyčejnou levnou Fabii... Na živo vypadá stejně divně jako na fotkách... Je moc vysoká a úzká :-( ;-\
10. 6. 2010 10:05
Re: TAK OBRÁCENÉ
No nevím, pokud není trubec a chce si při takovém přijmu ještě pořídit bydlení a rodinu a začíná opravdu od nuly, tak těch 6k měsíčně za auto je opravdu ze začátku nesmysl.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud