Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen představil PyroBrake - aktivní brzdový asistent

Volkswagen
Volkswagen
2 Fotogalerie
Diskuze (14)
Konvenční brzdový asistent má pomáhat řidiči k vytvoření maximálního brzdného účinku v krizové situaci. Předpokladem ale je, že se řidič dotkne brzdového pedálu. U mnoha nehod ale k brzdění vůbec nedojde.

Komplexní systémy aktivních tempomatů a pre-crash zařízení, které se dnes dostávají do moderních automobilů nabízejí konstruktérům množství signálů, které popisují dění kolem automobilu. Komfortní systémy jako aktivní tempomat tak sdílí signály s bezpečnostními prvky jako systém připravující automobil a posádku na nevyhnutelnou kolizi. Jednou z novinek, představených včera na prezentaci nové techniky ve vozech Volkswagen, byl asistenční systém brzd PyroBrake.

Jakmile snímače aktivního tempomatu (24 GHz a 77 GHz radar, stereokamera) zaznamenají situaci z níž už není úniku a blíží se srážka, automobil nečeká na dotyk řidičovy nohy a pedálu brzd, ale sám, během 80 milisekund aplikuje maximální brzdný účinek. To může pomoci v situacích, kdy řidič nemá šanci zasáhnou do událostí - typicky se jedná o nehody na křižovatkách, při předjíždění nebo při náhlém vstoupení chodce nebo cyklisty do jízdní dráhy automobilu. Podle jedné ze studií je v takových případech zaznamenáno brzdění jen ve 35 % případů.

Jak název napovídá, aktivace brzdového asistenta se děje pyrotechnicky, odpálením patrony, která vyvine brzdný tlak. Systémy jako ABS a ESP jsou přitom stále v činnosti. Času v takových situacích není mnoho, ale přesto je považováno zpomalení v průměru o 5 km/h během 100 až 300 ms za příspěvek k snížení následků takových nehod.

Klíčovým faktorem je pochopitelně spolehlivost zařízení a minimalizace planých poplachů, které by se v tomto případě projevily nežádoucím krizovým brzděním. Systém je zatím v prototypové fázi, ale už teď jsou prý výsledky testů několikrát jištěných obvodů a signálů více než uspokojivé.

Vstoupit do diskuze (14)