Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Tiguan: první oficiální foto a nové informace

Michal Fokt
Diskuze (159)
Volkswagen v namibijské poušti provádí finální testy svého kompaktního SUV Tiguan a oficiálně o tom informuje. Věřejné jsou již také základní technické údaje a to, že se chystá jak terénní tak silniční verze!

Zatímco dosud jsme mohli vidět pouze vyšperkovanou studii VW Tiguan, nyní se již sériové vozy prohánějí po namibijské poušti pouze s lehkou kamufláží. Automobilka poskytla tyto polotajné snímky sama, aby vzbudila o svojí novinku další vlnu zájmu, ovšem co se vzhledu týče, nenabídla vlastně žádné nové informace. Zatímco základní kontury auta už dobře známe, řešení detailů je skryto a zůstává tedy stále neznámou.

Přední kamufláž dává vozu vizáž Hondy FR-V, záď a profil ale už nezapřou inspiraci větším Touaregem (a tím pádem trochu i Hyundaiem Santa Fe). Ani interiér příliš nepřekvapí, jde o variaci na stávající kokpity kompaktních Volkswagenů. Co je ale zajímavější, Volkswagen přinesl i bližší technické informace týkající se novinky.

Pohánět ho budou motory TSI o výkonech 110, 125 a 147 kW a pochopitelně i diesely se 103 a 125 kW. K mání budou dvě verze, silniční a terénní, přičemž se od sebe budou lišit velikostmi nájezdových úhlů (18 vs. 28 stupňů). Přední náprava bude klasický McPherson, vzadu bude pracovat čtyřprvkový závěs, pohon 4Motion zajistí spojka Haldex a těšit se můžete i na zcela nové elektrohydraulické řízení a nový navigační systém. Ten umožňuje manuální zaznamenávání orientačních bodů i na nezmapovaných územích.

Standardní Tiguany budou obouvat pneumatiky 215/65 R 16, vyšší verze pak 235/55 R 17, případně 235/50 R 18 a v nabídce se objeví parkovací asistent známý z Touranu. Terénní verze dostane mimo jiné též elektronickou závěrku diferenciálů a systém HDC usnadňující sjíždění z kopce i jeho pravý opak v podobě asistentu pro vyjíždění vzhůru šetřícího spojku.

Michal Fokt
Diskuze (159)
7. 6. 2007 13:05
Re: Pohadka...
Jen abych te lehce poupravil - TIGI bude super auto, i kdyz polemika je jiste na miste. Samozrejme, ze motory budou super vykonne. Ale to mnozstvi koni taky neco sezere, a nelze take ocekavat, ze zadnemu nepraskne postroj, nebo neprijde obcas spatne... :-). Proste nejmodernejsi technika, to uz kazdy vi, ze VW nevyjde s technikou z osmnacteho stoleti, spis z dvacateho, a dokonce z jeho druhe poloviny... Vsichni vime, kde TIGI ve svete aut bude. Jeho pevne misto bude v prodejnach a skladech, kde bude s ostatnimi souperi tvrde bojovat o prizen a slitovani zakaznikou, at si jej, byt za tradicne premrstenou cenu, koupi. BRAVWO TIGI >:D
7. 6. 2007 09:56
Re: Zaujimavost
Q5 je na bázi A4, tys to zmotal všechno dohromady.
7. 6. 2007 09:18
laska >:D
katastrofalny zadok, jak z VW Fox, golf interier a predna maska Santa Fe.... no mozno motory sa daju :-) ale ze by konkurencia Freelanderu??? RAV4, X3?? Teda urcite ano, ked ho daju za ludovu cenu:-) to ich tu bude aj dost behat :no: >:D
7. 6. 2007 08:55
Re: Tečka
Jenj bych tě lehce poupravil - TIGI bude super auto, o tom nemusíme polemizovat. Samozřejmě, že motory budou super výkonné. Ty snad neumíš počítat koně? Ty neznáš tyhle VW motory? Že bude mít nejmodernější techniku... no, to ví každý, nebo se snad domníváš, že TIGI vyjede od evropské jedničky s technikou z osmnáctého století? Tvé tupé zaujetí je ovšem potřeba trochu zbrzdit. Asi jen ty se domníváš, že TIGI bude nejúžasnějším autem na světě. To nasvědčuje o tvém rozhledu. My ostatní víme přesně, kde TIGI ve světě aut bude. Bude to mainstreamové vozidlo, s vyspělou technikou, s nejlepšímy motory světa (ano), s dokonalým zpracováním a bude s ostatní konkurencí soupeřit o přízeň těch, kteří na něho mají. P.S. Ten závěr bych si dovolil v tvém případě velmi akcentovat...
7. 6. 2007 07:35
Re: ZASE TO SAME
Vzhladom na zivotopis Touaregu, na Tiguana uz vopred cakaju iste negativne aspekty. Tym prvym je u mnohych dizajn. Volkswagen by sa uz konecne mohol trochu odviazat a vlozit do vzhladu svojich aut trochu viac invencie. Tiguan bude opat seda myska, ktora nicim vyraznym nezaujme. Interier vyzera fajn, teda az na palubovku, ktoru totalne kazi to mnozstvo malych kruhovych mriezok ventilacie. Pchat kruhovy motiv vsade tam, kde sa nehodi, je specialita VW, zial, nie velmi esteticky vydarena. Druhe negativum bude cena. VW je znamy tym, ze sam seba pasuje na post o triedu vyssi, ako mu patri a za znacku "Ludove auto" si nechava priplatit. Tretia vec je spominana kvalita. Nech tvrdi GTI co chce, realita je taka, ze poruchovost vozidiel znacky VW je dost vysoka. S vyrobou vo VW mam nejake skusenosti a po nich by som ziadny Volkswagen nekupil. Chybne vyrobene vozidla sa na repase opravuju a predavaju ako bezchybne. A zakryvaju sa aj take chyby, ako prepalene bodove zvary, ulomene navaracie skrutky a podobne. Proste pride k slovu CO-cko a bruska, skrutky sa znovu navaria. Co na tom, ze zinkova vrstva na tom mieste je v keli, nevadi, ze plech je tam uz poriadne vyzihany a zmaknuty. Po nastriekani to nikto nespozna. Mozno to robia aj ine automobilky, neviem. U VW som sa presvedcil osobne. Myslim, ze majitel Golfa by pri pohlade, akym sposobom sa narovnavaju dvere aby presne sedeli vo vyreze karoserie, asi skolaboval. Dalsia vec je konstrukcia, ktora je predpokladom kvality. Prilis "high-tech" koncipovany Touareg doplaca na svoju zlozitost vysokou poruchovostou. Pokial pojde rovnakou cestou aj jeho mensi brat, zrejme tuto necnost tiez zdedi. Specialitou VW je strkat horuce novinky co najrychlejsie do seriovej vyroby, vynimkou nie su zmeny na poslednu chvilu, vyslovene par mesiacov pred spustenim pasov. Vysledkom su zbytocne, az banalne poruchy, v ich dosledku niekedy dokonca zvolavacie akcie. Takze v pripade, ze nove SUV od VW pojde vlastnou a novou cestou, myslim, ze uspech moze byt vyrazny. Ak sa ale bude inspirovat sposobmi svojich koncernovych bratov, bude vysledok slabsi. Mna osobne prilis nenadchol, ale je to ciastocne aj tym, ze SUV nie su prave mojou oblubenou triedou. :-)