Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo má novou zbraň v boji za vyšší bezpečnost!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 3. 2019
160
106
Zobrazit náhledy (160)
Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design Volvo S60 R-Design
Vozy značky Volvo jsou veřejností vnímány jako jedny z nejbezpečnějších na trhu a od roku 2020 mají být ještě bezpečnější. Švédská automobilka toho chce dosáhnout omezením maximální rychlosti na 180 km/h.

Volvo se těsně před zahájením autosalonu v Ženevě, jehož se neúčastní, rozhodlo upoutat k sobě pozornost a vydalo oficiální prohlášení, že od roku 2020 zavede u všech svých vozů omezení maximální rychlosti na 180 km/h, čímž chce upozornit na rizika spojená s rychlou jízdou.

V souvislosti s tímto plánem připomíná švédská značka svou strategii Vize 2020, na jejímž základě by počínaje rokem 2020 neměl v žádném novém voze Volvo nikdo utrpět smrtelné ani jinak vážné zranění.

Podle nových oficiálních materiálů si v automobilce Volvo uvědomují, že jen s pomocí technologií se k nulové hodnotě nedostanou a rozšiřují své pole působnosti i na chování řidičů.

Volvo uvádí, že na základě výzkumu byly identifikovány tři zbývající problematické oblasti bezpečnosti, které představují tzv. mezery bránící v dosažení cíle Vize 2020. Na předním místě zde stojí vysoká rychlost.

„Automobilka Volvo je lídrem v oblasti bezpečnosti: byla jím vždy a zůstane jím i do budoucna“, uvedl Håkan Samuelsson, prezident a generální ředitel společnosti. „Díky našemu výzkumu víme, které oblasti jsou problémové a kdy končí dopravní nehody v našich vozech vážným, či dokonce smrtelným zraněním. Ačkoli není omezení maximální rychlosti léčbou na vše, určitě má smysl, i kdybychom prostřednictvím tohoto kroku měli zachránit jen jediný lidský život.“

Kromě obecného omezení rychlosti automobilka dále hledá možnosti, jak spojit chytrou technologii pro omezení rychlosti s technologií monitorování prostoru, v němž se vůz pohybuje, aby její vozidla mohla v budoucnu automaticky omezovat rychlost v blízkosti škol a nemocnic.

„Chceme zahájit diskuzi na téma, zda mají výrobci automobilů právo, nebo dokonce povinnost instalovat do svých vozů technologie, které budou měnit chování jejich řidičů s ohledem na rychlost jízdy, opilost nebo nepozornost,“ řekl pan Samuelsson. „Zatím nemáme na tuto otázku jasnou odpověď, ale věříme, že bychom mohli stát v čele této debaty a stát se v této oblasti průkopníky.“

Problém s vysokou rychlostí spočívá v tom, že po překročení určité rychlosti palubní bezpečnostní technologie a systém chytré infrastruktury nemají možnost nadále předcházet dopravním nehodám končícím vážnými a smrtelnými zraněními. Z toho důvodu je ve většině západních zemí omezení maximální rychlosti na místě, protože ta zůstává všudypřítomným a jedním z nejčastějších důvodů úmrtí na silnicích.

Každý rok dostávají pokutu za překročení maximální povolené rychlosti miliony lidí a z údajů amerického úřadu pro bezpečnost silničního provozu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) vyplývá, že 25 % z celkového počtu dopravních nehod s následkem smrtelného zranění bylo v roce 2017 způsobeno vysokou rychlostí.

Podle slov Jana Ivarssona, který je v automobilce Volvo jedním z předních expertů na bezpečnost, lidé jednoduše podceňují nebezpečí plynoucí z jízdy vysokou rychlostí.

„Lidé moc dobře chápou nebezpečí spojená s hady, pavouky a výškami. Nicméně u rychlosti tomu tak úplně není,“ uvedl Jan Ivarsson. „Často jezdí příliš rychle, přičemž nerespektují danou dopravní situaci a mají problém přizpůsobit rychlost okolnostem a svým vlastním řidičským schopnostem. Proto potřebujeme podporovat lepší jízdní chování a pomoci lidem uvědomit si, jak moc nebezpečná může vysoká rychlost být.“

Kromě vysoké rychlosti zmiňuje Volvo na cestě k nule ještě další dvě mezery. Závažný problém, který je bohužel těžké vymýtit, představují opilost a užívání jiných návykových látek. Přestože je řízení pod vlivem alkoholu nebo drog ve většině zemí nelegální, stále se jedná o jeden z hlavních důvodů, proč dnes dochází ke smrtelným dopravním nehodám.

Dalším problémem je nepozornost. Řidič, který je rozptylován mobilním telefonem nebo jiným způsobem, se plně nesoustředí na řízení, což je další příčina smrtelných dopravních nehod. V mnoha ohledech jsou tito řidiči stejně nebezpeční jako opilci za volantem.

V souvislosti s nepozorností lze dodat, že zde je v současnosti problémem i ovládání řady funkcí automobilů prostřednictvím systémů s dotykovými obrazovkami. Toto módní a do jisté míry i ekonomické řešení nahrazuje klasické ovladače, s nimiž má však řada řidičů práci doslova zautomatizovanou a zvládne ji bez odvrácení svého pohledu od vozovky.

V případě vozů s dotykovými displeji je situace odlišná a je opravdu velká radost narazit například na nájezdu na dálnici na automobil, jehož řidič hledá v menu nastavení klimatizace, vyhřívání sedadel nebo něčeho úplně jiného. Takový vůz se často potácí ze strany na stranu, jeho rychlost kolísá a jeho řidič se plně nesoustředí na řízení.

Společnost Volvo Cars se chystá představit pár nápadů, jak se vypořádat s problémy intoxikace a nepozornosti, na speciální konferenci na téma bezpečnosti, která se bude konat 20. března v Göteborgu.

Související články

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Je to vlastne jedno
white label
| 6. 3. 2019
Tento týden zatím ne, ale třeba zrovna minulý týden to bylo v pátek a hlavně v neděli.
Jinak, pokud bych přistoupil na tvou "filosofii", pak se logicky nabízí otázka (hned, nebo časem), jestli těch 180 taky není vlastně moc (a viděno tvou logikou nakonec ano), no a pod heslem bezpečnost nade vše, to bude po(s)tupně 170, 160, 150, 140, 130...
Je to vlastne jedno
dr.Remorey
| 6. 3. 2019
ano, mel tam být tento týden.
chytas se slovicek, jinak nechapes nic. hodne zdaru
Avatar - white label
Je to vlastne jedno
white label
| 6. 3. 2019
Takže sebereflexe hned v první větě..., tak tady ty "hlouposti" prostě nepiš a nebude se čeho chytat.
Můžeš mi to přeložit: "Kolikrats jel tento ten 180+"
Pokud to byla otázka na mě, tak +180 jsem jel nesčetněkrát.. a představ si, že dokonce vždy včetně mozku, no, a ani jsem k tomu nutně nepotřeboval auto, které by muselo jet 300. ;-)
Je to vlastne jedno
dr.Remorey
| 5. 3. 2019
Nechytej se hlouposti. Nesouhlasim se zoufaleckym nazorem. Kolikrats jel tento ten 180+, kdyz uz chces mudrovat
Avatar - white label
Je to vlastne jedno
white label
| 5. 3. 2019
A to víš , že mezi 180 a 300 je ještě 120 (celých) čísel?