Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo má nového šéfa. Dříve šéfoval výrobci vysavačů

David Bureš
Diskuze (17)

Stávající šéf Volva zatím zůstává předsedou bratrské automobilky Polestar, kde bude dohlížet na její plánovaný vstup na burzu.

Začátek roku je u automobilky Volvo ve znamení klíčové zprávy. Švédský výrobce totiž mění svého šéfa. Håkan Samuelsson odchází z pozice generálního ředitele a prezidenta Volva, přičemž ho nahradí Jim Rowan. Samuelsson přitom ve funkci působil takřka deset let.

Jim Rowan se funkce generálního ředitele a prezidenta Volva ujme v březnu, ke švédské automobilce přichází z neautomobilového prostředí. Aktuálně působí jako generální ředitel a člen představenstva ve firmě Ember Technologies zabývající se specializovaným nádobím kontrolujícím teplotu naplněného obsahu. Na této pozici však nevydržel ani rok.

S automobily nicméně Jim Rowan má své zkušenosti. Mezi lety 2017 až 2020 tento skotský manažer pracoval jakožto generální ředitel společnosti Dyson, a to v době, kdy tento výrobce známý pro své vysavače pracoval na vlastním automobilu. Tento projekt však byl následně zcela zrušen.

Podle vedení automobilky je však Rowan vhodnou osobou pro šéfování Volva. S sebou přináší více než třicet let zkušeností ve spotřebitelském a technologickém sektoru, stejně jako zkušenosti s transformačními strategiemi a zapojením zákazníků. Právě tyto znalosti mají být ideální pro realizaci budoucí strategie Volva. Švédská značka počítá s tím, že do konce desetiletí bude nabízet výhradně elektrovozy.

„Volvo prochází rychlou transformací digitalizace, a proto jsme chtěli přivést někoho s globálními zkušenostmi generálního ředitele mimo automobilový průmysl. Jim je tou pravou osobou, která urychlí cestu Volva do budoucnosti,“ říká k Rowanovu angažmá Eric Li, předseda představenstva automobilky.

To Håkan Samuelsson je ryze automobilový člověk. V minulosti působil hlavně u výrobců nákladních vozidel, u Scanie nebo MANu. K Volvu nastoupil v roce 2010 jakožto člen představenstva, dva roky nato se stal jejím generálním ředitelem.

Firmu Samuelsson zatím zcela neopouští. Nadále bude předsedou bratrské automobilky Polestar, řídit má její plánovaný vstup na burzu. Jaké budou další kroky v kariéře tohoto dnes sedmdesátiletého manažera, zatím jasné není. Právě věk je podle všeho hlavním důvodem změny v čele Volva, pod Samuelssonovým vedením totiž značka zažila úspěšná léta.

David Bureš
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - JFK
7. 1. 2022 12:34
Re: Pražský hipsteři
Omyl, ti movitější (protekční) hipsteři novými SUV od Volva jezdí, namátkou Třeštík, Brzobohatý, Břínek a mnoho mnoho dalších.
A averzi mám na apriori pokrytce, co kritizují nedemokrarický režim a zároveň podporují exemplátní akvizici, fabriku oligarchů z komunistické ČLR. A sebestředný styl řízení, přitom z něj osočují ostatní.
Avatar - narona
7. 1. 2022 11:55
Re: Pražský hipsteři
Jinak nové volvo už bych si taky nekoupil, z důvodu otřesných podvozků a dotykáčů kterými se ovládá všechno. Navíc zdražili tak na něj stejně nemám. Novou XC 90 za 900 tisíc už neseženu.
Avatar - narona
7. 1. 2022 11:52
Re: Pražský hipsteři
Tak nevím proč potom haníte Volvo, navíc pražští hipsteři jezdí spíš v 50 let starých oplech, citroenech a jaguárech. Volva kupují poslední dobou hlavně strejcové ze satelitů.
Avatar - JFK
7. 1. 2022 09:10
Re: Pražský hipsteři
Závodit nepotřebuju a sojové latté nepiju, trendy vlasy do drdolu, kšandy ani pěstěný knírek nenosím. Takže tuto automobilku ve vlastnictví komunistických oligarchů jsem v plánu rozhodně neměl.
6. 1. 2022 22:09
Re: Velmi logická volba...
Taky myslím, že se ve výběru celkem trefili ;-)