Volvo Buses 7900 Electric Hybrid se představí na IAA
Švédský výrobce autobusů uvádí, že jeho nový model 7900 Electric Hybrid představuje novou generaci vozidel pro hromadnou dopravu. Nad svou konvenčními autobusy i svou konkurencí a předchozí generací hybridních vozidel má vynikat nižší spotřebou, menší hlučností a větší ohleduplností k životnímu prostředí.
Nový plug-in hybridní model má až o 75 % nižší spotřebu paliva a emise oxidu uhličitého ve srovnání se současnými naftovými autobusy. Celková spotřeba energie se měla snížit o 60 %.Tyto výsledky potvrzuje i již déle než rok probíhající testovací provoz trojice hybridních autobusů, který probíhá na linkách švédského Goteborgu.
Vedle výrazného snížení spotřeby paliva a emisí škodlivých výfukových plynů se může nový plug-in hybrid Volvo Buses 7900 Electric Hybrid pochlubit i výrazným příspěvkem ke snížení hluku ve městech. Hladina hluku v jeho blízkosti se pohybuje okolo 65 decibelů, což je úroveň běžné konverzace. Navíc v průměru 70 % své trasy absolvuje tento autobus v čistě elektrickém režimu, kdy se pohybuje velmi tiše a bez emisí vypouštěných v dané lokalitě.
Ve vybraných oblastech s emisními a hlukovými omezeními se tento autobus může pohybovat pouze za využití elektrické energie. Dobíjení v koncových stanicích pak zabere pouhých šest minut.
Zájem o nový 7900 Electric Hybrid projevila již celá řada dopravních podniků z velkých evropských měst. Hamburk, Lucembursko a Stockholm jsou jedni z prvních, kteří si tyto autobusy objednali, ještě před zahájením jejich sériové výroby. Ta se má rozběhnout na počátku roku 2016.
Vedle nového modelu a aktuálních zástupců své produkce hodlá Volvo Buses na letošním IAA v Hannoveru prezentovat i své systém, zvyšující bezpečnost autobusové dopravy.
Mezi ty patří například nouzové brzdění, které Volvo Buses uvádí do svých vozidel tři jeho povinným zavedením v roce 2018. Tato funkce je součástí podpůrného systému řidiče, zahrnujícího adaptivní tempomat.