Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswageny Polo & Caravelle: Prcek se vedle obra neztratí

Volkswagen Caravelle 2.5 TDI a Volkswagen Polo 1.0
Mezi nejmenším a největším volkswagenem z poloviny devadesátých let najdeme metr rozdílu v délce a půl metru ve výšce
Letní dostaveníčko na břehu Labe v Čelákovicích, odkud proud řeky míří na dosah severoněmeckého Hamburku, nedaleko sídla automobilky Volkswagen
Otevřené dveře zavazadelníků jasně definují rozdíl mezi cestovatelským speciálem a městskou nákupní taškou
36 Fotogalerie
Lukáš Prejzek
Diskuze (4)

V polovině devadesátek startovala modelová paleta osobních volkswagenů polem a končila odvozeninami užitkového transporteru. Proti dnešku tedy téměř žádný rozdíl. Přes nestárnoucí zevnějšek před námi nyní stojí ukázkové youngtimery, schopné běžného provozu i důstojného pózování na srazech.

V roli nejmenšího VW na evropském trhu se v minulých desetiletích postupně vystřídaly modely Lupo, Fox a Up. Až do roku 1998 jím bylo polo. Ačkoliv výběhový up u nás k okraji nabídky stále patří, jako nejmenší plnohodnotné auto s logem VW můžeme opět považovat spíše model Polo. Zato na opačném konci nabídky se během tří desetiletí skoro nic nezměnilo, největší osobní volkswagen je dosud k mání pod označením Transporter Kombi, avšak doplněný kódem T6.1 místo někdejšího T4. Luxusní verze Multivan se navíc dodává jak v původní verzi, tak nové podobě, vycházející z moderní podvozkové skupiny MQB. Vydejme se nyní na schůzku s nejmenším a největším volkswagenem z poloviny devadesátek.

S bohatým rodokmenem

Jak třetí generace pola, tak čtvrté vydání transporteru na silnicích i po třech desetiletích stále potkáváme. Jejich technický a vizuální stav však vysokému věku většinou odpovídá, a proto teď nemůžeme odtrhnout pohledy od dvojice volkswagenů ve stavu nových aut, stojících na vyletněném břehu Labe.

Základ nabídky Volkswagenu Polo představovala až do minulé generace třídveřová karoserie, u nás se však o ni zájemci nikdy neporvali. Zatímco v Německu volili malý volkswagen s jedním párem dveří především důchodci a mladé páry, tehdejší české obyvatelstvo s nikterak lichotivou kupní silou pragmaticky vyhledávalo hlavně víceúčelové, pětidveřové modely, pokud možno se základními motory. I tak se bílé polo na našich snímcích sotva vtěsnalo do třísettisícové cenovky. Mimochodem domácí Škoda Felicia – o plných 168 mm delší – tenkrát vyšla o čtvrtinu levněji.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (4)