Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswageny Polo & Caravelle: Prcek se vedle obra neztratí

Lukáš Prejzek
Diskuze (4)

V polovině devadesátek startovala modelová paleta osobních volkswagenů polem a končila odvozeninami užitkového transporteru. Proti dnešku tedy téměř žádný rozdíl. Přes nestárnoucí zevnějšek před námi nyní stojí ukázkové youngtimery, schopné běžného provozu i důstojného pózování na srazech.

V roli nejmenšího VW na evropském trhu se v minulých desetiletích postupně vystřídaly modely Lupo, Fox a Up. Až do roku 1998 jím bylo polo. Ačkoliv výběhový up u nás k okraji nabídky stále patří, jako nejmenší plnohodnotné auto s logem VW můžeme opět považovat spíše model Polo. Zato na opačném konci nabídky se během tří desetiletí skoro nic nezměnilo, největší osobní volkswagen je dosud k mání pod označením Transporter Kombi, avšak doplněný kódem T6.1 místo někdejšího T4. Luxusní verze Multivan se navíc dodává jak v původní verzi, tak nové podobě, vycházející z moderní podvozkové skupiny MQB. Vydejme se nyní na schůzku s nejmenším a největším volkswagenem z poloviny devadesátek.

S bohatým rodokmenem

Jak třetí generace pola, tak čtvrté vydání transporteru na silnicích i po třech desetiletích stále potkáváme. Jejich technický a vizuální stav však vysokému věku většinou odpovídá, a proto teď nemůžeme odtrhnout pohledy od dvojice volkswagenů ve stavu nových aut, stojících na vyletněném břehu Labe.

Základ nabídky Volkswagenu Polo představovala až do minulé generace třídveřová karoserie, u nás se však o ni zájemci nikdy neporvali. Zatímco v Německu volili malý volkswagen s jedním párem dveří především důchodci a mladé páry, tehdejší české obyvatelstvo s nikterak lichotivou kupní silou pragmaticky vyhledávalo hlavně víceúčelové, pětidveřové modely, pokud možno se základními motory. I tak se bílé polo na našich snímcích sotva vtěsnalo do třísettisícové cenovky. Mimochodem domácí Škoda Felicia – o plných 168 mm delší – tenkrát vyšla o čtvrtinu levněji.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Lukáš Prejzek
Diskuze (4)

Doporučujeme

10. 7. 2024 14:37
Re: T5 zelený
Je to tak, respektive tato maska chladice byla na prani u osobnich verzi. Velniky a dodavky meli hranata svetla a masku chladice. T5 je toto:
https://en.wikipedia.org/…sporter_%28T5%29#…
9. 7. 2024 08:46
Re: T5 zelený
Není, je to T4 po faceliftu. T5 vypadá zcela jinak a nemá řazení na podlaze, ale na palubní desce.
8. 7. 2024 12:05
T5 zelený
Vůz na foto je dle světel t5.
8. 7. 2024 09:07
T5 je ve výrobě od r. 2003
Generace T5 (resp. T6 / T6.1) tedy dvacetiny oslavila loni...