Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen up!: Čtyři koncepční variace v Ženevě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Volkswagen up! se dočkal další várky konceptů. Tentokrát se jedná především o individualizaci sériových karosářských verzí.

Volkswagen Up! se ve světové premiéře představil na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Právě tam sériovému třídveřovému hatchbacku dělala společnost skupinka od něj odvozených konceptů, z nichž některé se lišily jen decentními úpravami designu, zatímco jiné měly vlastní vzhled jako například Buggy up.

Letošní ženevský autosalon poslouží k prezentaci sériového provedení pětidveřového upu. Stejně jako loni na IAA ani tentokrát nebudou chybět odvozené koncepty.

Prvním z nich je swiss up! s karoserií v barvách švýcarské vlajky. Tento koncept se od sériového modelu liší nejméně, resp. lze jej s ním na první pohled jednoduše zaměnit. Červený lak karoserie doplňují kryty vnějších zpětných zrcátek a kola v bílé v barvě.

Stejné barvy jsou použity i v interiéru na palubní desku a čalounění sedadel, kde je doplňuje hnědá Alcantara. Na zadní straně opěradel předních sedadel má být bílý kříž a v něm prostor na uložení kapesního nože Victorinox.

Koncept winter up! je založen na verzi cross up! a jak naznačuje jeho jméno je určen pro milovníky zimních sportů. Pětidveřový hatchback v bílém laku s doplňky v modré barvě má na své střeše nosič pro čtyři snowboardy nebo šest lyží. Cestu na hory má usnadnit elektronická uzávěrka diferenciálu EDS.

Verze x up! je opět odvozena od verze cross up! a kombinuje oranžový lak s šedými a černými doplňky, které mají malému hatchbacku dodat robustnější vzhled. Tentokrát je nejzásadnější změnou oproti sériovému modelu střešní box se dvěma integrovanými světly, dodávající x upu výraz malého dobrodruha.

Poslední z konceptů pro letošní Ženevu je cargo up!, který jako jediný vychází ze třídveřové verze. Jak napovídá jeho jméno a karoserie bez zadních oken, jedná se o užitkové provedení provedení, které by mohlo sloužit kurýrům nebo při rozvozu pizzy.

Malý hatchback díky absenci sedadel nabízí nákladový prostor o objemu 1400 litrů. Pro pohyb v městské džungli se dočkal zvýšení světlé výšky o 15 mm a ochranných prvků přídě, zádě i boků z verze cross. Nosnost vozu s litrovým motorem o výkonu 44 kW (60 k) a hmotnosti 929 kg je podle automobilky 426 kg.

Jestli se cargo up! dostane z výstavního mola i do sériové výroby Volkswagen prozatím neuvádí. V případě ostatních konceptů se může dočkat například nosiče snowboardů a lyží v nabídce doplňků.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Avatar - avatas
2. 3. 2012 22:05
Re: OT: Škoda
.....a čo si predstavujeťe pod tým slovom "krása" Kefalín ? Smekám před Vaším vkusem. >:D
Avatar - 3_diamanty
2. 3. 2012 20:35
Re: OT: Škoda
na rapida sa uz velmi tesim :yes: vyzera ze to bude krasa :yes:
2. 3. 2012 19:00
Re: Cargo
Chacharova pizza jezdí s červenýma feliciema a mají na zadních sedačkách termoboxy.
Jenže většina kluků co pro ně jezdí má čerstvé papíry a svěřit jim nové auto bych se bál
Avatar - kari.laz
2. 3. 2012 10:02
Re: Cargo
Na západě mají poměrně rozvinutý smysl pro malá auta, takže by se to tam ujmout mohlo. Věřím, že i v praze by se našla nějaká rozvážková služba, co si to koupí, ale u nás celkově moc malá auta nefrčí, takže tady to bude mít těžký.
2. 3. 2012 09:55
Re: Cargo
Jo, je možný, že v zahraničí se to asi může uchytit. Nějak moc jsem se zamyslel nad tím českým standartem :-| , kde poslíček stejně akorát veze tři krabice na sedačce spolujezdce.. A nějaký obchodník si zas pomyslí, že radši pro sichr vezme větší auto, kdyby se mu jednou hodilo.. Ale chápu, že takoví němci, kteří mají ve všem ordnung a jasný plán podnikání, to asi ocení..