Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen připravuje výkonnější Golf GTI pro Wörthersee

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Letošní setkání příznivců GTI u rakouského jezera Wörthersee se blíží a Volkswagen hodlá svým příznivcům představit studii Golfu GTI s výrazně vyšším výkonem než nabízí sériový model.

Sraz obdivovatelů zkratky GTI se během let proměnil v megalomansky pojatou tuningový akci, na níž se předvádějí téměř všechny značky koncernu VW s výjimkou těch nejluxusnějších. Hlavní hvězdou je ovšem stále Volkswagen se svým Golfem a nejinak tomu bude i při letošním 32. ročníku pořádaném od 8. do 11. května.

Volkswagen prozatím oficiálně ani nenaznačil jaké lahůdky si pro své fanoušky připravil, ale šéf výzkumu a vývoje značky Ulrich Hackenberg se v rozhovoru pro Car Magazine zmínil o konceptu na základech Golfu GTI. Zároveň potvrdil, že se nemá jednat o extrém, jakým byl Golf GTI W12, ale o vůz mnohem vhodnější pro skutečný svět, z nějž by mohl být sériový model.

Spekulace se nyní točí okolo předobrazu nového výročního vydání Golfu GTI Edition 40 s nižší hmotností a vyšším výkonem. Ten by mohl vstoupit na trh v roce 2015 s výkonem nad současnými 230 koňmi (169 kW), jimiž disponuje současný Golf GTI Performace.

Samotný Ulrich Hackenberg v souvislosti s vyšším výkonem uvedl, že diferenciál Golfu GTI ve své současné podobě zvládne okolo 250 koní (184 kW). Zvýšení výkonu na tuto hodnotu by celkem odpovídalo představě výroční edice. V případě Golfu GTI Edition 35 a standardního GTI se jednalo o rozdíl 25 koní, kdy proti sobě stálo 235 výročních koní (173 kW) a 210 běžných koní (155 kW).

Fanoušci Golfu GTI, kteří nechtějí čekat na výkonnější výroční provedení mohou v současnosti sáhnout po již zmiňovaném GTI Performance. To v testu magazínu Sport Auto předvedlo jak umí akcelerovat a dosáhnout maximální rychlosti.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - Choochoo
5. 5. 2013 22:30
Re: Video
Tak hod nejakej kde ty tvoje vylagrovany herky toci 8-9tis ;-)
Oturbit kde co vylagrovaneho nabizi kdejaky garaznik ;-)

PS: To ze koncern dela oturbeny sekacky je znamo davno, ale ze se k tomu radi i 2,0 je novinka.
Avatar - white label
4. 5. 2013 00:47
Re: Video
Může to tak být, i když srovnáváš "lajf" jízdu s ST s tím, co a jak se v tomto videu podařilo zachytit mikrofonu a následně bylo přeneseno přes repráky tvého compu až do tvých uší. Přece jen není nad přímé, ale hlavně živé, srovnání... ;-)
3. 5. 2013 19:12
Re: Video
To je zvuk přímovstřikovýho benzínu,víš.Jediný co je tady vylágrovaný je tvoje mozkovna.A ten tvuj odkaz nemá se sériovým stavem nic společnýho.Nahážu ti sem odkazů s VW na který se ta tvoje sekačka nechytá kolik chceš,ale to bych ti sebral hračky.
Avatar - Choochoo
3. 5. 2013 12:44
Re: Video
No na volnobeh to s otevrenou kapotou zni trochu vylagrovane a pekne jako 9tis otacek to taky nezni a nejede ;-) [odkaz]
Avatar - iudex
3. 5. 2013 11:47
Video
Ad video: to zrýchlenie nevyzerá vôbec zle, plus zvuk motora je príjemne drsný, ako i strieľanie výfuku. Focus ST znie vnútri síce vďaka sound symposeru ešte lepšie, hlbšie, ale ani u GTI by sa nik nemusel na zvuk sťažovať. :yes: