Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagenu se nebývale daří (prodejní výsledky za 1. pololetí)

Dan Vořechovský
Diskuze (121)
Prodeje německého koncernu Volkswagen stále rostou, daří se zejména Škodě Auto a Audi. Za výsledky naopak zaostává španělský Seat.

Koncern Volkswagen zažívá zlaté časy. Za první pololetí tohoto roku se celosvětově prodalo více než tři miliony vozů s logy koncernových značek. Koncern tak dosáhl historicky nejlepšího půlroku, když prodeje oproti stejnému období loňského roku vzrostly o 7,8 % na 3,09 milionu prodaných vozů.

Prodeje v Evropě vzrostly o 3,8 % na 1,86 milionu vozů, z čehož se 1,62 milionu vozů prodalo na trzích západní Evropy. V samotném Německu, což je největší evropský trh, došlo k poklesu prodeje o 3,7 % na 515 tisíc automobilů. Největší nárůst prodeje v regionu zaznamenaly koncernové značky ve střední a východní Evropě, kde se prodalo o 22,8 % vozů více, než v prvním pololetí roku 2006.

V asijsko-pacifické pacifické oblasti dosáhl Volkswagen v prvním pololetí nárůstu prodeje o 20,9 % na 509 tisíc vozů. Největší podíl má na tomto růstu Čína, kde se prodalo 431 tisíc vozů, což znamená nárůst prodeje o 24,6 %. Na americkém kontinentu se koncernu dařilo zejména v jeho jižní části, kde prodeje vzrostly o 27,7 % na 339 tisíc vozů. V Severní Americe prodeje vzrostly o 3,1 % na 263 tisíc vozů, přičemž v samotných Spojených státech dosáhly prodeje úrovně 163 tisíc vozů, což znamená nárůst o 2,8 %.

Z koncernových značek se nejvíce daří české automobilce Škoda Auto, jejíž prodeje vzrostly v prvním pololetí o 13,8 % na 311 tisíc vozů (podrobnější výsledky: Škoda prodala v prvním pololetí rekordní počet vozů: 311.062 ks). Německá značka Audi prodala ve stejném období o 9,8 procenta vozů více, když se k novým zákazníkům dostalo 509 tisíc vozů (více zde: Rekordní prodeje automobilky Audi za prvních 6 měsíců tohoto roku). Největší podíl na prodejích koncernu má značka Volkswagen, jejíž prodeje vzrostly o 7,4 procenta na 1,8 milionu vozů. Příliš se naopak nedaří Seatu, jehož prodeje klesly o 1,8 % na 222 tisíc automobilů.

Poměrně výrazně se dařilo luxusním koncernovým značkám. Britské Bentley zaznamenalo nárůst prodeje o 18,8 % na 5 600 vozů, vozů značky Lamborghini se prodalo 1 200 kusů, což znamená růst prodeje o 29,7 %, a nového majitele našlo také 37 vozů značky Bugatti, což znamená růst prodeje o 131,3 %.

Dan Vořechovský
Diskuze (121)
16. 7. 2007 07:33
Re: STATISTIKY
Já jdu asi blejt, velebnosti....
16. 7. 2007 07:28
Re: PASSÁTNÍ ZPRÁVA
Preco by sa ktorekolvek auto malo bat ktorehokolvek konkurenta? Uz niekedy niekto videl, ze by enormny uspech jedneho auta zlikvidoval existenciu niektoreho konkurenta? Mozno v pociatkoch automobilovej historie, ale v dnesnej dobe uz take extremy nebyvaju...
16. 7. 2007 07:27
Re: PASSÁTNÍ ZPRÁVA
Na prstoch jednej ruky? A nebolo by tych prstov trochu vela? Ja som za 4 tyzdne pobytu u nasich bratov germanov videl asi 3 pekne baby, z toho nemecky hovorila len jedna. Ta druha bola Slovenka a tretia z Moravy... :-)
16. 7. 2007 07:25
Re: PASSÁTNÍ ZPRÁVA
Co je na tom kvalitneho, tlacit cenu dodavanych dielov na co najnizsiu uroven? To je jediny dovod horuckovitej aktivity inzinierov z VW. Najst chybu a tym padom dovod na znizenie ceny. Robim v automotive a je to zo strany VW bezna prax. Chcu vzdy vsetko, vcas äpopripade vceraň, super kvalitu a najlepsie takmer zadarmo. Za to sa odmenia tym, ze s nimi mozes komunikovat po nemecky, zhanat si a platit ich normy, do omrzenia mamit od nemeckeho "kolegu" konstruktera aktualne data, aby si aspon do piatku vedel, ktoru z asi 35 verzii toho isteho dielu mas v pondelok dodat na ich linku.....
16. 7. 2007 00:13
Re: klišé
Ano i vratny, ocividne vsichni krome tebe, Supermainstreame. Ja aspon necpu auta tam kam nepatri. (Viz Passat a tvuj smesny pokus o premii)