Volkswagen Taigun je téměř připraven pro sériovou výrobu
Volkswagen Taigun debutoval na konci loňského října na autosalonu v brazilském Sao Paulu. Automobil technicky vychází z rodiny modelů New Small Family, jedná se tedy o sourozence trojice VW Up!, Škoda Citigo a SEAT Mii.
Krátce po premiéře konceptu se objevily neoficiální informace o jeho sériové produkci. Ty nyní v rozhovoru pro AutoExpress potvrdil Klaus Bishoff, šéfdesignér VW. Ten na otázku, zda lze očekávat sériový Taigun v britských showroomech odpověděl: „Hluboce věřím, že ano.“ Následně ještě dodal, že by bylo hloupé prodávat tento model jen v Jižní Americe, když je Volkswagen globální firmou, která nabízí svá auta na každém trhu, kde je poptávka.
Vzhledem k technickému spříznění s modely VW Up!, Škoda Citigo a SEAT Mii se v současnosti objevují i spekulace o značkových sourozencích. Pokud skutečně vzniknou, pak by jejich nástup na evropský trh mohl probíhat téměř současně s Taigunem.
Prodej nejmenšího SUV značky Volkswagen se má rozběhnout v roce 2014, a to nejdříve na brazilském trhu, kde je o tento typ automobilů velký zájem. O rok později se jej máme dočkat i v Evropě. Ve letech 2014 a 2015 mají dorazit nové verze Tiguanu i Touaregu a rovněž SUV s technikou Pola.
Volkswagen Taigun vystavený loni v Sao Paulu měl pod kapotou zážehový tříválec 1,0 TSI o výkonu 81 kW a točivém momentu 175 Nm. Vedle toho by se v nabídce mohl objevit i chystaný vznětový dvouválec 0,8 TDI. Ten bude dostupný také pro Up! a úsporný model XL1, ve kterém bude kombinován s elektromotorem.
Koncept je dlouhý 3.859 milimetrů, široký 1.728 mm a vysoký 1.570 mm. Rozvor náprav činí 2.470 mm. Automobil váží jen 985 kilogramů. Zavazadlový prostor pojme 280 litrů bagáže, po sklopení zadních sedaček se sem vejde až 987 litrů nákladu.
Maskou chladiče toto SUV navazuje na dřívější studii Cross Coupé. Z boku zaujmou především výrazně tvarované blatníky. Kliky zadních bočních dveří jsou ukryté u C-sloupků.
Před řidičem je tak jako v Upu! velký rychloměr s malým otáčkoměrem vlevo a ukazatelem množství paliva v nádrži vpravo. Zajímavostí jsou výdechy klimatizace s integrovaným ovládáním regulace teploty a otáček ventilátoru.