Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen v Ženevě: Jízda na alternativní vlně

Michal Fokt Michal Fokt 4. 3. 2013 • 02:41
Volkswagen přivezl letos do Ženevy kromě odstatních novinek také celou řadu úsporných modelů i vozů s alternativními systémy pohonu.

Ačkoli Volkswagen stále spoléhá v první řadě na turbodieselové motory s tradičním označením TDI, vývoj u konkurence jej nutí, byť nejspíš se skřípěním zubů, věnovat se i skutečně ekologickým oblastem vývoje.

Zjímavým zpestřením nabídky se stane model Golf TGI BlueMotion, jenž je vybaven motorem 1.4 TSI o výkonu 81 kW, zkombinovaným se šestistupňovou manuální převodovkou a upraveným pro spalování zemního plynu. S plnými nádržemi (na zemní plyn jsou hned dvě) najede vůz až 1360 km, příčemž na plyn to dělá 420 km. Spotřeba plynu činí 3,5 kg na 100 km, což odpovídá emisím 94 g oxidu uhličitého na kilometr. Spotřeba na benzin činí v kombinaci 5,3 l na 100 km a se sedmistupňovým DSG klesne spotřeba plynu na 3,4 kg/100 km a 5,0 l benzinu. Přitom to není žádný loudal, stovku zvládne za snesitelných 10,7 s.

Dále tu máme světovou premiéru sedanu Jetta Hybrid, tedy přesněji řečeno její evropské verze, protože v Americe už nějaký pátek jezdí. Jádrem systému je 110kW přeplňovaný benzinový motor TSI, jemuž asistuje 20kW elektromotor, použitý i pro XL1. Hybrid využívá sedmistupňové DSG a stovku zvládne za parádních 8,6 s. Kombinovaná spotřeby Jetty Hybrid činí 4,1 l na 100 km (95 g/km CO2) a na elektrický pohon zvládne až 2 km jízdy rychlostí maximálně 70 km/h.

Nesmíme zapomenout ani na premiéru kreace Volkswagen XL1, té jsme se ale už věnoval iv samostatném článku, takže ještě na závěr zmíním účast rodinky TDI BlueMotion v modelech Golf a Golf Variant. Nový wolfsburský kombík s motorem o výkonu 81 kW a šestistupňovým manuálem jezdí v průměru teoreticky za 3,3 l nafty na 100 km (87 g CO2 na 100 km), stejný motor v hatchbacku Golf TDI BlueMotion má v kombinaci psáno dokonce jen 3,2 l nafty a 85 g. Jako u všech verzí BlueMotion je součástí úsporného balíčku snížený podvozek, pneumatiky s malým valivým odporem, modifikace karoserie, aerodynamické panely na podvozku, delší převody, Start/Stop a další obvyklé vychytávky.

Související články

Témata
Články odjinud