Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen zrychlí výměnu svých modelů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Německý koncern plánuje v souvislosti se svými prodejními plány pro blízkou budoucnost zkrácení životních cyklů modelových řad.

Největší evropský a druhý největší světový výrobce automobilů má stále ambiciózní plány na dosažení celosvětové pozice číslo jedna mezi automobilkami. K tomuto cílí má Volkswagenu vedle tradiční Evropy, Jižní Ameriky, Afriky a nadějné Číny pomoci i výrazné zvýšení prodejních čísel ve Spojených státech.

Vedle samotného rozšiřování palety modelových řad a jejich nejrůznějších verzí má ke zvýšení prodeje přispět i plánované zkrácení životních cyklů jednotlivých modelových řad a rychlejší uvádění modernizovaných provedení.

V rozhovoru pro agenturu Bloomberg se o tomto plánu zmínil Michael Horn, šéf severoamerického zastoupení Volkswagenu, který mimo jiné uvedl, že zákazníci chtějí rychlejší změnu.

Podle informací poskytnutých Hornem dnes Volkswagen uvádí zcela novou podobu vozů po sedmi letech a facelifty nastupují po čtyřech letech. Podle prozatím neschváleného plánu se má životní cyklus jedné generace zkrátit na pět let a facelift má být představen již po třech letech od uvedení vozu na trh.

Díky této změně má být Volkswagen schopen rychleji reagovat na nové trendy v designu, technice a samozřejmě stále rychleji se vyvíjejících elektronických systémech. Zároveň se očekává, že se například na severoamerickém trhu díky tomu výrazně zvýšit objem prodaných vozů a bude zde do roku 2018 dosaženo prodeje 800.000 vozů ročně.

Konečné rozhodnutí o strategii s kratšími životními cykly jednotlivých modelů má v Německu padnout v tomto měsíci. Pokud bude tento plán schválen, pak první vozidla vyvinutá pro pětiletý cyklus dorazí na trh s největší pravděpodobností v roce 2017.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
4. 6. 2014 21:19
Re: "Super"
Automobilky nemají zájem o "druhé majitele". Je přece v jejich zájmu přesvědčit "potenciální druhé majitele" aby takovou hloupost jako je koupě ojetého auta neudělali a přišli si koupit nové auto (s dvouletou zárukou). Dva roky pak budou v pohodě. Potom by správně měli auto zahodit (k sešrotování) a koupit další nové... jinak není možné plnit plán zvyšování výroby o desítky procent ročně.
4. 6. 2014 12:01
"Super"
Uz teraz maju problem zabezpecit kvalitu kvoli kratkym produktovym cyklom, teraz bude fakticky kazde vda roky nejaka zmena, jedina vyhoda snad je, ze ked nieco zase dobabru ako prve TSI, tak ich budu moct vymenit skor, takze dobre pre novych majitelov, ale chudaci stari majitelia, ktori narazia na zlu varku. A pri tych castych zmenach bude podla mna zlych varok viac...
4. 6. 2014 07:23
:-)
To bude zas designové krásy na světě :-) GTI se z tpho doslova p.........e >:D
3. 6. 2014 22:59
Konečně
Však cyklus 14 let... to je už jako kdysi v AZNP! :-!
Avatar - S8
3. 6. 2014 21:31
Neverim....
....ze VW chce uvádět nové modely rychleji kvůli sledování designových trendů, to je vtip pětiletky!!! >:D