Volkswageny Polo & Caravelle: Prcek se vedle obra neztratí
V polovině devadesátek startovala modelová paleta osobních volkswagenů polem a končila odvozeninami užitkového transporteru. Proti dnešku tedy téměř žádný rozdíl. Přes nestárnoucí zevnějšek před námi nyní stojí ukázkové youngtimery, schopné běžného provozu i důstojného pózování na srazech.
V roli nejmenšího VW na evropském trhu se v minulých desetiletích postupně vystřídaly modely Lupo, Fox a Up. Až do roku 1998 jím bylo polo. Ačkoliv výběhový up u nás k okraji nabídky stále patří, jako nejmenší plnohodnotné auto s logem VW můžeme opět považovat spíše model Polo. Zato na opačném konci nabídky se během tří desetiletí skoro nic nezměnilo, největší osobní volkswagen je dosud k mání pod označením Transporter Kombi, avšak doplněný kódem T6.1 místo někdejšího T4. Luxusní verze Multivan se navíc dodává jak v původní verzi, tak nové podobě, vycházející z moderní podvozkové skupiny MQB. Vydejme se nyní na schůzku s nejmenším a největším volkswagenem z poloviny devadesátek.
S bohatým rodokmenem
Jak třetí generace pola, tak čtvrté vydání transporteru na silnicích i po třech desetiletích stále potkáváme. Jejich technický a vizuální stav však vysokému věku většinou odpovídá, a proto teď nemůžeme odtrhnout pohledy od dvojice volkswagenů ve stavu nových aut, stojících na vyletněném břehu Labe.
Základ nabídky Volkswagenu Polo představovala až do minulé generace třídveřová karoserie, u nás se však o ni zájemci nikdy neporvali. Zatímco v Německu volili malý volkswagen s jedním párem dveří především důchodci a mladé páry, tehdejší české obyvatelstvo s nikterak lichotivou kupní silou pragmaticky vyhledávalo hlavně víceúčelové, pětidveřové modely, pokud možno se základními motory. I tak se bílé polo na našich snímcích sotva vtěsnalo do třísettisícové cenovky. Mimochodem domácí Škoda Felicia – o plných 168 mm delší – tenkrát vyšla o čtvrtinu levněji.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!