Volvo S40 a V50 má modelovém roce 2011 kompletně inovovanou paletu vznětových motorů. Z dosavadních čtyř zůstává v nabídce jen jediný, novinkou je naopak trojice agregátů D2, D3 a D4. Navzdory dosavadní praxi neoznačují číslovky počet válců, ale relativní výkonové zařazení motorů.
Jediným turbodieselem, který pokračuje i nadále je úsporný DRIVe, avšak v nové verzi s osmi ventily. Čtyřválcová šestnáctistovka D4164T o výkonu 80 kW je doplněna o systém Start/Stop a má vylepšenou aerodynamiku (součinitel odporu 0,29 místo běžných 0,31). Díky tomu v S40 vystačí v kombinovaném režimu s 3,9 l na 100 km.
Co do výkonu je úplnou novinkou D2. Motor s kódovým označením D4162T sdílí technický základ s DRIVe, má však výkon zvýšený na 84 kW (navíc je dosahován už při 3600 min-1) a o 30 Nm více. Navíc má Volvo S40 D2 šestistupňovou manuální převodovku a kratší stálý převod. Kombinovaná spotřeba je kvůli všem těmto rozdílům vyšší – 4,3 l/100 km.
Agregát D3 o objemu dvou litrů (pětiválcový motor D5204T přímo z vývoje Volva) známe už z dalších modelů, v čele s novou generací sedanu S60. Tato motorizace nahrazuje dosavadní čtyřválec 2,0D (100 kW, 320 Nm), novinka má 110 kW a 350 Nm. Kombinovaná spotřeba navíc klesla o půl litru na 5,1 l/100 km. Místo dvouspojkové převodovky dodávané na přání k 2,0D představuje u D3 alternativu šestistupňový měničový automat.
Nejsilnějším turbodieselem se stává D4. Jedná se o silnější variantu D3, při shodném objemu má 130 kW a 400 Nm.
Volvo S40 2011 - ceny dieselových motorizací na českém trhu | ||||
Motor | DRIVe | D2 | D3 | D4 |
Převodovka | 5M | 6M | 6M (6A) | 6M (6A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1560 | 1984 | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 5/4 | 5/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 80/4000 | 84/3600 | 110/3500 | 130/3500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 240/1750 | 270/1750 | 350/1500-2750 | 400/1750-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 195 | 220 (215) | 210 (205) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,4 | 11,4 | 8,7 (8,8) | 9,5 (9,6) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 3,9 | 4,3 | 5,1 (5,6) | 5,1 (5,6) |
Cena Volvo [Kč] | 605.000,- | 589.000,- | 659.000,- | - |
Cena Kinetic [Kč] | 637.000,- | 621.000,- | 691.000,- | 709.000,- |
Cena Momentum [Kč] | 676.000,- | 660.000,- | 730.000,- | 748.000,- |
Cena Summum [Kč] | 727.000,- | 711.000,- | 781.000,- | 799.000,- |
Cena R-Design [Kč] | - | 701.000,- | 771.000,- | 789.000,- |
Základní výbava Volvo obsahuje šest airbagů, ochranu páteře WHIPS, stabilizační systém DSTC, dvouzónovou klimatizaci, elektrické stahování předních i zadních oken a další.
Kinetic přidává litá kola, kožený volant a přístrojový štít Watch Dials. Momentum má dále tempomat, přední mlhovky, dešťový senzor, hliníkové obložení interiéru a elektricky sklopná vnější zrcátka.
Summum vše korunuje koženým čalouněním, bi-xenonovými světlomety s natáčením a 17palcovými koly.
Specialitou je verze R-Design. Ke Kinetic přidává tempomat, rozšířený hliníkový dekor interiéru, sportovní pedály, kožené čalounění, přední mlhovky, 17palcová kola a sadu spoilerů R-Design.
Volvo S40 2011 - ceny benzinových motorizací na českém trhu | |||
Motor | 2,0 | 2,0F (E85) | T5 |
Převodovka | 5M | 5M | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1999 | 1999 | 2521 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 5/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 107/6000 | 107/6450 | 169/5000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 185/4500 | 185/4500 | 320/1500 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 210 | 235 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 | 9,5 | 7,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,6 | 7,7 | 9,0 |
Cena Volvo [Kč] | 535.000,- | 546.000,- | - |
Cena Kinetic [Kč] | 567.000,- | 578.000,- | 769.000,- |
Cena Momentum [Kč] | 606.000,- | 617.000,- | 808.000,- |
Cena Summum [Kč] | 657.000,- | 668.000,- | 859.000,- |
Cena R-Design [Kč] | 647.000,- | 658.000,- | 849.000,- |
Ceny u kombi V50 jsou vždy o 40 tisíc Kč vyšší než v tabulce uvedené ceny pro sedan S40.