Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Tarok Concept je studií příští generace pick-upu

Tomáš Dusil
Diskuze (3)
Volkswagen představil v Sao Paulu koncept příští generace pick-upu Tarok. V brzké době by se sériová verze vozu měla dostat na brazilský trh. Ale co Evropa?

Na mezinárodním autosalonu v brazilském Sao Paulu představil Volkswagen koncept příští generace pick-upu Tarok. Ačkoliv se zatím jedná o koncept, už nyní Volkswagen uvádí, že se brzy rozjede výroba vozu, údajně bez podstatných změn, a sice primárně pro brazilský trh.

Důraz na styl, praktičnost nechybí

Nový Tarok má být jakýmsi propojovacím článkem mezi tradičním pojetím pick-upu a nových technologií, v nichž je zejména slovo „konektivita“ skloňováno ve všech pádech. Při jeho vývoji byl kladen důraz na styl, který dnešní kupující od takového auta očekávají. Nejde tudíž zdaleka jen o pracovní stroj, což bývala v minulosti doména právě těchto vozidel.

Důraz na styl je patrný už ze samotného designu vozu. „Se svojí charakteristickou příčkou střechy ve stylu vozů targa, charismatickou přední částí a charakteristickými svítilnami typu LED v zadní části je nový Tarok směsicí klasického pojetí pick-upu s městskými vozy třídy SUV a dále s prvky tradičního off-roadu,“ nechal se slyšet k novému vozu Klaus Bischoff, vedoucí designu u automobilky Volkswagen.

Jednou z klíčových vlastností pětimístného pick-upu je variabilní koncepce nákladového prostoru. Délka ložné plochy korby může být prodloužena buď otevřením zadního čela, nebo s využitím mechanismu, který umožňuje otevřít zadní čelo kabiny, takže dlouhé předměty mohou zasahovat do kabiny, přesněji na druhé řady sedadel, čímž se délka ložné plochy výrazně zvětší. Délka se tímto zvětší z 1206 až na maximálních 2556 mm.

Všechno je tady digitální

Nový Tarok ale není inovativní jen svým designem či řešením nákladového prostoru. Volkswagen přináší novinky také do interiéru. V případě Taroku mluví o „digitálním designu“. Co si pod tím máme představit? Jedná se o digitální palubní desku, po celé její šířce se táhne pás v blankytně modré barvě, do něhož jsou zasazeny obrazovka přístrojového štítu a dále monitor infotainmentu.

Na něm se ale neovládá pouze navigace, audio či nastavení vozidla, ale také klimatizace/vytápění kabiny a jiné. Volkswagen jde tedy u konceptu Tarok cestou, kterou už známe třeba ze současného touaregu. Prostě ovládání maxima funkcí svěřit rozhraní. Obrazovky mají úhlopříčku 9,2 palce (střední infotainment), respektive 11,7 palce (přístrojový štít). Volkswagen uvádí u obou vysoké rozlišení 133 dpi.

Na etanol i E22

Tarok Concept je poháněn přeplňovaným čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 110 kW, který je v přídi na rozdíl třeba od Amaroku uložen napříč před přední nápravou. Tedy stejně jako třeba v Golfu či Passatu. Na brazilském trhu, kde se má tento motor objevit coby pohon sériového vozu, bude upraven na provoz na palivo E100, což je čistý etanol (číslice udává podíl etanolu v benzínu) a dále na palivo E22, což je benzin s 22procentní příměsí etanolu. VW tomu v Brazílii říká TotalFlex. V budoucnu se ale počítá také s motorem 2.0 TDI s výkonem 110 kW.

Motor pohání přes šestistupňovou samočinnou převodovku všechna kola systémem 4Motion. Použitá převodovka je AQ250, což je planetové ústrojí s měničem momentu dodávané japonskou firmou Aisin (typ TF-60SN). Vzhledem k příčně uloženému hnacímu řetězci bude pohon zadní nápravy, mimochodem víceprvkového typu (opět se podobající zavěšení třeba v Pasastu), patrně využívat aktivní lamelovou spojku.

Řidič bude mít k dispozici otočný ovladač, kterým může navolit čtyři základní režimy pohonu – Comfort, Normal, Sport a Eco. Navíc mají být k dispozici ještě další "podrežimy".

Volkswagen uvádí, že až naběhne sériové výroba Taroku, není vyloučeno, že se tento model objeví i na dalších globálních trzích. Zda jimi bude také Evropa a potažmo Česká republika, ale není zatím jasné. Co naopak jasné je, je to, že Tarok určitě nenahradí Amarok. Amarok je svoji koncepcí s podélně uloženým hnacím řetězcem a vyspělým pohonem všech opravdovým pick-upem, který bez problému uspěje i v náročném terénu. Tarok je použitým technickým hardwarem jednodušší, méně ortodoxní.

Dodejme ještě, že Tarok měří na délku 4914 mm, široký je 1830 mm a na výšku má 1677 mm. Rozvor náprav činí 2990 mm. Volkswagen uvádí maximální užitečné zatížení vozu 1030 kg, přechodový úhel 222,1 stupně, přední respektive zadní nájezdový úhel 23,8 stupně respektive 26,4 stupně a světlou výšku podvozku 243 mm.

Tomáš Dusil
Diskuze (3)
Avatar - Uživatel_5340709
8. 11. 2018 09:17
Re: pjekný
Zlatá mládež, u které bude cca. 90% produkce, žádné dřevo a jiný materiál nepřeváží. (tedy pokud nebude nějaká prostitutka v posteli dřevo), ale to VW zvládne. :-)
7. 11. 2018 17:50
pjekný
ale tvůrci nějak zapomněli že pickupy jsou určené pro lidi kteří chtějí velký zavazadlový prostor resp. korbu a nepřijde mi že by tohle bylo schopno převážet např. nějaké větší kusy dřeva nebo čtyřkolku apod. Ano hezký je, ale nějak se pozapomělo na využití pickupů.
Avatar - Bubáq
7. 11. 2018 15:15
Chci ho!
Umím si představit, že tímhle pojetím a velikostí je to pravé auto pro můj nový vesnický život!
„Se svojí charakteristickou příčkou střechy ve stylu vozů targa, charismatickou přední částí a charakteristickými svítilnami typu LED v zadní části je nový Tarok směsicí klasického pojetí pick-upu s městskými vozy třídy SUV a dále s prvky tradičního off-roadu,“ :-) Je to hezké auto ;-)