Volkswagen ukázal autonomní dodávku ID.Buzz AD, na cesty vyrazí v roce 2025
Automobilka sice ještě neukázala produkční verzi konceptu ID.Buzz, přesto už se chlubí autonomní verzí.
Volkswagen užitkové vozy představil stylový koncept retro-elektrické dodávky ID. Buzz již v začátkem roku 2017, přesto se odhalení produkčního modelu očekává až v příštím roce. Není ovšem žádné tajemství, že souběžně probíhá vývoj plně autonomní verze, jejíž maskovaný testovací prototyp ukázala divize VW Užitkové vozy na právě probíhajícím autosalonu IAA v Mnichově.
Prototyp označený jako ID. Buzz AD (Autonomous Driving) vzniká ve spolupráci se společností Argo AI, zaměřenou na vývoj autonomních vozidel. Není přitom bez zajímavosti, že významný podíl v této společnosti drží kromě Volkswagenu také jeho nový partner na poli užitkových vozů – automobilka Ford.
Samotný ID. Buzz je podle zákulisních informací již ve finálních fázích vývoje a kromě plně funkční techniky už bude mít nejspíš i finální karosářské panely, světla, atd. Všechny tyto detaily ovšem u vystaveného vozu zakrývá maskovací fólie.
Mezi největší zajímavosti prototypu ale patří střešní nástavba, obsahující LIDAR skener složený z šesti menších LiDarů, 11 radarových panelů, několika kamer a mikrofonů. Karoserii pak zdobí několik dalších senzorů umístěných v předním nárazníku, pod zrcátky a také na pátých dveřích. Díky informacím ze všech senzorů je pak řídící jednotka schopna vidět objekty vzdálené až 400 metrů.
Software autonomního řízení je navíc natolik sofistikovaný, že dokáže předvídat chování okolních automobilů, cyklistů i chodců, čemuž se přizpůsobuje podobně jako řidič za volantem. Všechny změny, tedy akcelerace, brzdění či zatáčení, by navíc měly probíhat plynule – opět jako kdyby za volantem seděl zkušený řidič.
Prototyp nyní podstupuje náročné a důkladné testování, než bude autonomní ID.Buzz vypuštěn na silnice v rámci systému sdílené mobility MOIA. Provoz by měl být zahájen v roce 2025 a jako první si autonomní ID.Buzz AD budou moci vyzkoušet obyvatelé Hamburku. Další v řadě by pak měl být Mnichov.
Herbert Diess měl během prezentace na mnichovském autosalonu zmínit, že se Volkswagen mění z výrobce automobilů na vedoucího „softwarového“ globálního poskytovatele mobility. Mobilitu přitom redefinuje s důrazem na udržitelnost, propojenost a bezpečná řešené mobility budoucích generací.