Isuzu uvedlo v Evropě elektrický pick-up. Starou techniku nedává levně
Nabídka elektrických pick-upů v Evropě je velmi omezená. Jedním z prvních rámových bude Isuzu, které elektrifikovalo třetí generaci D-Maxu. Jenže pohled na technické údaje a cenu nevzbuzuje moc důvěry.
Značka Isuzu, která v Evropě začínala s osobními vozy, už dnes prodává pouze užitkové modely. Nejblíže civilnímu použití má pick-up D-Max, který ve vyšších výbavách může být i stylovou náhradou SUV. Dostupný je dnes pouze s dieselovým čtyřválcem, Isuzu však už myslí i na budoucnost.
Pro model D-Max tak byl ohlášen mild-hybridní i plug-in hybridní pohon, a také čistě elektrická verze. Ta se už na některých trzích prodává, nově se první kusy objevily také v Evropě. Můžeme se tak podívat na specifikaci pro starý kontinent a na první ceny.
Vzhledově se elektrický D-Max od spalovací téměř nezměnil, pryč je i zakrytá maska původního elektrického konceptu. Baterie je ukrytá v rámovém podvozku a nevypadá to, že by z něj trčela, takže ani terénní vlastnosti by neměly být omezeny. Rozeznat od výchozí verze tak jde v podstatě jen písmeny EV na zádi a chybějícím výfukem.
Elektrický D-Max je čtyřkolka, která kardan supluje elektrickým motorem pro každou nápravu. Přední má 43 kW, zadní 97 kW a kombinovaný výkon je 140 kW, nárůst o 20 kW ve srovnání se 120kW dieselem. Maximální točivý moment je jen 325 Nm, což je méně, než nabídne diesel se 360 Nm. Spalovací verze váží 2.090 až 2.115 kg, zatímco hmotnost elektrické novinky je 2.350 kg. Přesto zůstala stejná tažná kapacita 3,5 tuny a nosnost přes 1 tunu.
Baterie má kapacitu 66,9 kWh a dojezd dle WLTP je 262 kilometrů. Nabíjecí výkon je však jen 50 kW a Isuzu udává čas potřebný k dobití z 20 % do 80 % jednu hodinu, což v dnešní době zní jako špatný vtip. Alespoň že střídavé napětí zvládá na tři fáze a výkonem 11 kW. Zrychlení na stovku výrobce neudává, ale maximální rychlost je 130 km/h.
Na dnešní dobu je tedy elektrický pick-up Isuzu poněkud zastaralý, zatím ale může spoléhat alespoň na téměř neexistující konkurenci. V Česku se dnes prodává pouze Riddara RD5 a RD6, která má lepší čísla v tabulkách, ale jen samonosnou konstrukci. To platí i pro KGM Musso EV, které by se mělo v Česku objevit koncem roku.
Isuzu D-Max EV bylo zatím uvedeno ve Velké Británii, kde začíná na ceně v přepočtu 1.735.000 Kč bez DPH. Pro srovnání, na tamním trhu je k dostání také rámový elektrický pick-up Maxus eTerron 9, který slibuje dojezd 430 kilometrů. Jeho baterie má kapacitu 102,2 kWh a do 80 % se nabije za 42 minut. Na stovku auto zrychlí za 5 sekund a rozjede se na 190 km/h. Tahat může také 3,5 tuny, ale nosnost je jen 620 kg. V Británii stojí v přepočtu 1.507.000 Kč bez DPH.

Zdroj: Isuzu UK, zdroj foto: Isuzu, zdroj videa: Isuzu