Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen připravuje odlehčený Golf GTI Clubsport

Michal Fokt Michal Fokt 1. 2. 2016 • 23:29
22
21
Zobrazit náhledy (22)
Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf
Golf GTI vstoupí do kategorie "ostrých hochů". Už tak přiostřená verze Clubsport dostane další vylepšení s cílem srazit dolů hmotnost.

Největším nepřítelem sportovního auta je váha, což ví i Volkswagen, přestože jeho filozofie sportovně laděných aut nevyznává zrovna puristický přístup k věci. Nicméně wolfsburští už nějaký ten pátek drtí konkurenci ve WRC a není úplně vyloučené, že i někdo ze skalních zatouží po neředěných jízdních zážitcích. Proto se teď připravuje už fakt docela ostrá verze Golfu GTI.

Autocar informuje, že VW vzal Golf GTI Clubsport, což je taková "skorocupra" s chvilkovým výkonem až 290 koní a připravuje její odlehčenou verzi, která by mohla na závodní dráze sourozence od Seatu dokonce porazit.

Vývojáře údajně inspiruje Porsche 911 GT3 Clubsport a gétéíčko má být skutečně už spíše závodní auto se silniční homologací, než klasický hot-hatch. Zatím není známo, kolik se Golfu povede zhubnout, jisté však je, že stejně jaké nejostřejší Mégane přijde o zadní sedadla a dojde k redukci tlumících hmot. Dá se také očekávat absence klimatizace a audiosystému a použití lehkých materiálů na některých panelech karoserie. Premiéra GTI Clubsport "Superleicht" by měla proběhnout na jaře na tuningovém srazu u Wörthersee.

Zdálo by se samozřejmé, že se tato verze dostane do sériové výroby, minimálně v určitém omezeném množství, ale není to bohužel tak jednoduché, některým wolfsburským hlavounům se totiž zdá, že tohle auto je s ohledem na probíhající skandál Dieselgate politicky poněkud nekorektní. Hmmm ...a není na něm právě tohle super?

Témata
Avatar - white label
2. 2. 2016 20:40
Re: Kola
Jo, ty kovově šedé jsou pěkné, lakovat je na černo je hřích.
Avatar - Covenant
2. 2. 2016 18:48
Re: Kola
Já viděl přesně ty v odkazu v Olomouci na modrém G7R a jsou hezké...mají šedé lakování, dokonce snad stejný odstín co mám na seatu já

.....uvidím, zatím jsem na pěkné a lehké kola max do 13-14t nenarazil. Líbí se mi třeba Vosseny, ale to je taky raketa.
Avatar - white label
2. 2. 2016 00:29
Re: Kola
A v té černé (ve které jsou ještě o něco dražší) se mi naopak nelíbí.
Avatar - Covenant
1. 2. 2016 23:55
Re: Kola
Pretoria dělá pro G7R Borbet a jsou lehké, tak za ně chtějí raketu....už jsem se na ně taky díval, ale ta cena je prostě nastřelená moc...

[odkaz]
Avatar - white label
1. 2. 2016 22:32
Re: Kola
Tady není ani klec ani sedačky:
[odkaz]

"Interiér jde ještě dál. Úplná absence zadních sedadel, přední skořepiny od Sabeltu, šestibodové pásy (vůbec poprvé použité v produkčním voze) a štítek s pořadovým číslem vozu jsou jasnými znameními něčeho mimořádného. Některé zmíněné prvky vnímavému čtenáři jistě naznačily, že R26.R bude v prvé řadě o jediném - úspoře hmotnosti. A ta je skutečně enormní.
Renault se s tím zkrátka nepáral a z už nijak zvlášť těžkého R26 (1353 kg) ubral dalších 123 kilogramů. Ven v vozu muselo leccos:
- zadní sedadla a bezpečnostní pásy
- airbagy krom airbagu řidiče
- automatická klimatizace
- stěrač a ostřikovač zadního skla
- mlhovky
- ostřikovače světel
- většina odhlučňovacích materiálů"
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud