Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen v Německu svolá 2,4 milionu vozů kvůli Dieselgate. A pozor: Povinně!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (209)
Počet měl být původně mnohem vyšší, 400.000 postižených automobilů se ale po německých silnicích nepohybuje.

Volkswagen bude muset v Německu svolat opravě 2,4 milionu vozů, kterých se týká emisní skandál firmy. Kontrola má začít na počátku příštího roku, oznámil dnes německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Volkswagen nedávno uvedl, že hodlá zahájit svolávání aut v lednu a opravy vozů dokončit do konce roku 2016. Pro majitele vozů však měla být kontrola a oprava dobrovolná. To odmítl německý úřad pro dohled nad automobilovým trhem KBA, který nově nařídil povinnou opravu všech vozů.

„Svolávání začne na počátku roku 2016. KBA bude sledovat začátek akce a její pokrok," řekl dnes Dobrindt novinářům. Dodal, že na konkrétní informace k časovému harmonogramu je ještě brzy, protože se musí vyjasnit ještě technické detaily oprav. Majitelé dotčených vozů by měli být o všem informováni v dopisech. KBA rovněž navrhuje, aby software v dieselových vozech Volkswagenu, který umožňuje falšovat výsledky emisních měření, byl považován za protiprávní.

Také u nás budou probíhat hromadné akce, ovšem ne svolávací, ale pouze servisní. Majitelé zhruba 148.000 automobilů si tedy budou moci vybrat, zda opravu podstoupí či nikoliv. Ministr dopravy Ťok k ní před časem nabádal spíše z morálního hlediska (když existuje řešení, tak proč jej nevyužít), řada lidí si ale nenechá dobrovolně upravit motor, který je homologovaný pro běžný provoz. Pokud by totiž došlo pouze k přehrání softwaru řídicí jednotky, poroste spotřeba paliva, opotřebení filtru pevných částic, a naopak klesne ochota motoru se vytáčet. Konkrétní postupy oprav ale zatím neznáme.

Německo původně uvádělo, že skandál se týká 2,8 milionu vozů. Podle nejnovějších informací však již 400.000 těchto vozů na silnicích v Německu nejezdí, napsaly agentury DPA a Reuters.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (209)
17. 10. 2015 00:13
Re: tato diskuze byla zatím ta nejvypečenější
no hele, jestli to treba nebude naopak, co myslis? ;-) ... ale v obecne rovine, podle palcu se neda soudit - ani tak, ani tak.
17. 10. 2015 00:11
Re: porad si rikam - jak k tomu prijdeme my, co jezdime benz
zacnes doufam u nakladaku, autobusu, vlaku, lodi, apod. ne? ja jen abys nebyl za totalniho blbc€... pozor take na stare benzinove plecky, ty jsou rovnez horsi nez moderni diesel, co se emisi tyce...

doufam take, ze si u sveho benzinaku predehrivas katalyzator na 300 stupnu celsia, nez nastartujes motor, protoze to je teplota, od ktere zacina pracovat (se neboj, ze by ti benzinak plnil normu v kazdem jizdnim rezimu).

take si dej bacha na vsechny starsi benzinaky s vylagrovanymi katalyzatory obecne - ty pak produkuji cca 10x tolik nox nez zahrate benzinaky s funkcnim katalyzatorem (a to uz je take znacne nadlimitni).

ono nic neni cernobile, ani ty nemuzes byt uplny d€bil, do ktereho se tu v prakticky kazdem svem prispevku stylizujes.
16. 10. 2015 23:56
Re: VW ríká ze svolávacka bude ve vsech zemích EU
vsad boty, ze vetsina benzinaku (tak od deseti let vyse) ma vylagrovane nebo rovnou vykuchane katalyzatory. a ze jich tady v cr jezdi sakra hidne. tyto motory pak nox take vyrabi.
16. 10. 2015 23:53
Re: VW ríká ze svolávacka bude ve vsech zemích EU
doufam, ze s tim krumpacem zacnes pracovat na starych aviich, autobusech, nakladacich obecne, pak vezmes pausalne vsechny osobaky nad deset let a az to vsechno rozkopes, muzes zacit s novejsimi vozy - pamatuj pri tom, ze v pripade nox neni ta "cinknuta" rada horsi nez jakakoliv konkurence... to jen abys nebyl za d€bila, az misto z hliny vykopu budes tahat zasekly krumpac z haubny nejakeho volkswagenu a budes mlit cosi o vrazdeni malych deti...
16. 10. 2015 23:41
Re: pokud u nas bude dobrovolne
jj, merkela nam to naridi - jeste do kazdeho auta prida za trest jednoho migranta. dekuju, dalsi omezovani svobody fakt nechci...