Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo prozrazuje, který model se stane prvním elektromobilem. Boom odstartují SUV

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 23. 6. 2018 • 10:55
112
6
Zobrazit náhledy (112)
Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40
Švédská automobilka potvrdila, že prvním vozem s čistě elektrickým pohonem se stane SUV XC40, následovat bude větší XC90.

O elektrické budoucnosti značky Volvo se při premiéře modelu S60 rozhovořil Thomas Ingenlath, šéfdesignér švédské společnosti. Při této příležitosti potvrdil, že prvním elektromobilem v nabídce Volva se stane SUV XC40. Na trhu se jej dočkáme krátce po příjezdu Polestaru 2, prvního elektrického produktu sesterské značky orientované na výkonné elektromobily.

Poté se počítá s příjezdem dalšího elektromobilu a opět půjde o sportovně-užitkový vůz. Bavíme se o nové generaci XC90, jež má s elektromotory v útrobách opouštět výrobní linky v Jižní Karolíně od roku 2021. Ingenlath dále potvrdil, že Volvo nabídne elektrický pohon u již existujících modelů, nehodlá své portfolio rozšiřovat o další kousky.

„Už není tajemstvím, že prvním elektromobilem Volva bude XC40. Přijede velmi brzy po Polestaru 2. Postupně pak elektrický pohon dostaneme do dalších částí modelové řady,“ uvedl Ingenlath při nedávném představení sedanu S60.

„Přístupem k elektromobilům se lišíme od mnoha značek. Ale nikdo neví, jak jejich plány budou fungovat v dlouhodobém horizontu. Elektrifikace je budoucností automobilového průmyslu, ale jak to automobilka zvládne, když postaví nové čistě elektrické vozy? Je mnohem přirozenější udělat z toho další variantu pohonu,“ myslí si šéfdesignér Volva. Přitom švédská značka přistupuje k elektřině optimisticky, do roku 2025 chce s tímto pohonem prodávat 50 % aut.

Závěrem ještě vysvětlil, čím se produkty Volva a Polestaru budou v příštích letech odlišovat. Zatímco tradiční Volva zůstanou po designové stránce elegantními auty, Polestar se kromě výkonu soustředí i na odvážnější design. „Chcete-li nové tvary a netradiční prvky, právě pro vás je Polestar, vrchol nabídky,“ dodal v jednom z rozhovorů.

Související články

Témata
25. 6. 2018 09:06
Re: Kdysi
BEV maj pri klesajici ekonomice jednu podstatnou vyhodu, schvalne se podivej kde byli ceny paliv v dobe "ekonomicke" krize ;-) kdy elektrina v te dobe byla na minimu >:D a ted se k tomu pridavaj i dalsi ulevy a nebo poplatky na strane spalovaku, schvalne si projdi ceny parkovneho v nekterych mestech ci krajinach, razem zjistis proc je po BEV poptavka ze maji objednavek 10x tolik co maj rocni produkci :-!

firmy si hodne rychle v neketrych mestech rozmejslej jestli si poridej 5x diesel kde za 2 roky je to bude stat 6 mega, nebo 5x hybrid kde je to vyjde za 2 roky na 5.5mega a nebo 5x BEV kde je to vyjde na 5 mega, proto se Toyote dari a ma vetsi prodeje a proto se jim dari zvysovat podil hybridu v desitkach procent, protoze na jedne strane maj na vyber drahy diesel a na druhe strane maj jistotu ze BEV maji male vyrobni kapacity a vetsine lidi se nechce cekat rok a vice na auto
25. 6. 2018 09:00
Re: Kdysi
no jsou to spise 2%, ale co je dulezitejsi, ty 2% to jsou jen diky tomu, ze nestihaji dodavat baterky, automobilky hlasej cisla, kdy to odpovida treba desetine jejich vyrobni kapacity BEV, a cekacky na nektery BEV to davaj jasne najevo ze zajem by byl na urovni cca 8-10%, jenze nejsou kapacity
24. 6. 2018 15:40
Re: Kdysi
Lenze vsetko je za nejakeho predpokladu ( ekonomickeho atd. ) Si azda nemyslis, ze dalsich 10 rokov sa bude takto darit a rast ekonomika........... Zatial to nikto nechce nejako moc otvorene povedat, ale uz teraz ekonomovia tak opatrne naznacuju, ze mane obdobia darenia a nedarenia. Obdobie darenia je tu uz dost dlho. Este upozornuju na postupne spamalenie, plus rozne opatrenia ako napr. rast urokovej sadzby a sprisnovanie podmienok hypoteky.
Takze developersky stavebny boom sa moze spomalit a dokonca klesnut ceny nehnutelnosti a takto sa moze roztocit kolotoc. Ludia uz zabudli na rok 2008/2009........ a tvaria sa, ze to uz nemoze byt. Skus povedat co sa stane pri poklese ekonomiky s automobilkami a co zacnu robit. Urcite tlacit predaj drahych EV ;-) cize sa roztocia akcie na spalovaky a na ozivenie sa zacnu tlacit ako blazon............
30% predaja EV odhadujem, tak na rok 2050..................
23. 6. 2018 17:45
Re: Kdysi
No, máš pravdu....ale právě šílenci tyto "auta na baterky" tlačí a o tom to je. A co nevidět
z 3% bude 10%...a pak 30%. A bacha! Výrobci elektřiny tu vidí ohromnou příležitost jak se "nabalit". Divil bych se, kdyby už tajně nepřikládali "polínka do ohně"..... :-!
Avatar - WinDiesel
23. 6. 2018 17:03
Re: Kdysi
Na baterky budou >:D ale bude to jen jedna varianta ke spalovacím motorům. jen šílenec by odstranil klasický pohon v momentě kdy se EV prodávají v cca max. 3% ze všech aut.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku