Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S80 a V70 2012: Nová palubní elektronika a designové retuše

David Bureš David Bureš 15. 4. 2011 • 21:02
44
9
Zobrazit náhledy (44)
Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80
Švédská Volva S80, V70 a XC70 si zašla na plastiku, drobné změny zasáhly exteriér, interiér i použitou techniku. Z modelů S60 a V60 byl použit informační systém Sensus.

Nečekejte ale žádnou revoluci, jde spíše o cizelování. Koneckonců, zejména v domovském Švédsku je V70 velmi oblíbená, takže žádných radikálních zásahů není třeba. Uvnitř je ovšem novinek více, posílil také turbodiesel D5.

Nejvýraznějším novým prvkem vnějšího designu jsou zpětná zrcátka se zabudovanými diodami. Ta jsou aerodynamicky optimalizována a mají podobný tvar jako u menší řady 60. Jinak se modernizovaná S80 a V70 od té předchozí liší přepracovanými čelními světlomety. V paketu R-Design najdeme na předním nárazníku chromovaný rámeček a nová kola.

Uvnitř je novinkou přepracovaný volant a informační systém Sensus, použitý z modelu S60/V60. Ten je dodáván s 5palcovou, nebo 7palcovou barevnou obrazovkou, umístěnou pevně na vrchu palubní desky (namísto dosavadní výsuvné). Díky této poloze může řidič snadno sledovat jak okolní provoz, tak data na obrazovce.

Větší obrazovka je dodávána spolu s multimediálním audio systémem Premium s deseti reproduktory. V tomto případě displej zobrazuje také informace ze satelitní navigace, telefonu, parkovací a panoramatické kamery, DVD přehrávače a digitální televize. Připojení Bluetooth pak nenabízí pouze hovory přes hands-free, ale také streamování hudby.

Řidič ovládá funkce informačního systému pomocí tlačítek na volantu, nebo tlačítky pod obrazovkou. Na displeji se zobrazuje nastavení různých bezpečnostních pomocníků, například systému City Safety, varování před kolizí, Pedestrian Detection či Driver Alert System (podpora pozornosti řidiče). Dále je možné přes systém Sensus nastavit aktivní tempomat, klimatizaci či rádio.

City Safety se stává standardní výbavou Volv S80, V70 a samozřejmě XC70. Bezpečnostní systém snižuje následky nehod v městském provozu. Pokud je rychlost mezi automobily nižší než 15 km/h, dokáže auto zastavit. Do rychlosti 30 km/h je vůz výrazně zpomalen, aby minimalizoval následky nárazu.

Příplatkový Pedestrian Detection s funkcí Full Auto Brake monitoruje přítomnost chodců ve vozovce a snaží se aktivně zabránit případnému střetu. Tento systém je schopen zcela vyloučit kolize s chodci do rychlosti 35 km/h. Ve vyšších rychlostech je cílem maximální zpomalení jízdy vozidla před nevyhnutelnou kolizí, což významně zvyšuje šanci chodce na přežití a minimalizuje riziko jeho poranění. Tato nadstavba systému City Safety je v nabídce velkých Volv novinkou.

Mezi další úpravy faceliftovaných S80, V70 a XC70 patří posilněný pětiválcový turbodiesel D5 o objemu 2,4 l. Jeho výkon vzrostl na 158 kW (215 k), vrchol točivého momentu povyskočil ze 420 Nm na 440 Nm. Ve spojení s manuální převodovkou klesla kombinovaná spotřeba na 4,9 l/100 km.

Modernizované Volvo V70 bude možné objednat v novém modrém odstínu Biarritz, s dvěma novými sadami kol a dvěma nově nabízenými barvami čalounění – Blond a červenou Sangiovese.

Systém Sensus se od letošního modelového roku stane součástí výbavy u modelu XC60.

Související články

Témata
16. 4. 2011 13:02
Re: Interiér
Urcite je ten hrb lepsi, nez vyjizdeci obrazovka.
Avatar - salamoon
15. 4. 2011 18:39
Re: Interiér
suhlasim :yes: :yes: :yes:
15. 4. 2011 16:30
Re: Interiér
Otázka je, co si představuješ pod pojmem vrchol, pokud ti jde jak materiály, o jejich sladění, tak o pocit za volantem, pak absolutní noblesa je Volvo, a to jak ve střední tak ve vyšší střední. AUDI velmi silně (mezigeneračně) vytáhlo kabinu do přijatelných výšin, ale na VOLVO to nestačí. Tam je právě přidaná (estetická) hodnota v podobě skandinávské čistoty. A na tu dnes nemá nikdo jiný. Uznávám však, že ne každého ta čistota motivuje.
Avatar - kari.laz
15. 4. 2011 12:27
Re: Interiér
Startrek je tohle

[odkaz]
15. 4. 2011 12:07
Re: Interiér
Myslíš Star Trek??? ;-) Ale chápu... já jsem bohužel konzervativní exot... já bych byl spokojen, kdyby všude prali interiér z V50... strohý, elegantní bez zbytečných čipovinek... ale je mi jasné, že v dnešní době to je pro 99% lidí nuda... třeba začnou automobilky dělat nějaké "Exot Retro Conservative Edition"... :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud