Volvo S80 Executive a V70 R-Design: Vzhled luxusnějšího sedanu a sportovnějšího kombi
Švédská automobilka Volvo představuje dvě staronová provedení pro své dva modernizované modely. Zatímco pro sedan S80 je v rámci verze Executive nabízen luxusnější interiér, pro kombi V70 tu je paket R-Design se sportovnějším vzhledem.
Novinkou S80 Executive je luxusnější interiér, zvenku se sedan oproti sériové verzi liší jen několika znaky této edice.
Horní díl palubní desky je čalouněn kůží, a to buď v černém, nebo hnědém odstínu, nazvaném espresso. Ze stejného materiálu jsou také dveřní panely. Kožená sedadla jsou ventilovaná a doplňuje je masážní funkce.
Část středové konzole je vyrobena z hliníku, v palubní desce se před spolujezdcem nachází analogový ciferník. Koberečky jsou oproti výchozí verzi silnější.
Na zadní sedačku S80 Executive je možné umístit chladničku, která je k dispozici se skleničkami z křišťálového skla. V předchozím S80 Executiveměly v sobě vyrytý emblém Executive.
V70 R-Design navazuje na stejnojmenné pakety pro ostatní Volva a liší se i vnějším vzhledem. Sada doplňků zahrnuje chromovaný rámeček kolem přední masky, 18palcová kola Ixion a diodová směrová světla, integrovaná do zrcátek s kovovým vzhledem.
Vnitřek V70 R-Design je čalouněn černou kůží s kontrastními bílými detaily sedadel. Na rozdíl od S60 R-Design však paket k V70 zřejmě nenabídne zvýšení výkonu. V S60 je v rámci sportovního paketu zvýšen výkon třílitrového přeplňovaného šestiválce T6 (který je pro V70 také nabízen) z 224 kW na 242 kW.
Součástí výbavy obou aut je informační systém Sensus, který je pro V70 a S80 nabízen od letošního roka. Ten je dodáván s 5palcovou, nebo 7palcovou barevnou obrazovkou, umístěnou pevně na vrchu palubní desky (namísto dosavadní výsuvné). Větší obrazovka je dodávána spolu s multimediálním audio systémem Premium s deseti reproduktory.
Faceliftovaná Volva S80 a V70 byla švédskou automobilkou odhalena minulý měsíc. Hlavní předností obou aut je posilněný pětiválcový turbodiesel D5 o objemu 2,4 l. Jeho výkon vzrostl na 158 kW (215 k), vrchol točivého momentu povyskočil ze 420 Nm na 440 Nm.