Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo chystá tři řady aut, kupé mezi nimi chybí

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Volvo se vrhlo na velké změny ve své modelové paletě. V blízké budoucnosti ji rozdělí na tři základní řady, respektive „rodiny“.

Švédský výrobce se rozhodl transformovat své modelové portfolio do trojice základních řad. Ponesou známá čísla: 40, 60 a 90. Tato změna se samozřejmě týká i SUV, respektive crossoverů. To ale značí, že současná dvojčata 70/80 zmizí v propadlišti dějin. Další generace „čtyřicítek“„šedesátky“ a „devadesátky“ budou postaveny na modulárním šasi SPA. Novotou vonící XC90 je pouze první vlaštovkou. Už se tak definitivně zbaví konstrukční návaznosti na Ford, posledním dědictvím této éry je současný hatchback (nebo kombi?) V40. Devadesátková série značí i to, že se tyto modely přesunou ještě výše. I cenově? Volvo rozhodně není levnou značkou a za svá kvalitní i bezpečná auta si nechá řádně zaplatit... Motoricky nikoliv, i ony se mohou těšit na úsporné čtyřválce Drive-E. Emisní tlaky z Bruselu nezastavíte, jsou již příliš velkým byznysem pro pár vyvolených. Pro Číňany bude určena prodloužená varianta L, jedním ze zodpovědných lidí za tuto sérii je Denis Nobelius.

Göteborg tedy chystá pořádnou ofenzivu a důležitý je i návrat sedanu do nejmenší řady. Žádné hatchbacky typu C30 se ale už konat nebudou. Modelová paleta by měla být kompletně obnovena během pěti let. A počítá se se sedmi- až osmiletými cykly obměn. Zůstanou i oplastované verze Cross Country s tímto doplňkovým označením, zkratka XC bude vyhrazena jen SUV. Autoblogu to potvrdil viceprezident produktové strategie značky Lex Kerssemakers. Volvo se samozřejmě nechce vzdát úspěšných modelů a nepředá koláč trhu Subaru a Audi. I stylové varianty R-Design budou pokračovat, stejně jako spolupráce s Polestarem na výkonnějších verzích. Tady jsou hlavními konkurenty kromě čtyř kruhů Mercedes-Benz a BMW. Němcům je prostě třeba jít neustále po krku. Samotné R se však vzkříšení nedočká.

Osudy konceptů kupé a shooting brake byly tedy nejspíše zpečetěny, což je rozhodně velká škoda. Dokonce ani pro kabriolety není místo... Dřívějším spekulacím je tak konec. Proč? Volvo v současnosti prodává zhruba 400 tisíc aut ročně a chce dvojnásobek. Do této strategie prostě menšinové karosářské verze jaksi nezapadají. Devadesátkovou řadu přitom už švédská automobilka krátce nabízela, šlo o facelift série 900 na konci minulého století. Nahradila ji však první generace S80. Kdo si ještě dnes vzpomene, že dvouciferné kódování bylo použito vlastně z donucení? Když Volvo představilo v polovině 90. let nové „malé“ modely, nesly ještě názvy S4 (sedan) a F4 (kombi). Pak přišla žaloba od Audi...

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
30. 8. 2014 17:56
Shooting Brake
Je to veľká škoda. Obzvlášť concept Estate ma obrovsky nadchol a keby takéto auto bolo v ponuke, nemal by som ťažké rozmýšľanie...