Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo čekají další úspory, až 1000 zaměstnanců může ztratit práci

redakce AUTO.CZ
Diskuze (36)
Švédského výrobce osobních automobilů Volvo čekají další úsporná opatření.

V letošním roce jde již o třetí "úsporný balíček" a podle některých hlasů je ohrožena sama výroba osobních automobilů Volvo v Göteborgu. O místo podle veřejnoprávní Švédské televize přijde další až tisícovka pracovníků.

Již v létě bylo z Volva propuštěno 1200 zaměstnanců a před necelými třemi týdny bylo oznámeno, že dalších 900 pracovních příležitostí musí být zrušeno kvůli dalším úsporným opatřením. Nové zprávy však naznačují, že dřívější úspory Volvu nepostačí a další místa jsou v ohrožení.

Podle veřejnoprávní Švédské televize zatím vedení automobilky pouze potvrdilo další úspory, avšak oficiálně dosud nespecifikovalo, kolika pracovních míst se budou týkat. Televize ale s odvoláním na své informace uvádí až 1000 dalších propuštěných. Také ředitel informačního oddělení Volva Olle Axelsson naznačil, že nové propouštění pravděpodobně postihne "více než 900 osob".

Podle Axelssona budou kalkulace a dokončování úsporného balíčku pokračovat ještě po několik příštích týdnů. Vedení automobilky bude v této době krom jiného jednat o situaci s odbory.

Koncern Volvo osobní vozidla (Volvo PV) je ve vlastnictví americké automobilky Ford. Od 1. října letošního roku dostane Volvo PV s hlavním sídlem v Göteborgu nového ředitele. Bude jím Brit Stephen Odell.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (36)
24. 1. 2015 23:43
Re: Není se čemu divit,....
nějak bylo, nějak bude ;-)
30. 9. 2008 14:57
Re: Není se čemu divit,....
Samozřejmě, to není jen o jednom nebo o dvou prvcích výbavy. Podívej se do ceníků konkurence, s jakou výbavou lze u nich auta poskládat. D5 jako konurence 2.7TDI či x25d, snad, ale čím chce Volvo oslovit ty, kteří chtějí něco lepšího, a těch zrovna není málo.
30. 9. 2008 14:37
Re: Není se čemu divit,....
Tak např. s bixenony, později s adaptivními, s bluetooth, s odvětrávvanými sedadly atd. přišlo Volvo až poslední. No, považovat volváckou D5 za konkureci německý třílitrům, to může jen ten, kdo nejel s ničím jiným. To samé platí i o Geartronicu a potažmo i o jízdních vlastnostech.
Avatar - Dinar
30. 9. 2008 14:27
Re: Nechapu
Cukrárnu tam mají, akorát chybí horská dráha, aby měl tu zmrzku kde vyblít, holt bude muset do té Vídně. :-) ;-)
30. 9. 2008 14:26
Re: Není se čemu divit,....
On celej Ford zjevně moc převodovek nemá a potažmo Mazda, takže nafta nenafta... A v přežranym T6 byl ještě nedávno jen 4kvalt.