Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen W12 TSI: Downsizing? Ne tak docela!

Aleš Dragoun
Diskuze (117)
Emisní diktát z Bruselu přinutil výrobce snižovat objemy svých motorů. Volkswagen má ale dobrou zprávu: pro luxusní koncernová auta se zatím nic takového nechystá.

O situaci v Evropě včetně vývoje přeplňovaných konvenčních agregátů s vnitřním spalováním, dvou- i tříválcových, už byly popsány stohy papíru. Výrobců, kteří jdou proti proudu, je pomálu (třeba Mazda). Volkswagen se samozřejmě musel přizpůsobit také, hlavně u masové produkce. Ale v případě luxusních modelů zůstane u unikátního dvanáctiválce do W šestilitrového objemu. Díkybohu! Evropská jednička ve výrobě i prodeji představila novinku ve Vídni na 36. ročníku IMS (International Motor Symposium). Agregáty W12 se mimochodem zabývá již skoro dvě desítky let, vzpomenete si ještě na koncept supersportu?

Nová jednotka objemu 6.0 l disponuje výkonem 447 kW/6000 min-1 a poskytuje točivý moment až 900 N.m v rozmezí 1500-4500 otáček. Pochopitelně nepřišla o moderní vychytávky, má dvě turbodmychadla typu twin-scroll, deaktivaci válců i start-stop. Kombinuje přímý vstřik FSI od Audi a vícebodový TMPI od Bentleye, využívá jak vysokotlakého, tak i nízkotlakého. Laserové zdrsnění povrchu válců metodou APS snižuje tření mechanických částí. Elektromagnetické akutátory tlumí vibrace, pohonná jednotka vyniká i tichostí, má dokonce vlastní adaptivní uložení s hydraulickými tlumiči.

Detailnější popisy zatím chybí, v oficiální tiskové zprávě se německá automobilka technikou příliš nezabývá, poskytuje pouze obecné informace. Díky této konstrukci jej však považuje za nejúspornější dvanáctiválec současnosti. Každý kilometr totiž vypustí do ovzduší méně než 250 g CO2, což znamená normovanou spotřebu pod 10,8 l/100 km.

Kupříkladu olejový okruh s přepínatelným olejovým čerpadlem byl přizpůsoben použití v terénu, nemusíme tedy dlouho přemýšlet, ve kterém voze se kupříkladu objeví, Bentley přece chystá SUV Bentayga. Chlazení má integrovaný systém hlídání teploty. V závislosti na typu vozidla může umožnit sprint z klidu na stovku za méně než čtyři sekundy a maximální rychlost přes 300 km/h.

Aleš Dragoun
Diskuze (117)
Avatar - Hammunasakra
11. 5. 2015 18:16
Re: Dvanáctiválec dobrý,
Jj dostal ses do výběrový společnosti spolu s jossalitem :yes: >:-[]

Seš na sebe pyšnej?
Avatar - vabis
11. 5. 2015 12:39
Re: ok
motor je to důstojný :*) :yes: jen ta diskuze dole tomu moc neodpovídá >:D
Avatar - Hammunasakra
11. 5. 2015 11:12
Re: Dvanáctiválec dobrý,
Ale? >:-[]
11. 5. 2015 07:07
Re: Dvanáctiválec dobrý,
Hammunasakro, já vím, že nejsi Kylie, ale musím říct, že jsi jí z oka vypadnul. Úpornost, s jakou se hádáš, rozesílání sprosťáren v SZ, nesmyslné tvrzení, které dokážeš popírat bez mrknutí oka... to by si vás jeden spletl:)
Avatar - rokyta.p
10. 5. 2015 23:19
Re: Bééééé
Grglit od Hov.najů, aneb jak se z placeného diskutéra stal třídní šašek >:D >:D >:D